Dybt ulykkelig ved bleskift :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

christina92

MariaE skriver:

Sådan er de fleste nyfødte....:-)

min datter er 5 mdr og elsker det:-)Vi hygger mega meget på puslebordet nu, men det gjorde vi da ikke i starten:-)

Er på en måde glad for at høre at det bare er sådan nyfødte har det Så må vi bare skynde os ekstra meget nu her og så se frem til hun kommer til at nyde det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

christina92

Frk. Himmelblå skriver:

Hun skal ligge på noget blødt, der svøber hende. Eventuelt en af mors og fars hovedpuder. Det skal være, så hun synker lidt ned i den. Og hun er svøbt.

Måske er hun særligt sensitiv, - måske bare spæd  - svært at sige endnu. Men sørg for, at hun føler sig omsluttet.

Jeg tror, en sansedyne kunne være et hit for din datter...

SUPER ide med den hovedpude! Det vil vi helt sikkert prøve, kunne jeg godt forestille mig ville hjælpe!

Hvad er en sansedyne?

Anmeld

8. oktober 2012

MorDk

Mutti2B skriver:

Det håber jeg . Du kan også ta et håndklæde og lægge det på puslepuden på tværs, lægge hende ned på det og så rulle håndklædet op i siderne om hende. Så føler hun lidt tryghed

Anmeld

8. oktober 2012

Deaktiveret profil

christina92 skriver:

Vi synger for det meste for hende, eller snakker beroligende til hende, fortælle hende at vi godt ved det er tæls og sådan og fortælle hende hvad vi gør

Okay. det lyder ellers hyggeligt.. Men hvis det ikke hjælper, så ved jeg ikke hvad der kan hjælpe på det  

Anmeld

8. oktober 2012

SussieThyssen

christina92 skriver:

Det hjælper bare ikke rigtig  en enkelt gang eller to har det hjulpet at skifte hende på gulvet, men ellers er det samme problem.

Mange småbørn omkring etårsalderen får gerne en raptus med at de ikke vil lægges ned på ryggen og skiftes. De er ved at være i den alder hvor deres selvstændighed for alvor begynder at vise sig, og for dem er det overformynderisk at lade andre tage overherredømmet og lægge dem ned og skifte ble.

Hvis trolden kan stå op, så skift hende stående, og hvis hun har lavet stort, så skift hende stående i badekaret eller bruseren og skyl hende ren.

Det har jeg gjort med mine, og så kun når det var absolut nødvendigt lagt dem ned. Men så har der heller ikke været nogen diskussion.

Anmeld

9. oktober 2012

christina92

SussieThyssen skriver:

Mange småbørn omkring etårsalderen får gerne en raptus med at de ikke vil lægges ned på ryggen og skiftes. De er ved at være i den alder hvor deres selvstændighed for alvor begynder at vise sig, og for dem er det overformynderisk at lade andre tage overherredømmet og lægge dem ned og skifte ble.

Hvis trolden kan stå op, så skift hende stående, og hvis hun har lavet stort, så skift hende stående i badekaret eller bruseren og skyl hende ren.

Det har jeg gjort med mine, og så kun når det var absolut nødvendigt lagt dem ned. Men så har der heller ikke været nogen diskussion.

En masse god info og gode råd  Tak.

Men lige nu hjælper de ikke, bebsen er nemlig kun 16 dage gammel

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

christina92 skriver:

En masse god info og gode råd  Tak.

Men lige nu hjælper de ikke, bebsen er nemlig kun 16 dage gammel

Ohh..det var så gået helt hen over hovedet på mig, hvis du evt. har skrevet noget om det.

Kan du ikke få en, der er gammel i faget i det at skifte bleer til at hjælpe dig og måske se efter om du gør noget forkert??

Der er jo også forskellige faktorer der spiller ind.
Er der varmt nok der hvor trolden skiftes?
Giver du trolden tid til at vænde sig til temperaturskiftet, når bleen pilles af?
Bruger du behageligt tempereret vand, når du vasker hende?
Giver du dig til til at lege og hygge lidt inden du stille og roligt løsner bleen bid for bid?
Lader du hende ligge uden ble et par gange om dagen og lufte måsen fx i kravlegård, på et tæppe eller i barnevognen, så hun vender sig til at være uden ble?
Hvor tit bader du hende?
Et bad hver dag vender dem også hurtigt til det ikke at have tøj på, og giver et afstressende forhold til det at kunne slappe af uden tøj i varme omgivelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.