Hvor store var jeres da de var 8 måneder? + udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

OverTheRainbow

hej!

Først, Milo er et fantastisk navn det er nemlig også mit efternavn og min søns mellemnavn

Min sønnike vejede 3104g og var 51 cm.

Som 8-9 mdr. vejede han 9,5 og var 72 cm.

Han var heller ikke helt stor fan at at sidde selv, men lå mest på maven og legede. Når han sad, så hang han meget forover og gad ikke rette sig op. Han begyndte at sidde ret op da han var ca. 9 måneder. Han krøb sig frem med armene og satte fra med ben. Men ikke på alle 4, det er først sket nu hvor han er 10 måneder. Nu rejser han sig også op ved ting og går langs dem...

Han var nok bare en "langsom starter" men pludselig så kommer de igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

4xGreve

Tak til jer alle for jeres svar det med størrelse er godt nok forskelligt og heldigvis for det da det vil jo være kedeligt hvis børn var ens

milo kan nemt komme op på alle 4 og har længe kunne det men det er som han ikke gider at øve for meget så er det letter at trække sig frem i armene og sætte lidt af med det ene ben. Det er så sødt  Og har ikke travlt med at han kravler det er jo ikke alle børn der kravler jeg personligt hoppet på numsen som baby

milo har en flot ret sidde stilling men ikke balancen og an er for vild han hopper spjætter og er altid i bevægelse

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

4xGreve skriver:

Hej tøser.

Som de fleste af jer nok ved har jeg aldrig før nu prøvet det normale og nu Kan jeg stolt sige at jeg har en dejlig glad trivende dreng.

Hvor store er/var jeres børn da de var  måneder?

Milo er: 9.8kg og måler 76-77 cm. 

da han blev født vejet han 3540 g og målte 51 cm. 

Milo kan endnu ikke sidde eller kravle han kryber dog (trækker sig frem i armene) så frem kommer han da! Ved ikke om jeg skal være bekymret nu når an stadig ikke kan sidde? Og Daniella kan vi jo ikke rigtigt samligne med da hun har en helt anden historie med sig! Hvordan var jeres børn, hvornår lærte de at sidde? kravle og gå? 

4xGreve

MEGET store, men de var jo også født store. Og rent udviklingsmæssigt så kunne de allerede deres første ord, lege, lægge brikspil og den slags.

Den ældste både sad og kravlede og rejste sig op ved ting, nr 2 kunne først sidde op da hun var 10 mdr, men det skyldtes så at hun havde en meget lang ryg og havde løse hofter, så hun måtte først sidde op når hun selv var klar til det, nr 3 kravlede også hele huset rundt og kunne sidde, han kunne også rejse sig op ved ting.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. oktober 2012

Wimmie

4xGreve skriver:

Hej tøser.

Som de fleste af jer nok ved har jeg aldrig før nu prøvet det normale og nu Kan jeg stolt sige at jeg har en dejlig glad trivende dreng.

Milo kan endnu ikke sidde eller kravle han kryber dog (trækker sig frem i armene) så frem kommer han da! Ved ikke om jeg skal være bekymret nu når an stadig ikke kan sidde? Og Daniella kan vi jo ikke rigtigt samligne med da hun har en helt anden historie med sig! Hvordan var jeres børn, hvornår lærte de at sidde? kravle og gå? 

4xGreve

Mila var 74 cm og 9 kg. da hun var 8 mdr (3890 g og 52 cm ved fødsleN)

Hun lærte næsten på én gang at sidde selv, krybe/kravle og hive sig op af ting - alt sammen inden for 2 uger da hun var 7½ - 8 måneder, og SP sagde at hun var fint med, så jeg tror ikke du bør være bekymret. Ved Mila kom det meget pludseligt

Anmeld

10. oktober 2012

dukke

4xGreve skriver:

Hej tøser.

4xGreve

Da Aksel var 8 mdr og 16 dage var han 71 cm og 10,3 kg og har kunne gå siden han var 7 mdr

Anmeld

10. oktober 2012

morlinen

Min datter er små 8 måneder. Hun vejer lidt over 8 kg. og er nok 71 cm nu. Ved fødslen vejede hun 3420 g. og var 48 cm.

