Hvordan kan han savne hende så lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

FruK

Jeg kan godt forstå, at det er svært for dig, at at sætte sig ind i, men jeg tror, at du skal give ham lidt tid.

Altså hvis han "har boet på Fyn siden lørdag", så er det da fair nok, at han ikke er helt på plads, og har haft tid til at se hende ekstra.

Mht. telefonen... så synes jeg godt nok også, at det er svært at føre en telefonsamtale med et barn der ikke er ældre.
Selvfølgelig skal hun have lov at ringe til ham, når hun gerne vil. Men jeg kan godt forstå, at han ikke ringer en hel masse - og at han ikke snakker i telefon med hende længe.

Se tiden an - mon ikke det bliver meget bedre, når I kommer til at bo tættere på hinanden, og det bliver lettere for alle parter?

Udover det, så oplevede jeg med min søn og hans far, at han blev mere og mere interesseret, efterhånden som sønnen blev ældre. Han er i dag forældre helt på lige fod med mig, og vi har sønnen lige meget - men sådan var det ikke da han var mindre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

klmf

Gardenia skriver:

Hvis jeg var mand og jeg læste dit indlæg, ville jeg blive dybt ulykkelig.
Hvorfor er præmissen altid at far er den onde og mor er den perfekte? Hvorfor er der aldrig nogen af jer der omtaler BESTEMTE typer af mænd - hvorfor er det altid ALLE mænd der bliver groft skåret over en kam?

Hvorfor er det aldrig forældrenes samlede ansvar at føle hinanden af inden man begynder på et livsprojekt som det at lave børn? Det er der ingen der taler om og gør man, så hakker man. Det er som om der en kæmpe lyserød elefant i rummet og ingen af os tager den seriøst - skal du lave barn med et andet menneske er der grundlæggende værdier I bliver ndt til at dele. Sikrer du dig ikke (Som både mor og far) risikerer du et liv fyldt med opslidende forpligtigelser.

Alle - ALLE - de fædre jeg kender ville sætte himmel og hav i bevægelse hvis de blev frataget deres rettigheder som fædre. Ikke en eneste af dem er som du bekriver dem der, de er alle ofrende, kærlige, opmæksomme, ansvarsfulde.

Jeg synes måske vi skal passe lidt på med at få gjort mænd til noget de aldrig har været, fordi der er få der ikke gider. Og jeg synes måske især det var på tide at vi begyndte at snakke højlydt om de ting man skal sikre sig inden man begynder på at lave et barn sammen.

Min søns far og de fædre jeg kender i vores omgangskreds ville i hvert fald ikke kunne genkende sig i den kedelige, stereotype opfattelse som jeg også opfatter som kun gældende for en del af den mandlige befolkning, men bestemt ikke størstedelen. Min kæreste er vokset op hos sin far siden 2-års alderen, så han har fået ind med 'fadermælken' at man kæmper for sine børn og ikke lader sig dirigere ud på et 'hver 2.weekend og en hverdagsaften'sidepsor. Hvis vi imod al forventning skulle gå fra hinanden ville jeg ikke bare kunne tage drengen under armen og skride - og det vidste jeg fra før vi vi besluttede at lave børn sammen.

Anmeld

11. oktober 2012

Pikku Myy

Gardenia skriver:

Hvorfor er præmissen altid at far er den onde og mor er den perfekte? Hvorfor er der aldrig nogen af jer der omtaler BESTEMTE typer af mænd - hvorfor er det altid ALLE mænd der bliver groft skåret over en kam?

Hvorfor er det aldrig forældrenes samlede ansvar at føle hinanden af inden man begynder på et livsprojekt som det at lave børn? Det er der ingen der taler om og gør man, så hakker man. Det er som om der en kæmpe lyserød elefant i rummet og ingen af os tager den seriøst - skal du lave barn med et andet menneske er der grundlæggende værdier I bliver ndt til at dele. Sikrer du dig ikke (Som både mor og far) risikerer du et liv fyldt med opslidende forpligtigelser.

Alle - ALLE - de fædre jeg kender ville sætte himmel og hav i bevægelse hvis de blev frataget deres rettigheder som fædre. Ikke en eneste af dem er som du bekriver dem der, de er alle ofrende, kærlige, opmæksomme, ansvarsfulde.

Jeg synes måske vi skal passe lidt på med at få gjort mænd til noget de aldrig har været, fordi der er få der ikke gider. Og jeg synes måske især det var på tide at vi begyndte at snakke højlydt om de ting man skal sikre sig inden man begynder på at lave et barn sammen.

Enig!

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Det er dejligt når det er sådan

som man siger 

A step parent is so much more than a parent; they made the choise to love when they didn't have to

og

Any fool can be a fathet, but it takes a real man to be a daddy!!

Nemlig (; 

men min datters far har så slet ikke samvær med hende.. Så det ligger jo naturligt at det er manden herhjemme som er far.. Og hun mangler ikke noget bare fordi at bio far ikke gider hende.  

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Bebsen skriver:

Igen igen igen enig med Sussie!

