Hvor store var jeres da de var 8 måneder? + udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
23 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

4xGreve

Hej tøser.

Som de fleste af jer nok ved har jeg aldrig før nu prøvet det normale og nu Kan jeg stolt sige at jeg har en dejlig glad trivende dreng.

Hvor store er/var jeres børn da de var  måneder?

Milo er: 9.8kg og måler 76-77 cm. 

da han blev født vejet han 3540 g og målte 51 cm. 

Milo kan endnu ikke sidde eller kravle han kryber dog (trækker sig frem i armene) så frem kommer han da! Ved ikke om jeg skal være bekymret nu når an stadig ikke kan sidde? Og Daniella kan vi jo ikke rigtigt samligne med da hun har en helt anden historie med sig! Hvordan var jeres børn, hvornår lærte de at sidde? kravle og gå? 

4xGreve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

FruHolm <3

4xGreve skriver:

Hej tøser.

Som de fleste af jer nok ved har jeg aldrig før nu prøvet det normale og nu Kan jeg stolt sige at jeg har en dejlig glad trivende dreng.

Milo kan endnu ikke sidde eller kravle han kryber dog (trækker sig frem i armene) så frem kommer han da! Ved ikke om jeg skal være bekymret nu når an stadig ikke kan sidde? Og Daniella kan vi jo ikke rigtigt samligne med da hun har en helt anden historie med sig! Hvordan var jeres børn, hvornår lærte de at sidde? kravle og gå? 

4xGreve

Oscar var ved fødslen 52 cm og vejede 4110g

da han var 8 måneder var han 79 cm og vejede 12 kg

Sad uden støtte da han var 6 måneder

kravlede da han var 8 måneder

tog sine første skridt uden støtte da han var 10 måneder men gik først helt ordentligt uden støtte da han blev 1 år pga 2 måneder hvor egen læge overså han havde bihulebetændelse hvilket gjorde ham svimmel og usikker, bad så om anden læge der straks gav ham penicilin og vupti så hik han hele tiden

Anmeld

9. oktober 2012

4xGreve

MinBabyOscar <3 skriver:

Oscar var ved fødslen 52 cm og vejede 4110g

da han var 8 måneder var han 79 cm og vejede 12 kg

Sad uden støtte da han var 6 måneder

kravlede da han var 8 måneder

tog sine første skridt uden støtte da han var 10 måneder men gik først helt ordentligt uden støtte da han blev 1 år pga 2 måneder hvor egen læge overså han havde bihulebetændelse hvilket gjorde ham svimmel og usikker, bad så om anden læge der straks gav ham penicilin og vupti så hik han hele tiden

Puha der er Milo meget langt bagefter men sikke en dejlig basse..

spiste han også godt?

Anmeld

9. oktober 2012

Frøken J.

Hej tøser.

4xGreve

Rose blev ikke vejet ved 8 måneder, først ved 9. Men hvis jeg nu trækker et par hundrede gram og en cm fra, var hun 9400 gram og 72 cm

Motorisk kunne hun ved 8 måneder Rejse sig op af ting, sidde selv, kravle ud over det typiske som at rulle og sådan selvfølgelig. MEN Rose har været hurtig motorisk, så hun er nok ikke det bedste sammenligningsgrundlag. Jeg kender mange med jævnaldrene børn som ikke kunne alt det i den alder, så du skal ikke være bekymret, det skulle nok komme.

Hun kunne gå som 11,5 måned

Fødselsmål: 4240 og 53 cm

Anmeld

9. oktober 2012

FruHolm <3

Puha der er Milo meget langt bagefter men sikke en dejlig basse..

spiste han også godt?

Ja han har så også ligget over den øverste kurve i vægten siden han var 1 måned og i højden lå han mellem de 2 øverste og han er nu over den øverste kurve i højden også

ja han har altid været madglad, han spiste 2L mme dagligt da han var 2 måneder, så allerede der startede vi med grød og mos, og da han bar 5 måneder spiste han både rugbrød kød og ja faktisk alt

fra 6 måneder hed det samme med som os andre i løbet af dagen (dog yoghurt med havregryn morgen og snacks i løbet af dagen )

og så mme kun 1 flaske inden vi sagde godnat m(og det skal siges på trods af alt det mad så sov han 7 timer hver nat da han var 1 måned, og 11-13 timer hver nat fra han var 2 måneder og sov 2-3 timwr til middag , nogen gange 4 timer   

Når ja, han rejste sig ved støtte da han var 6 måneder

Anmeld

9. oktober 2012

baby012

Min datter vejede 3080 g. Og målte 51 ved fødslen. 

Hun sad uden støtte da hun var 5 måneder

hun kravlede da hun var 7 måneder 

hun er nu 8 måneder og har 4 tænder i munden 

hun rejser sig når der er noget at støtte sig til, men er ikke helt god til at sidde sig ned igen bagefter  

hun peger, og siger D" og vi forklare så hvad hun peger på.. 

Hun kravler ikke kun på knæ, men også å fødder (ser skide sjovt ud) 

hun "snakker" rigtig meget (: 

og skælder ud hvis hun er utilfreds 

vejer 10,5 kg og er 77 lang (: 

Anmeld

9. oktober 2012

Frøken J.

4xGreve skriver:

Hej tøser.

4xGreve

Hov du spurgte også hvornår de lærte det.. Altså Sidde selv og kravle rigtig lærte hun da hun var 8 måneder, hun kravlede som en sæl som 6,5 månede..Hun rejste sig op af ting som 7,5 måned.

Anmeld

9. oktober 2012

4kløver

4xGreve skriver:

Hej tøser.

4xGreve

Nu er min godt nok 10 mdr og han vil/har ikke ro i røven til at lære at sidde selv. Det går fint i højstol og barnevogn. Han møver også og kravler kun hen til ting han kan rejse sig op af. Hver gang jeg øver med ham smider han sig tilbage.. Min sp har tilbudt at tag en fys med næste gang.

Anmeld

9. oktober 2012

Mor til Ella

Hej tøser.

4xGreve

Ella var 50 cm og vejede 3842 ved fødslen....

Hun bliver 8 mdr om 14 dages tid, men svarer lige aligevel

Nu vejer hun ca 8,6 kg og er 74 cm....

Hun kan sidde selv begyndte hun på for ca 2 uger siden, mave sig rundt i hele huset har hun gjort i ca 1,5 mdr, stå i kravle stilling, og tage et par kravle tag, men det andet er hurtigere Rejser sig op af ALT de sidste 14 dage. Hun har krudt i røven. 

Hun har hele tiden været ret hurtig, men så vil hun til gengæld ikke indtage nogen former for grød, vi kæmper en kamp for at få hende til at spise noget!!!!! 

Tror ikke du skal være bekymret, sidde tror jeg har gør når han har kunnet være i kravle stilling noget tid..... Har hvertfald fået af vide det er bedste at de faktisk kravler før de sidder, for at styrke ryggen

Anmeld

9. oktober 2012

ONKC

Min søn var 80 cm og vejede 12,2 kilo ved 8 mdr.
Han kunne sidde og kravle da han var omkring 7 mdr. Møvede sig frem på maven da han var 5 mdr. Gik rundt om ting og rejste sig op af alt da han var 8 mdr. Nu er han 10 mdr. og har gået sine første skridt.
Han har altid været en stor dreng og været ret fremmelig med hensyn til det motoriske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.