Hun sidder selv og har gjort det fra hun var 6 mdr. Hun er for alvor begyndt at møffe en masse nu, så hun møvrer sig rundt om sin egen akse og bagud Hun stikker rumpen i vejret, men kommer ikke op på alle 4.

Hun har rejst sig op 2 gange i kravlegården, men det er en uge siden nu, og har ikke gjort det siden Hvis jeg stiller hende op af noget, står hun fint, men kan ikke finde ud af at komme ned på en ordentlig måde.

Hun har for et par uger siden fundet ud af, at det er en fest at hoppe.

Tror hun er lidt langsommere motorisk end gennemsnittet, men tilgengæld er hun en haj til at kommunikere, og har tidligt forstået, hvordan hun skulle manipulere med os Og så snakker hun bare derud af med sit søde babysprog

Hvis de er lidt langsommere end gennemsnittet på ét punkt, så er de nok lidt hurtigere på et andet punkt

Anmeld

10. oktober 2012

kiwiol

Min den yngste vejede 4200 g. ved fødslen og var 55 cm lang.

Da han var 8 mdr vejede han 9,75 kg og var 74½ cm lang.

Han kunne sidde selv og begyndte at møve sig frem da han var 6 mdr.
Rejste dig op ved borde osv. da han var 6½ mdr.
Kravlede rigtigt da han var 7½ mdr.
Gik langs ting da han var 8 mdr.

Han er 9 mdr nu, og er begyndt at stå uden støtte (dog kun i kort tid endnu) og han kan gå rundt hvis han holder en i hånden (1 hånd)

Han kan dog ikke siger ret meget andet end "da da da da".. skrige som en måge, hvine osv.

Anmeld

10. oktober 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng vejede 3kg ved fødsel og var 49cm lang. Omkring 8 måneder vejede han næsten 9kg og længden kan jeg ikke huske

Han kunne sidde selv da han var 6 måneder. Han kravlede i militærstilling siden han var 6 måneder og kravlede rigitgt da han var 8 måneder. Han kunne gå fra han var 11 måneder

Du vil nok få mange forskellige svar, for det er meget forskelligt hvor hurtigt det går. Men ikke noget at stresse over og husk ikke at sammenligne. Jeg gjorde det meget på et tidspunkt og det får man intet ud af.

Anmeld

10. oktober 2012

FogL

Hej tøser.

4xGreve

Hej! 
Freyja er 7,5 måned, og passer meget godt på din beskrivelse af Milo. Dog synes jeg altså hun falder til den store side i forhold til andre børn.
Hun er 76 cm, vejer 10 kg. 
Hun sidder, men kravler ikke, og møver heller ikke. Kan kun trille fra ryg til mave (ikke den anden vej rundt). Så her er udviklingen heller ikke vildt hurtig (i forhold til så mange andre i hvert fald) Men det er vist meget normalt med større børn, har jeg hørt. 

Åh ja, og hun var 3650 og 54 cm ved fødslen 

Anmeld

11. oktober 2012

kekp

4xGreve skriver:

Hej tøser.

4xGreve

Elias vejede 3050 ved fødslen og var 51 cm lang. Han er nu 8 mdr og vejer 9,5 kg og er 74 cm lang.

Elias er ikke den hurtigste på det grovmotoriske. Han møffer kun rundt om sig selv i cirkler og baglæns, men har lige haft sundhedsplejerske og hun sagde at det var helt okay og at han var godt på vej mod at komme forlæns Dog kommer han fint op i kravlestilling når han ligger i sin seng, men på gulvet er det åbenbart sværere.

Han ruller begge veje og sidder også fint. Jeg lægger dog en dyne bag ham hvis jeg ikke sidder hos ham for han har det med at kaste sig ned på ryggen når han sidder og leger. 

Finmotorisk er han godt med. Er rigtig god til at sidde og undersøge og nærstudere sit legetøj og så er han begyndt at snakke rigtig meget siger dada, jaja, baba osv.

Han er bare dejlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.