Hvordan kan han savne hende så lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
28 svar
1 synes godt om
10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej søde piger.

Først vil jeg lige sige at jeg er anonym, da jeg ikke vil have at mit barns far skal kunne finde dette indlæg.

Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind i forhold til ham !

Han har noget tid boet på sjælland efter vi gik fra hinanden i Juni. Min datter (Filuca) og jeg bor i vejle i jylland.
Men nu er sagen den at han er flyttet til fyn fordi han gerne vil være tættere på hende. Planen er så at jeg også flytter derover til sommer så de kan se hinanden tit!

Mit problem er bare at han stort set aldrig ringer til os for at snakke med hende. Hver gang hun ser min telefon siger hun far, og vil have at vi skal ringe til ham - og vi ringer til ham hver dag. Men en pige på knap halvandet har det jo med at rende rundt og lave alt muligt andet imens hun video ringer med ham, og når det bliver for kedeligt gider han ikke mere.

Han har boet på fyn nu siden lørdag og han har ikke én gang spurgt om han måtte se hende. Hans begrundelse for dette er at han ikke har råd (han ved jeg ville hjælpe hvis det var problemet) og at han ikke er kommet på plads endnu, mht. weekend seng, stol osv.

Forstår bare ikke hvorfor han ikke gør ALT for at se hende noget mere. Jeg ville for det første aldrig kunne bo så langt væk fra mit barn, men selv hvis jeg gjorde, ville jeg udnytte ALLE situationer for at se hende!

Øv - er bare skuffet, sur og ked af at han er sådan.

Måtte lige ud med det !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

baby012

10. oktober 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Hej søde piger.

Først vil jeg lige sige at jeg er anonym, da jeg ikke vil have at mit barns far skal kunne finde dette indlæg.

Han har noget tid boet på sjælland efter vi gik fra hinanden i Juni. Min datter (Filuca) og jeg bor i vejle i jylland.
Men nu er sagen den at han er flyttet til fyn fordi han gerne vil være tættere på hende. Planen er så at jeg også flytter derover til sommer så de kan se hinanden tit!

Mit problem er bare at han stort set aldrig ringer til os for at snakke med hende. Hver gang hun ser min telefon siger hun far, og vil have at vi skal ringe til ham - og vi ringer til ham hver dag. Men en pige på knap halvandet har det jo med at rende rundt og lave alt muligt andet imens hun video ringer med ham, og når det bliver for kedeligt gider han ikke mere.

Han har boet på fyn nu siden lørdag og han har ikke én gang spurgt om han måtte se hende. Hans begrundelse for dette er at han ikke har råd (han ved jeg ville hjælpe hvis det var problemet) og at han ikke er kommet på plads endnu, mht. weekend seng, stol osv.

Forstår bare ikke hvorfor han ikke gør ALT for at se hende noget mere. Jeg ville for det første aldrig kunne bo så langt væk fra mit barn, men selv hvis jeg gjorde, ville jeg udnytte ALLE situationer for at se hende!

Måtte lige ud med det !

Min søns far mener jeg har taget vores søn fra ham , fordi jeg bad ham vælge imellem samvær og alkohol, på fredag har Oscar ikk set sin far i 6 måneder, og vi har intet hørt i over 3 måneder, han har ikke engang søgt samvær , han er ikke en del af Oscars liv mere nu , søger han pludselig samvær så går jeg hele vejen i retten, ikk fordi Oscar ikk må se sin far, men han skal okk tro han kan komme og gå når han lige synes det er sjovt, det er enten eller, hellere at Oscar undvære sin bio far fra tidlig alder end at han gang på gang bliver svigtet af ham

Oscar har aldrig set ham som sin far, men han ser min kæreste som sin far, kalder ham far, siger godnat med kram og jeg elsker dig til min kæreste , så han er den eneste far min søn kender til,

Oscar bliver 2 år d 26 december

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej søde piger.

Måtte lige ud med det !

Vær da glad for han overhovedet gider se hende. 

Der er alt, alt for mange fædre der er bedøvende ligeglade.
Du skal også lige prøve at forstå, at mænd nu engang er anderledes indrettet end kvinder.
De fleste fædre er glade for deres børn, men slet ikke på den der måde, du nærmest forlanger, han skal have, for din måde er helt typisk kvindelig...mor-instinktet...om du vil.
Og det har mænd nu engang ikke.
Hvorfor tror du, at langt de fleste børn bor hos deres mor og kun kommer på weekends hos deres fædre?
Af samme årsag.

Så smil og være glad for at din x har flyttet tættere på, og i det hele taget gider videosnakke med trolden...må indrømme at jeg ville finde den slags temmeligt anstrængende.
Så giv ham lige lidt ånderum, og lad ham selv finde ud af at savne sit barn på SIN måde og ikke din.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Ella

SussieThyssen skriver:

Du skal også lige prøve at forstå, at mænd nu engang er anderledes indrettet end kvinder.
De fleste fædre er glade for deres børn, men slet ikke på den der måde, du nærmest forlanger, han skal have, for din måde er helt typisk kvindelig...mor-instinktet...om du vil.
Hvorfor tror du, at langt de fleste børn bor hos deres mor og kun kommer på weekends hos deres fædre?
Af samme årsag.

