Hvordan ville i reagerer,.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Odense92 skriver:

Du kan jo begynde med pænt, men fast, at fortælle din familie hvordan du har det, når de anklager på livet løs, og at de sådan set gerne må holde deres kæft når de tydeligvis ikke ved hvordan tingene står til.

Forklar dem, at når de selv vælger ikke at møde op og være der - når det lyder som om du kunne have haft brug for det - vil du heller ikke finde dig i, at de kommer med sådan noget.

Hvis du stadig har lyst til at holde kontakten synes jeg du skal gøre det tydeligt for dem, at det ER noget du ønsker, men hvis de ikke selv viser det samme, må de jo holde sig væk.

Har aldrigt hørt noget så groft eller latterligt før. Selvfølgeligt skal man melde det hvis der ER svigt, men det er der jo tydeligvis ikke; du kan jo ikke gøre for, at du har haft det som du har. Er sikker på du hellere end gerne vil have undværet det.

Nej, man kan ikke "bare" lade være med at snakke med sin familie men det kan lade sig gøre. Mine forældre hænger også i en tynd tråd pga. en masse ting, som jeg ikke gider at finde mig i mere. Jeg glæder mig til at se om de er klar til at ændre sig når de engang får at vide, at de skal have et barnebarn.

Sidespor. Føl efter. Har de ødelagt det så meget at du ikke gider kontakt mere? Så sig fra og kæmp for ikke at falde i igen.
Hvis det er fordi de har opførst sig som de har, og du stadig gerne vil kontakten, så snak så roligt som I kan om det og forsøg at løse det. Hvis de bliver ved må du jo tage det som det er og fortælle dem, at så bliver det anderledes fra nu af.

Øv ja, men sådan er livet jo. Du lyder til at have dejlige børn og en dejlig familie (minus de problemfyldte) og du VIL dine børn, hvilket er det vigtigste, og det eneste de ønsker sig. Tro mig.

Det er selvfølgeligt bare min mening, men jeg ville i hvert fald ikke finde mig i det.

Jeg håber du får det løst

Og så synes jeg ikke du skal være ked af det eller føle du har svigtet. Ingen vælger jo for fanden at være syg!

Smilet tilbage, du gør jo hvad du kan (:

Jeg er virkelig glad for min familie,. Og har altid kæmpet for at vise spicelt min mor at jeg er mere end hun tror jeg er,. Desværre har hun en tendens til at forestille sig ting og det er omkring mig som ved alle andre, og har hun først en ide om de forskellige ting så er det bare sådan i hendes hovede,.

De kommer ikke særlig tit selvom de altid er velkommen, og vi besøger dem efter hvor meget de besøger os,. Så de kan ikke udtale sig om tingene.

Som skrevet som start på tråden ville min søster indberette vi ingen tremmeseng og ordenlig maddres havde til vores søn, ordret skrev hun i mangler rigtig seng og en ordenlig madres, til jeres søn, der er en grund til at en rejseseng bliver kaldt en rejseseng'' Og min søn har i 3 dage sovet i rejseseng fordi vi ventede på min mor ville komme med tremmesengen som hun havde købt til min søn dengang. hun snakker og beskylder mig for så mange ting hun ikke engang ved noget om,.

Og selvfølgelig ønsker jeg kontakten, det er min familie og det betyder meget for mig en familie holder sammen,. både for min skyld men også for børnenes. Men jeg er virkelig kommet dertil nu jeg ikke rigtig ønsker det mere, det har simpelthen ødelagt for meget i mig at de truer mig med mine børn, det er bare ikke ok,.

Og nej jeg kunne ikke gøre for jeg var syg der, og du har helt ret i jeg heller end gerne ville springe det over, og opleve de 3 uger mere med mine børn,. Jeg lå med galdesten der havde sat sig fast og derefter med bugspytskírtelsbetændelse (måske nogle der ved hvem jeg er nu) og jeg kunne ikke rejse mig intet kunne jeg,. Og er virkelig fejt af dem at bruge det mod mig for det er noget der har rørt mit hjerte fuldstændig at være adskilt fra dem der hjemme så længe også lige efter fødslen, om jeg kunne gøre for jeg var der ude eller ej,. Har jeg dårlig smag i munden overfor mine børn bestemt.  Og det ved de.!

