nr. 3 på vej med ny mand..... Hjæææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

DK

Det man kan sige, og som din familie sikkert også er bekymrede for, er at i jo ikke har kendt hinanden så længe. Altså i har ikke engang været kærester i 6 mdr. Jeg ved i alt fald at jeg med nogen kærester har tænkt "he´s the one"¨og været så sikker, for at opdage at når så forelskelsen er falmet, og man evt er flyttet sammen, så passer man bare slet ikke sammen alligevel, og at forelskelsen måske ikke blev erstattet af kærlighed, men kun af ligegyldighed.

Det fede ved alle forelskelser er at man ikke ved om det skal være "dig og mig" for altid. Det ved vi jo sådan set ikke før den dag vi dør, vel?

Så hvis du vil være mere sikker på at du ikke skal være single mor til 3, så vil de fleste nok mene det er mere "sikkert" at have været sammen i flere år, inden man får børn. 

MEN, nu er det jo ikke altid lige sjovt at være på den sikre side, og hvis man er VILDT forelsket, så har man jo måske heller ikke lyst til at afbryde et svangerskab med drømmefyren. Nogen gange så skal vi bare leve på den vilde side... 

Nu har du jo valgt at være lidt mere "vild" og få barn med en mand du ikke har kendt så længe. Dermed har du kastet dig ud i "grams" til offentlig fordømmelse. Det kræver helt sikkert mod at trodse den gængse "gode tone". HVis det er det her du vil, så stå ved dit valg, og vær ligeglad med hvad andre mener. Nyd din tid, med dine børn og din kæreste og din graviditet. Lad være med at bruge tid på at tænke på hvad mon andre mener om din situation. Det vigtigste er du er tilfreds!

Jeg kan sige at jeg ikke ville turde at få barn med en mand jeg havde kendt så kort tid. Men jeg er også en kylling!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

ekzunz

Eva skriver:

Tja...det ved du bedst.
Men var jeg dig og stod i din situation, så havde jeg uden tvivl valgt en abort eller sørget for ikke at blive gravid.
Jeg ville vægte at være der helt for mine to små børn, som jeg ville mene havde brug for et stille og roligt stabilt liv med mor inden der kom ny mand og søskende indover.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg synes det var alt for hurtigt og ikke et heldigt valg overfor de børn jeg havde og det liv jeg gerne ville have. Hvorfor travlt...??
Om det er dumt...tja, måske lidt naivt...og når man er forelsket ser man ikke så klart. Skrækscenariet for mig ville være at stå alene med tre små børn med to forskellige mænd..det gør ikke livet nemmere for hverken dig eller børnene.
Knus Eva og held og lykke,..

Helt enig! Jeg havde også valgt anderledes.

Anmeld

26. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva skriver:

Tja...det ved du bedst.
Men var jeg dig og stod i din situation, så havde jeg uden tvivl valgt en abort eller sørget for ikke at blive gravid.
Jeg ville vægte at være der helt for mine to små børn, som jeg ville mene havde brug for et stille og roligt stabilt liv med mor inden der kom ny mand og søskende indover.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg synes det var alt for hurtigt og ikke et heldigt valg overfor de børn jeg havde og det liv jeg gerne ville have. Hvorfor travlt...??
Om det er dumt...tja, måske lidt naivt...og når man er forelsket ser man ikke så klart. Skrækscenariet for mig ville være at stå alene med tre små børn med to forskellige mænd..det gør ikke livet nemmere for hverken dig eller børnene.
Knus Eva og held og lykke,..

Helt enig Eva.

At vælge at få et barn med en mand jeg kun havde kendt så kort tid, det kunne jeg ikke drømme om, - og SLET ikke hvis jeg i forvejen havde to så små børn!

Held og lykke med beslutningen , og husk at tænke på de to små du allerede har.

Kram Line.

Anmeld

26. maj 2009

Nadi

Som det er sagt før så er det kun DIG og din kæreste der kan ta den beslutning, og hvis ikke familien er enig med jer så er det deres valg.
Jeg synes så også som nogle andre mener at du skal tænke på de små, men samtidig synes jeg heller ikke de ene skal være afgørende for om du skal have det her barn eller ej -de skal være med i overvejelserne.

Jeg kan vist heller ikke "tillade" mig at sige det er for tidligt da mine forældre blev gravide med mig efter lige så kort tid. Og de er stadig sammen idag efter 24 år  
Så selvom det går hurtigt så kan det stadig godt holde!

Anmeld

27. maj 2009

Mist

sabi1979 skriver:

Altså Mig og min mand havde værte sammen i  9 måneder da vores datter blev født ( ja det gik stærkt med os ) og jeg var selvfølgelig også nervøs, men også imod abort. Da jeg fortalte ham at jeg var gravid, sagde han bare hvis det blev en pige så skulle hun hedde henriette og han blev glad Henriette er nu 10 år og vi har været sammen snart 11 år og har været gift i snart 4 år.  Vi var heldige og nu venter vi nr. 2 til august  Og min Mand har en datter fra et tidligere forhold som bliver 18 år til næste år.
Det er kun dig selv der kan afgøre om det er det du vil. Held og lykke til dig/jer

Jeg fortryder som heller ikke at jeg er gået hen og blevet gravid. Eller dvs. nogle dage gør jeg andre gør jeg ikke.. Mit humør svinger godt nok denne gang.. Det er det som gør det så svært og bedømme om det er rigtig eller forkert.. Om jeg blir en dårlig mor ved at få nr. 3 med en ny mand.

Jeg syns ik selv jeg er en dårlig mor.. Nok er jeg gået fra pigernes far, men gør det mig til en dårlig mor???? Skulle jeg ikke mene.. !!