Tror bare mænd er anderledes indrettet, min søns far snakker aldrig med Xander imellem deres samvær hver 14. dag, snakker jeg med ham spørger han heller aldrig til Xander. Det har virkelig os undret mig, han har mulighed for meget mere kontakt, men tager ikke chancen. MEN, jeg er tilgengæld ikke i tvivl om at han er en Super far når han har Xander. Og det er det der tæller jo

Kh Ida.

Jeg tror det hænger sammen med det visuelle, som mænd nu engang er bedst til.
Hvis man tænker over det, så er det der med mænd og telefonsamtaler/sms'er jo ikke verdens bedste...hehe!
Så de er på, når de kan se trolden foran sig, men elelrs så er det ikke så vigtigt for dem.

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Gardenia skriver:

Tjaaa...nu har du specielt taget mit indlæg...hvorfor ved jeg ikke, men læs de andre jeg har skrevet i denne tråd, inden du helt igennem dømmer min holdning.

Men der er nu engang forskel på mænds og kvinder måde at forholde sig til deres børn, og jeg har gang på gang oplevet deres måde at have og ønske samværd med deres børn..og..igen, den er helt anderledes end kvinder.
Vel elsker de deres børn, og det er da heldigvis de fleste mænd, der vil gå gennem ild og vand for deres troldunger, men måske 90% af de mænd jeg kender og har kendt, har taget det mere roligt.
Og igen, ikke fordi de ikke elsker dem, men ganske enkelt fordi de forholder sig anderledes til følelserne og forholdet...og...så en anden tanke, måske de VED at barnet har det bedst hos mor???

Jeg har så mange gange hørt mænd sige, at deres barns mor, er deres barns mor, og det er der ingen der kan rokke ved, at de ved at børnene aldrig kan få det noget bedre sted end hos mor.

Tænk over det

Så i stedet for at blive gal på min mening og observationer, som jeg deler med jer herinde, så prøv at lægge mærke til, at som sådan er der nok noget om snakken.

Og igen, det er så sandelig ikke for at nedgøre mænd/fædre...tvært imod. Jeg skrev det jeg skrev for at få TS til at forstå, at hendes barns far helt sikkert gør sit bedste ud fra de forudsætninger han har, og uden tvivl elsker sit barn. Så i virkeligheden taler jeg FOR fædre og ikke imod.

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Gardenia skriver:

Hov...iøvrigt glemte jeg helt at kommentere det andet du skrev omkring det at tage ansvar, når man planlægger børn.
Og på det punkt er vi helt enige.

Men igen, ingen kan sikre sig helt imod, hvad der kan ske i fremtiden.

Men min holdning er og vil altid være, at når man har sat børn i verden, så er det også ens pligt, at søge for, at de børn har BÅDE en far OG en mor, der altid er der for dem. Og så må de bide hovedet af alle kamelerne, og finde ud af at få det til at fungere, sådan at man i fælleskab kan dele børnenes opvækst og højtider i fællesskab uden at flå håret af hinaden 

Men igen...såvel som der findes uegnede mødre, findes der også uegnede fædre.

Anmeld

11. oktober 2012

FruHolm <3

Lahn11 skriver:

Nemlig (; 

men min datters far har så slet ikke samvær med hende.. Så det ligger jo naturligt at det er manden herhjemme som er far.. Og hun mangler ikke noget bare fordi at bio far ikke gider hende.  

Det har min søns far heller ikke mere, har han ikk haft i 1/2 år og før det kunne han kun overkomme at se ham hver 2 søndag i 1 1/2-2 timer, hvor han højst brugt 30 min på Oscar :/ så Oscar kender ham jo ikk og han kender ikke Oscar

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Det har min søns far heller ikke mere, har han ikk haft i 1/2 år og før det kunne han kun overkomme at se ham hver 2 søndag i 1 1/2-2 timer, hvor han højst brugt 30 min på Oscar :/ så Oscar kender ham jo ikk og han kender ikke Oscar

Det træls sådan noget :/ 

min datters bio far har set hende tre gange.. To timer hver anden weekend.. Det var hvad Han kunne overkomme.. 

Men er glad for at det er endt der.. For han er ikke god for hende.. 

Anmeld

11. oktober 2012

trunte24

Thalia skriver:

Jeg tænker at det kort og godt skyldes at hun bor hos dig og derfor ikke er en fast del af hans hverdag.

For dig er jeres datter en konstant del af din hverdag, din planlægning og din tilværelse generelt. Derfor føles det sikkert også lidt sært og tomt når du er alene hjemme uden hende, for du er vandt til at hun altid er der.

Sådan er det bare ikke for hendes far. Hans hverdag består af alt muligt andet end hende, og når han så ind imellem er sammen med hende bliver det et "afbræk fra normalen" på samme måde som ensomheden er det for dig.

Det handler overhovedet ikke om at han ikke elsker hende, ikke er interesseret i hende eller andet i den dur. Hun har bare ikke samme plads i hans bevidsthed som hun har i din.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.