SussieThyssen skriver:
Jamen gjorde I da ikke det? Altså løb sammen med dem?
For det troede jeg da at man gjorde...deltager aktivt i undervisningen SAMMEN med eleverne...hvis der altså er mulighed for det.
Det hjælper jo ikke meget at stille sig op og sige at de SKAL, hvis man ikke selv foregår med et godt eksempel.
Anyway, så kan jeg nu godt forstå at man ikke gider, jeg har heller aldrig brudt mig om at løbe rundt der til ingen nytte, men det får så være, for selvfølgelig er det et led i undervisningen, og de krav der er til hele undervisningsplanen omkring motion.
Og da jeg var barn og ung var der ikke Nintendospil eller pc-games, men vi hadede da lige så meget at dyrke motion, og slet ikke at løbe 10 km rundt om søen eller den slags, med mindre der var en eller anden form for gulerod til sidst.
Så den tilstand er altså ikke kun gældende for "vore dage".
Men...så til det andet...velopdragenheden, det at gøre hvad der bliver sagt.
DER har du så til gengæld ret.
Jeg var til et glimrende foredrag med en eller anden skoleleder fra Kbh. der holdt et glimrende oplæg omkring "jeg-generationen", nemlig den som børn af i dag er inde i.
Det bygger ganske enkelt på, at børn af i dag får lov til at bestemme alt for meget og direkte styrer familien med sit "jeg vil bestemme, jeg har ret til at bestemme".
Og det er netop hovedet på sømmet.
Så jeg synes da I har et oplagt emne til en pædagoisk/forældre-tema-dag eller noget, hvor I får en god dag omkring hvor grænserne for børns medbestemmelse ligger.
Og forresten...hvis en elev havde sagt jeg var en lorte-lærer, så var der godt nok blevet trukket en grænse lige nu og lige her, så ungen med garanti aldrig igen ville vove at sige den slags 

Kærligst
Sussie
Sådan som det foregår på "min" skole så kan de voksne ikke løbe med da de står på posterne. Så de er aktivt deltagende bare på en anden måde end børnene. Synes bestemt ikke det betyder man er en dårlig rollemodel! Og så synes jeg uanset hvad at det dårligst argument i verden er "fordi jeg ikke gidder" og nej jeg gad heller ikke motionsdag, o løb osv da jeg gik i skole men jeg skulle og så gjorde jeg det, fordi dengang gjorde man hvad de voksne sage uden alt skulle udvikle sig til en 20 min. debat. og jeg døde sku ikke af at få rørt mig lidt. Tro mig det gør børnene idag bestemt heller ikke!!!!!!!!!!!!!!!!