Så smil og være glad for at din x har flyttet tættere på, og i det hele taget gider videosnakke med trolden...må indrømme at jeg ville finde den slags temmeligt anstrængende.
Så giv ham lige lidt ånderum, og lad ham selv finde ud af at savne sit barn på SIN måde og ikke din.

Kærligst
Sussie

Det er også lidt min tanke.....

Mænd er bare anderledes i forhold til børn.

Men synes enlig det lyder som om at han prøver, og han skal da også lige have lov at komme på plads, så er overskuddet måske også lidt større.....

Anmeld

11. oktober 2012

Bebsen

SussieThyssen skriver:

Af samme årsag.

Kærligst
Sussie

Igen igen igen enig med Sussie!

Tror bare mænd er anderledes indrettet, min søns far snakker aldrig med Xander imellem deres samvær hver 14. dag, snakker jeg med ham spørger han heller aldrig til Xander. Det har virkelig os undret mig, han har mulighed for meget mere kontakt, men tager ikke chancen. MEN, jeg er tilgengæld ikke i tvivl om at han er en Super far når han har Xander. Og det er det der tæller jo

Kh Ida.

Anmeld

11. oktober 2012

Gardenia

SussieThyssen skriver:

Af samme årsag.

Kærligst
Sussie

Hvis jeg var mand og jeg læste dit indlæg, ville jeg blive dybt ulykkelig.
Hvorfor er præmissen altid at far er den onde og mor er den perfekte? Hvorfor er der aldrig nogen af jer der omtaler BESTEMTE typer af mænd - hvorfor er det altid ALLE mænd der bliver groft skåret over en kam?

Hvorfor er det aldrig forældrenes samlede ansvar at føle hinanden af inden man begynder på et livsprojekt som det at lave børn? Det er der ingen der taler om og gør man, så hakker man. Det er som om der en kæmpe lyserød elefant i rummet og ingen af os tager den seriøst - skal du lave barn med et andet menneske er der grundlæggende værdier I bliver ndt til at dele. Sikrer du dig ikke (Som både mor og far) risikerer du et liv fyldt med opslidende forpligtigelser.

Alle - ALLE - de fædre jeg kender ville sætte himmel og hav i bevægelse hvis de blev frataget deres rettigheder som fædre. Ikke en eneste af dem er som du bekriver dem der, de er alle ofrende, kærlige, opmæksomme, ansvarsfulde.

Jeg synes måske vi skal passe lidt på med at få gjort mænd til noget de aldrig har været, fordi der er få der ikke gider. Og jeg synes måske især det var på tide at vi begyndte at snakke højlydt om de ting man skal sikre sig inden man begynder på at lave et barn sammen.

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Min søns far mener jeg har taget vores søn fra ham , fordi jeg bad ham vælge imellem samvær og alkohol, på fredag har Oscar ikk set sin far i 6 måneder, og vi har intet hørt i over 3 måneder, han har ikke engang søgt samvær , han er ikke en del af Oscars liv mere nu , søger han pludselig samvær så går jeg hele vejen i retten, ikk fordi Oscar ikk må se sin far, men han skal okk tro han kan komme og gå når han lige synes det er sjovt, det er enten eller, hellere at Oscar undvære sin bio far fra tidlig alder end at han gang på gang bliver svigtet af ham

Oscar har aldrig set ham som sin far, men han ser min kæreste som sin far, kalder ham far, siger godnat med kram og jeg elsker dig til min kæreste , så han er den eneste far min søn kender til,

Oscar bliver 2 år d 26 december

Sådan er det også herhjemme med min datter og min mand <3 

er så glaD for at hun har ham (: 

Anmeld

11. oktober 2012

FruHolm <3

Lahn11 skriver:

Sådan er det også herhjemme med min datter og min mand <3 

er så glaD for at hun har ham (: 

Det er dejligt når det er sådan

som man siger 

A step parent is so much more than a parent; they made the choise to love when they didn't have to

og

Any fool can be a fathet, but it takes a real man to be a daddy!!

Anmeld

11. oktober 2012

Thalia

Jeg tænker at det kort og godt skyldes at hun bor hos dig og derfor ikke er en fast del af hans hverdag.

For dig er jeres datter en konstant del af din hverdag, din planlægning og din tilværelse generelt. Derfor føles det sikkert også lidt sært og tomt når du er alene hjemme uden hende, for du er vandt til at hun altid er der.

Sådan er det bare ikke for hendes far. Hans hverdag består af alt muligt andet end hende, og når han så ind imellem er sammen med hende bliver det et "afbræk fra normalen" på samme måde som ensomheden er det for dig.

Det handler overhovedet ikke om at han ikke elsker hende, ikke er interesseret i hende eller andet i den dur. Hun har bare ikke samme plads i hans bevidsthed som hun har i din.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.