Og tusind taak for din besvaring,. Kunne jeg virkelig bruge til megegt <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg ville ganske enkelt stoppe kontakten...HELT!!
Og så se hvad der sker, og så, som TeamRocket skriver, vise dem at det er dem der tager fejl, uden at skæve i deres retning.

Jeg kan godt forstå at du er rystet..det ville jeg så sandelig også være.
Og undskyld mig...men hvis din mor er så selvretfærdig, at hun kan dømme sit eget barn på den måde, uden at give en hjælpende hånd med noget som helst, jamen så har hun absolut ingen ret til at være din mor.
Kan du følge mig??
Så er det HENDE, der har svigtet...hele vejen.

Hvis hun var så bekymret for sine børnebørn, jamen så ville hun da hjælpe dig alt det hun kunne ved at VÆRE der FOR dig under din indlæggelse og efterfølgende problemer.
Hvis hun var en god mor, så ville hun holde tæt kontakt til dig, ALTID, så længe du var i nød.
Så hende giver jeg ikke meget for.
Og din søster...puhh...lad hende få en mås at trutte i, og så ellers sejle til månen.
Igen, hvis hun holdt af dig ville hun hjælpe og støtte dig alt det hun kunne.

Vel er det familie, men somme tider er familien ikke "familie", og så må man selv vælge en "familie" iblandt venner.

Her i huset har vi selv OFTE måttet sige fra til familiearrangementer pga. af økonomi, men det har da ikke gjort os til dårlige forældre. Tvært imod har netop besparelsen af udgifterne til gaver og transport NETOP gjort at vi havde råd til at købe det børnene havde brug for.
Så sikke da noget pjat.

Jeg har selv, som helt ung mor prøvet at stå mere eller mindre på gaden og uden en seng til mig barn, indtil jeg fik råd til at købe en, men det gjorde mig IKKE til en dårlig mor. Og der var da ingen der stak mig i næsen at jeg var en dårlig mor, der imod var der beundring for, at jeg stædigt og stødt fik arbejdet mig fri, og skabte et hjem for mit barn.

Så...på med vanten..lad dem passe sig selv, også selvom det gør ondt. Kan de ikke holde sig til fakta, men løber med en halv vind, så dem om det.
Og SKULLE du alligevel opleve at de anmelder dig, så kan du jo bruge mit argument omkring, hvor dårlig en mor, din mor selv er, fordi hun aldrig besøger dig, og derfor udtaler sig om ting hun intet ved om.
Men er du utryg, så få dig en god snak med SP omkring det.
Op med fjervingen min pige...det skal nok gå alt sammen, så længe du viser, at du er stødt, stabil og rolig.

Kæmpe knus
Sussie

Tak for din kommentar,.
Jeg føler selv meget af det du skriver,.
Men måtte simpelthen høre andres meninger, før jeg ville tage stilling,. for at være sikker på det ikke er mig der er forkert på den,.!

Og min mor har svigtet mig hele min barndom men begyndte at være der en smule mere for mig dengang vi fik børn.

Jeg har 2 gange siden min søns fødsel for 14 mdr siden spurgt om vi kunne låne penge af hende og det har været 200-500kr hun har efter første gang haft ringet rundt til alle mine søskende og min far og sagt til dem de ikke skal låne os penge hvis vi ringer, og det er for mig at se ingen hjælp til os,. Så jeg forstår ikke hun pludselig beskylder og for ikke at kunne give min søn mad. og at hun bekymrer sig sådan over det hele,,. for ville da også mene hun så ville hjælpe de få gange.

Og jeg ser regninger vigtiger end en fødselsdag. som jeg skrev til min søster selvfølgelig skulle de have en gave men det blev ikke denne mdr.

