Troede lige at vi slap for mere drama !! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Gardenia

betski skriver:

Langt hen af vejen kan jeg følge dig i dit svar. MEN! det er jo meget firkantet stillet op, det som du skriver. Og meget nemt for dig (os) at svare på den måde, da der ikke er følelser inde over. Ja det handler om at barn og far kender hinanden, men nu er det jo rent faktisk faderen der har meldt fra og ikke moderen der nægter. Som far skal han bevise, at han er opgaven voksen og det gør han jo næppe ved at afvise samvær. Så jeg forstår slet ikke din manglende empati for TS. Det lyder ikke til, at det har været en nem tid hun har været igennem og der skal da være grænser for, hvor meget man tillander en anden person at køre rundt med en. Hun siger fra nu og det synes jeg er ok, for det kan i sidste ende være med til at skåne barnet for utallige af skuffelser - han ligger jo ikke ligefrem for dagen at han er årets far.

Min empati ligger hos barnet, det vil altid være dem der lider under mor og far ikke kan sammen. Har mor et sådan sprog om far i det private er det da bare det værre? Jeg reagerede på måden hun omtaler ham, jeg synes ikke det er hendes opgave at dømme hvad han gør/ikke gør, det må være derfor der er en statsforvaltning og juridisk bistand. Så er der andre der kan være dommere over hvad, hvem gør og hvorfor og mor og far kan fokusere på at være mor og far. Du må give mig ret i at samværdssager ofte bliver mudret fordi mor og far ikke kan holde sig på en nogenlunde fair sti, det er lidt der jeg vil hen..
Du ved simpelthen ikke nok om deres situation til at udråbe mor til helt og far til skurk, konflikter opstår ikke kun fra den ene side. Kan man ikke finde en gylden mellemvej må man være ansvarsfuld nok til at bede om hjælp, i min verden har barnet fortjent at man gør hvad man kan for at dæmpe den konflikt og søge steder hvor man kan starte samarbejdet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

betski

Gardenia skriver:

Min empati ligger hos barnet, det vil altid være dem der lider under mor og far ikke kan sammen. Har mor et sådan sprog om far i det private er det da bare det værre? Jeg reagerede på måden hun omtaler ham, jeg synes ikke det er hendes opgave at dømme hvad han gør/ikke gør, det må være derfor der er en statsforvaltning og juridisk bistand. Så er der andre der kan være dommere over hvad, hvem gør og hvorfor og mor og far kan fokusere på at være mor og far. Du må give mig ret i at samværdssager ofte bliver mudret fordi mor og far ikke kan holde sig på en nogenlunde fair sti, det er lidt der jeg vil hen..
Du ved simpelthen ikke nok om deres situation til at udråbe mor til helt og far til skurk, konflikter opstår ikke kun fra den ene side. Kan man ikke finde en gylden mellemvej må man være ansvarsfuld nok til at bede om hjælp, i min verden har barnet fortjent at man gør hvad man kan for at dæmpe den konflikt og søge steder hvor man kan starte samarbejdet..

Nej jeg kender ikke nok til sagen om at gøre mor til helt og far til skurk - hvilket jeg heller ikke syens jeg gør. Synes derimod at du er indikerer at du ikke tror på TS og den kamp hun har været igennem for at får faderen til at se barnet.

Du skal slet ikke være i tvivl om, at jeg selvfølgelig mener at barnet skal være i fokus. Men det er nu et faktum, at det ikke altid er bedst for barnet at blive ved med at kæmpe for samvær med faderen.

Anmeld

9. oktober 2012

Gardenia

betski skriver:

Nej jeg kender ikke nok til sagen om at gøre mor til helt og far til skurk - hvilket jeg heller ikke syens jeg gør. Synes derimod at du er indikerer at du ikke tror på TS og den kamp hun har været igennem for at får faderen til at se barnet.

Du skal slet ikke være i tvivl om, at jeg selvfølgelig mener at barnet skal være i fokus. Men det er nu et faktum, at det ikke altid er bedst for barnet at blive ved med at kæmpe for samvær med faderen.

Nej jeg synes på ingen måde jeg giver udtryk for jeg ikke tror på hende? Men det nytter bare ikke at se sig sur på den mand man selv har lavet et barn på, det knytter liv sammen. Det kan umuligt komme som et chok at han er en nar, det er vel noget der har luret hele tiden?
Og er han så ligeglad med barnet, var det måske en mulighed at få andre ind over, så hjælper det da slet ikke at man ikke gider komme til opfølgningsmøder så man kan informere myndighederne om hans mangel på interesse? Det er lidt der jeg vil hen.
Vi ser bare vidt forskelligt på barnets ret, i min verden burde vi hæve os over forskelligeheder og konstant minde en selv på at det her handler ikke længere om et indbyrdes forhold, men et samarbejde. Jeg anser et samarbejde meget nemmere end et forhold, med samarbejdet kan man lægge på hvis han blliver urimelig, vælge at lade være med at tage telefonen, være ligeglad når han bryder aftaler og ringe til statsforvaltningen den følgende mandag. Ja, der er jo en verden af muligheder hvis han fortsætter med at skabe uro?

