Lyse striber til barn på snart 12 år..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her i huset har bonus datteren på snart 13 fået det og det kan jeg ikke falde på røven over... det klæder hende ret flot og hun har kun fået i toppen og ikke hele håret, men det pyntede voldsom på det kedelig hår... moderen har haft farvet hende rødhåret, det så rædselfuldt ud og det ville jeg aldrig gå med til... de lysestriber giver bare spil i håret og gør noget ved hele hendes fremtoning og nej hun ligner på ingen måde en der er ældre....

men her får hun heller ikke lov til at smøre sig med makeup eller ligende... som mange fra hendes klasse... de render med bh, g-streng og piercinger.... der er vi langt fra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Mor til Ella

mortilfreja skriver:

Hej.

Min datter på snart 12 vil gerne have lyse striber i sit kommunefarvede hår..
Er lidt skeptisk med det og ved ik om jeg skal give lov..

Hvad synes i??

Uddyb gerne jeres svar..

Nej, og hvis der kom en mor ind og ville have det gjort på sit barn ville der blive sagt nej

Der er faktisk en for nylig lavet regl hvor frisørmesterforeningen har sat en grænse på 16 år, kan have mange årsager, og tror heller ikke den bliver håndhævet... Og hvis forældrene underskriver en blanket er det også ok..... Vi har altid sagt konfirmationsalder er ok hos os...

Og så skal du virkelig overveje at lysestriber jo giver en gevaldig udgroning i hendes hår, som jo så skal holdes ved lige, hvis det skal se pænt ud

Så min datter ville ikke få lov, selvom det sikkert bliver et helved at holde hende fra det

Anmeld

7. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Yurie skriver:

Så fordi hun fåf lyse striber kommer hun til at ligne en 15årig.. Ahh den synes jeg ikke holder.
Der er så meget andet der kan få hende til at se ældre ud. Ikke lyse striber

Nej, det er nødvendigvis ikke de lyser striber der gør, at de kommer til, at se ældre ud. Men en 12 årig skal i mine øjne ikke have lavet lyse striber eller have favet hår.

Anmeld

7. oktober 2012

M&N

Jeg ville have gjort det. Fik selv lov da jeg var i den alder, at få striber i håret..

Kan huske selv fra lille at hvis jeg ikke måtte så gjorde jeg det bare selv, haha, total møgunge

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

MoarHvidovre skriver:

Nej, det er nødvendigvis ikke de lyser striber der gør, at de kommer til, at se ældre ud. Men en 12 årig skal i mine øjne ikke have lavet lyse striber eller have favet hår.

Så stiller jeg et meget direkte Spørgsmål.
Hvorfor synes du ikke en 12årig må få lyse striber? (andet enz kemikalierne)
Hvorfor er det så slemt?

Anmeld

7. oktober 2012

MoarHvidovre

Yurie skriver:

Så stiller jeg et meget direkte Spørgsmål.
Hvorfor synes du ikke en 12årig må få lyse striber? (andet enz kemikalierne)
Hvorfor er det så slemt?

Der er mange grunde til det bla. det er kemikaliere der kommer i håret, når man er 12 år skal man se ud som et barn og ikke en som er ældre (man kan hurtigt vise de forkerte signaler), når det er lyse striber skal man jævnligt have lavet hår for ikke at få kæmpe udvoksning mv.

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

MoarHvidovre skriver:

Der er mange grunde til det bla. det er kemikaliere der kommer i håret, når man er 12 år skal man se ud som et barn og ikke en som er ældre (man kan hurtigt vise de forkerte signaler), når det er lyse striber skal man jævnligt have lavet hår for ikke at få kæmpe udvoksning mv.

Kan bare ikke se hvordan lyse striber får hende til at se ældre ud?

Anmeld

7. oktober 2012

MoarHvidovre

Yurie skriver:

Kan bare ikke se hvordan lyse striber får hende til at se ældre ud?

Du har din holdning og jeg har min holdning - jeg synes ikke, at den 12 årig skal have lyse striber. Gider ikke, at lave en lang debat omkring det.

Anmeld

7. oktober 2012

Amagerpigen82

Jeg ville sige nej. Det øger risikoen for voldsomme allergireaktioenr. Det kan fremprovokering at man bliver allergisk overfor en masse andre ting. Og jo tidligere man eksponeres jo større er risikoen.

Anmeld

7. oktober 2012

abe123

lyse striber i kommune farvet hår er skide flot og jeg syntes også hun har alderen til det. Det er noget helt andet hvis det skulle være lilla, men lys striber er så naturligt at se på. Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.