Havde os meget svært ved at finde lykken med nr. 2. følte mig ikke klar og pludselig fra den ene dag til den anden så var jeg overdrevet lykkelig og glædet mig så meget til at få den lille.. Har det lidt på samme måde nu her.. Det er derfor jeg er lidt i tvivl om det er forkert af mig og få nr. 3 når jeg ikke rigtig glæder mig endnu Eller en del af mig gør selvfølgelig.. Og en anden er ik helt med.

Anmeld

27. maj 2009

Mira0911

Det er dig der ved bedst selv....

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

maria-norby skriver:

Jeg fortryder som heller ikke at jeg er gået hen og blevet gravid. Eller dvs. nogle dage gør jeg andre gør jeg ikke.. Mit humør svinger godt nok denne gang.. Det er det som gør det så svært og bedømme om det er rigtig eller forkert.. Om jeg blir en dårlig mor ved at få nr. 3 med en ny mand.

Jeg syns ik selv jeg er en dårlig mor.. Nok er jeg gået fra pigernes far, men gør det mig til en dårlig mor???? Skulle jeg ikke mene.. !!

Havde os meget svært ved at finde lykken med nr. 2. følte mig ikke klar og pludselig fra den ene dag til den anden så var jeg overdrevet lykkelig og glædet mig så meget til at få den lille.. Har det lidt på samme måde nu her.. Det er derfor jeg er lidt i tvivl om det er forkert af mig og få nr. 3 når jeg ikke rigtig glæder mig endnu Eller en del af mig gør selvfølgelig.. Og en anden er ik helt med.

Det handler vel ikke om hvorvidt man er en god mor eller ej...der er en masse midt imellem det at være en dårlig og god mor og i det her tilfælde synes jeg slet ikke du kan bruge den melding...udover det, så tror jeg ikke der er nogen herinde der har lyst eller behov for at vurdere hvad du er eller ikke er og det har vi vidst heller ikke indsigt nok til at at vurdere.
For mig og mine valg har det handlet om at vurdere hvad der er bedst for mig og mit liv...hvordan kan jeg bedst give mine børn et godt liv.
jeg vilel som før skrevet ikke turde tage det sats du gør, men det er udfra det krav jeg stiller til mig selv og mit liv.
Dine valg har konsekvenser for dine børn og dig, sådan er det jo med alle de valg vi tager i livet...men hvis du selv kan stå inde for dem og mener det er de rigtige...så behøver du heller ikke have en flok kvinder på en debatside til at sige god for valget og så betyder det heller intet hvad din fmilie mener.
Knus Eva.

Anmeld

27. maj 2009

Mist

Eva skriver:

Det handler vel ikke om hvorvidt man er en god mor eller ej...der er en masse midt imellem det at være en dårlig og god mor og i det her tilfælde synes jeg slet ikke du kan bruge den melding...udover det, så tror jeg ikke der er nogen herinde der har lyst eller behov for at vurdere hvad du er eller ikke er og det har vi vidst heller ikke indsigt nok til at at vurdere.
For mig og mine valg har det handlet om at vurdere hvad der er bedst for mig og mit liv...hvordan kan jeg bedst give mine børn et godt liv.
jeg vilel som før skrevet ikke turde tage det sats du gør, men det er udfra det krav jeg stiller til mig selv og mit liv.
Dine valg har konsekvenser for dine børn og dig, sådan er det jo med alle de valg vi tager i livet...men hvis du selv kan stå inde for dem og mener det er de rigtige...så behøver du heller ikke have en flok kvinder på en debatside til at sige god for valget og så betyder det heller intet hvad din fmilie mener.
Knus Eva.

Jeg kan sagten følge dig i hvad du siger.. Jeg ved godt selv det er meget tidligt og det er et stort sats. Ingen tvivl.

Ville bare høre hvad andre mente og om der var andre som har eller står som jeg gør lige nu..!

Ingen tvivl om det kommer til at ramme mine piger jeg har i forvejen.. Men dem har jeg jo ikke fuld tid, der er jo os hos deres far.

Men jo jeg ved godt jeg kan komme til at stå med et 3 barn alene da vi kan nå og gø fra hinanden en million gange, men hvis man skal se så'en på det, så kan man os gå fra hinanden en million gange efter 10 års forhold.. Det kan ske når som helst.. Men jo der er da helt klart større chance for det når det er så nyt ... Helt enig..

Anmeld

27. maj 2009

Honningblomst

maria-norby skriver:

Jeg kan sagten følge dig i hvad du siger.. Jeg ved godt selv det er meget tidligt og det er et stort sats. Ingen tvivl.

Ville bare høre hvad andre mente og om der var andre som har eller står som jeg gør lige nu..!

Ingen tvivl om det kommer til at ramme mine piger jeg har i forvejen.. Men dem har jeg jo ikke fuld tid, der er jo os hos deres far.

Men jo jeg ved godt jeg kan komme til at stå med et 3 barn alene da vi kan nå og gø fra hinanden en million gange, men hvis man skal se så'en på det, så kan man os gå fra hinanden en million gange efter 10 års forhold.. Det kan ske når som helst.. Men jo der er da helt klart større chance for det når det er så nyt ... Helt enig..

Jeg mener nu der er en meget større risiko ved at gå fra hinanden når man endnu ikke kender hinanden når man får børn.
Men igen, du ved kun bedst hvad der er rigtigt for jer..
Knus..

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Jeg havde beholdt det..... For jeg sætter det ikke op som at det er faren jeg skal vælge til eller ej resten af livet, men barnet...

Har du mod på at være mor til 3? Evt. uden faren? Så JA behold det.
Hvis ikke, så lad være.. Der er ingen garantier i livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.