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Nej jeg synes på ingen måde jeg giver udtryk for jeg ikke tror på hende? Men det nytter bare ikke at se sig sur på den mand man selv har lavet et barn på, det knytter liv sammen. Det kan umuligt komme som et chok at han er en nar, det er vel noget der har luret hele tiden?
Og er han så ligeglad med barnet, var det måske en mulighed at få andre ind over, så hjælper det da slet ikke at man ikke gider komme til opfølgningsmøder så man kan informere myndighederne om hans mangel på interesse? Det er lidt der jeg vil hen.
Vi ser bare vidt forskelligt på barnets ret, i min verden burde vi hæve os over forskelligeheder og konstant minde en selv på at det her handler ikke længere om et indbyrdes forhold, men et samarbejde. Jeg anser et samarbejde meget nemmere end et forhold, med samarbejdet kan man lægge på hvis han blliver urimelig, vælge at lade være med at tage telefonen, være ligeglad når han bryder aftaler og ringe til statsforvaltningen den følgende mandag. Ja, der er jo en verden af muligheder hvis han fortsætter med at skabe uro?

Tror måske du har misforstået noget.. Han har afskrevet sig samvær, igennem amtet... Det er derfor jeg ikke kan se en mening med mødet, for vil ikke som sidste gang sidde og tigge ham om at se hende... 

Denne gang er jeg imod ... Han har på intet tidspunkt vist interesse eller at han var opgaven voksen

Anmeld

9. oktober 2012

Elling <3<3

Kan desværre ikke hjælpe eller komme med gode råd.

Men ville bare sende en krammer din vej.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

SecretMe skriver:

Kan desværre ikke hjælpe eller komme med gode råd.

Men ville bare sende en krammer din vej.

Mange tak 

Anmeld

9. oktober 2012

maria_wlt

Synes virkelig at det er en træls historie.. DERFOR MAN SKAL TÆNKE SIG OM INDEN MAN FÅR BØRN.. 

Sørgeligt at barnet skal vokse op med sådan en far (Hvis det er rigtig det der bliver skrevet) og så håber jeg virkelig at MOR holder mundet lukket omkring hvordan far er så det ikke ender i noget som er set for meget.. At barnet hader far uden at have mødt ham fordi mor synes at det er det barnet skal mene.. 

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Synes virkelig at det er en træls historie.. DERFOR MAN SKAL TÆNKE SIG OM INDEN MAN FÅR BØRN.. 

Sørgeligt at barnet skal vokse op med sådan en far (Hvis det er rigtig det der bliver skrevet) og så håber jeg virkelig at MOR holder mundet lukket omkring hvordan far er så det ikke ender i noget som er set for meget.. At barnet hader far uden at have mødt ham fordi mor synes at det er det barnet skal mene.. 

Jeg har aldrig nævnt han overfor barnet, og når han ikke er en del af barnets liv, ser jeg ingen grund til det før spørgsmålet kommer, barnet ved pt at der er en mand derude som er bio far, men der er også far derhjemme.. 

Hvad jeg fortæller barnet når spørgsmålet engang kommer, det må jeg tage til den tid, men uanset hvad, skal barnet ikke føle sig mindre værd.  Og det er min og min mands opgave når bio far ikke er der at sørge for at barnet ikke bliver mærket af det På nogen som helst måde.. 

At jeg hader ham, det behøver jeg vel ikke sige til barnet ? Og det har jeg ikke tænkt mig 

Anmeld

9. oktober 2012

Kvist

Anonym skriver:

Det vil min mand også rigtig gerne, men vi skal have været gift i to år før han må adoptere  

ved heller ikke helt hvordan jeg skulle spørge min x om det  

Nej kan godt forstå du sys det er svært at spørge om.. Men sys du skrev et andet sted at han havde forsøgt at få dig til at bortadoptere barnet, så vil da mene han er "moden" på ideen..

Men kan godt se det bliver problematisk hvis i ikke er gift..

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kvist skriver:

Nej kan godt forstå du sys det er svært at spørge om.. Men sys du skrev et andet sted at han havde forsøgt at få dig til at bortadoptere barnet, så vil da mene han er "moden" på ideen..

Men kan godt se det bliver problematisk hvis i ikke er gift..

Det er vi, men meget nygift  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.