Jeg er en god mor og det ved jeg det lyser ud af mine børn når jeg ser på dem,. Og om de melder os er op til dem selv, jeg ved der intet sker ved det, for vi har tingene iorden, ingen pletter nogle steder,. Men hold op hvor gør det ondtv at ens familie går imod en så meget

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for din kommentar,.
Jeg føler selv meget af det du skriver,.
Men måtte simpelthen høre andres meninger, før jeg ville tage stilling,. for at være sikker på det ikke er mig der er forkert på den,.!

Og min mor har svigtet mig hele min barndom men begyndte at være der en smule mere for mig dengang vi fik børn.

Jeg har 2 gange siden min søns fødsel for 14 mdr siden spurgt om vi kunne låne penge af hende og det har været 200-500kr hun har efter første gang haft ringet rundt til alle mine søskende og min far og sagt til dem de ikke skal låne os penge hvis vi ringer, og det er for mig at se ingen hjælp til os,. Så jeg forstår ikke hun pludselig beskylder og for ikke at kunne give min søn mad. og at hun bekymrer sig sådan over det hele,,. for ville da også mene hun så ville hjælpe de få gange.

Og jeg ser regninger vigtiger end en fødselsdag. som jeg skrev til min søster selvfølgelig skulle de have en gave men det blev ikke denne mdr.

Jeg er en god mor og det ved jeg det lyser ud af mine børn når jeg ser på dem,. Og om de melder os er op til dem selv, jeg ved der intet sker ved det, for vi har tingene iorden, ingen pletter nogle steder,. Men hold op hvor gør det ondtv at ens familie går imod en så meget

Ja...og selvom man måske ikke har råd til at hjælpe økonomisk, så er der ganske enkelt det, at om ikke andet, så er man der altid for sine børn med en hånd på andre måder.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ja...og selvom man måske ikke har råd til at hjælpe økonomisk, så er der ganske enkelt det, at om ikke andet, så er man der altid for sine børn med en hånd på andre måder.

Rigtigt,.
Men hun har de gange haft råd,. Men simpelthen ikke gidet og hjælpe.

Men jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har de tanker omkring det som jeg har,.
Jeg ligger afstand til dem og lader dem passe sig selv, så håber jeg det gør de indser tingene.

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Rigtigt,.
Men hun har de gange haft råd,. Men simpelthen ikke gidet og hjælpe.

Men jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har de tanker omkring det som jeg har,.
Jeg ligger afstand til dem og lader dem passe sig selv, så håber jeg det gør de indser tingene.

Tjaaa...det skal du jo nok ikke regne med.

Selvretfærdige mennesker har sjældent intelligens eller empati nok til at se, de selv kan have en del af fejlene.

Held og lykke med det.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Tjaaa...det skal du jo nok ikke regne med.

Selvretfærdige mennesker har sjældent intelligens eller empati nok til at se, de selv kan have en del af fejlene.

Held og lykke med det.

Ja sandt nok.

Tusind tak og tak for råd <3

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja sandt nok.

Tusind tak og tak for råd <3

Så lidt

Anmeld

9. oktober 2012

Miss Kat

Jeg snupper lige et par uddrag af dine svar her i tråden:

" Som skrevet som start på tråden ville min søster indberette vi ingen tremmeseng og ordenlig maddres havde til vores søn, ordret skrev hun i mangler rigtig seng og en ordenlig madres, til jeres søn, der er en grund til at en rejseseng bliver kaldt en rejseseng'' Og min søn har i 3 dage sovet i rejseseng fordi vi ventede på min mor ville komme med tremmesengen som hun havde købt til min søn dengang. hun snakker og beskylder mig for så mange ting hun ikke engang ved noget om,."

" Og min mor har svigtet mig hele min barndom men begyndte at være der en smule mere for mig dengang vi fik børn."

- Dér synes jeg, du har klokkeklare argumenter overfor kommunen, i tilfælde af, din søster gør alvor af sine trusler.

Din mor kan ikke rigtig komme og spille god mor nu, når hun selv svigtede jer som børn. Hvor er det dog latterligt lavt og selvretfærdigt... Hun tænkte lige, hovsa, det var vist en ommer, jamen så vil jeg da bare være en god mormor! Problemet er jo bare, at det er hun heller ikke.

Din søns tremmeseng taler jo for sig selv, hvis der kommer nogen på hjemmebesøg. De kan jo se, din søster tager fejl, og så er den vel ikke længere.

Jeg havde selv droppet kontakten i et splitsekund, men jeg forstår udmærket dine argumenter. Som Sussie siger, er familie bare ikke altid familie. Nogle gange er blod bare ikke nok, og kun en hæmsko.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Jeg snupper lige et par uddrag af dine svar her i tråden:

" Som skrevet som start på tråden ville min søster indberette vi ingen tremmeseng og ordenlig maddres havde til vores søn, ordret skrev hun i mangler rigtig seng og en ordenlig madres, til jeres søn, der er en grund til at en rejseseng bliver kaldt en rejseseng'' Og min søn har i 3 dage sovet i rejseseng fordi vi ventede på min mor ville komme med tremmesengen som hun havde købt til min søn dengang. hun snakker og beskylder mig for så mange ting hun ikke engang ved noget om,."

" Og min mor har svigtet mig hele min barndom men begyndte at være der en smule mere for mig dengang vi fik børn."

- Dér synes jeg, du har klokkeklare argumenter overfor kommunen, i tilfælde af, din søster gør alvor af sine trusler.

Din mor kan ikke rigtig komme og spille god mor nu, når hun selv svigtede jer som børn. Hvor er det dog latterligt lavt og selvretfærdigt... Hun tænkte lige, hovsa, det var vist en ommer, jamen så vil jeg da bare være en god mormor! Problemet er jo bare, at det er hun heller ikke.

Din søns tremmeseng taler jo for sig selv, hvis der kommer nogen på hjemmebesøg. De kan jo se, din søster tager fejl, og så er den vel ikke længere.

Jeg havde selv droppet kontakten i et splitsekund, men jeg forstår udmærket dine argumenter. Som Sussie siger, er familie bare ikke altid familie. Nogle gange er blod bare ikke nok, og kun en hæmsko.

jeg ved de inete kan gøre overhovedet. men er stadig det at det simpelthen gør så ondt.

min mor var med ude nogle dage efter barnedåben og handle ind,. dyne - betræk . sengerand også de småting vi manglede til min datter kom. og tremmesengen har endda stået her mens hun har været her,. hun har åbenbart ikke rigtig obseveret den,. også derfor det gør mig rasende hun udtaler sig om det.

og tusind tak for svar,.
vil koncentrerer mig om min familie som jeg har skabt,. for det er alt det gode ved livet, så må de komme når de engang kan se sandheden i øjnene og komme med en undskyldning,. Og da vil jeg stadig overveje om de skal ind i mit og børnenes liv igen.

Anmeld

9. oktober 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

jeg ved de inete kan gøre overhovedet. men er stadig det at det simpelthen gør så ondt.

min mor var med ude nogle dage efter barnedåben og handle ind,. dyne - betræk . sengerand også de småting vi manglede til min datter kom. og tremmesengen har endda stået her mens hun har været her,. hun har åbenbart ikke rigtig obseveret den,. også derfor det gør mig rasende hun udtaler sig om det.

og tusind tak for svar,.
vil koncentrerer mig om min familie som jeg har skabt,. for det er alt det gode ved livet, så må de komme når de engang kan se sandheden i øjnene og komme med en undskyldning,. Og da vil jeg stadig overveje om de skal ind i mit og børnenes liv igen.

Det synes jeg, er en super fin idé. Om ikke andet, så læg mor og søster på is lidt tid, mens du føler efter, præcis hvordan du har det med det.

Når det drejer sig om familieintriger, er det nemt at få blandet en hel masse følelser sammen. Det er jo klart nok, man hænger jo alligevel på dem i én eller anden grad.

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.