Frustration!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.002 visninger
32 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

Anonym trådstarter

I denne måned er det årsdag for jeg smed mine p-piller i håbet om, at min kæreste og jeg skulle blive forældre - uvidende om alle de frustrationer og utålmodighed, der snart skulle indhente os... Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet, at det skulle blive "så hårdt arbejde" at blive gravid med drømmebarnet! For det første har min cyklus bare været noget lort!! De første 3 måneder fik jeg slet ikke min menstruation, men derefter begyndte den så småt at komme og med en cyklus på omkring 33-35 dage. Nu er den så for alvor gået i kludder igen, hvor der sidst gik 44 dage, og nu venter jeg atter på rødstrømperne kommer (vel og mærke er jeg på dag 40 nu og stadig ingen mens). Har følt mig lidt anderledes "down there" det sidste stykke tid med mange jag og ofte en slags sidestik i venstre side, men ak... En graviditetstest viste SOM SÆDVANLIG negativ i morges

Grundet den uregelmæssige menstruation frygtede jeg, at jeg havde PCO, hvorfor jeg tog til lægen for en lille måneds tid siden. Han tog en masse blodprøver på mig, og der var, gudskelov havde jeg nær sagt, ingenting i vejen... Men nu tænker jeg bare: Hvad er det så!? Min kæreste har et barn fra et tidligere forhold, så jeg ved da, at det ikke er ham, den er gal med... Anyways.. Jeg spurgte så min læge, om man kan få nogle piller eller noget for at få en lidt mere regelmæssig menstruation, men han sagde, at jeg blot skal give det noget tid, fordi jeg kun er 23, ARGH! HAR givet det tid, forfanden vi har prøvet i et år nu!!

Synes bare ikke rigtig, at jeg kan overskue PB mere - jeg gik ind til dette med en forventning om, at i løbet af maks et år ville jeg stå med en positiv test, men jeg blev klogere!! Åh hvor er det hele dog surt...

Har virkelig brug for nogle solstrålehistorier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Miss Kat

Først og fremmest: alle, der har skullet være tålmodige i længere tid omkring at blive gravide, har før eller siden fået flosklen: "Bare tag den med ro og tænk på noget andet, så kommer det nok!"... Og er der noget, som er fuldstændig kropumuligt, så er det da at fokusere på noget som helst andet end dét, man brænder for!

Personligt forsøgte min kæreste og jeg i ½ år at blive gravide, hvor vi brugte ÆL-tests og alt muligt, men der skete intet. Ok, en biokemisk graviditet, men det hjælper jo ikke noget. Så valgte vi at holde en pause pga. nogle ændringer i privatlivet (sygdom), og SÅ blev jeg gravid! Uden ÆL-tests eller noget som helst, det skete bare. Ergo må der jo være noget om flosklen, men jeg mener stadig, det er kropumuligt at forsøge at bilde sig selv ind, man tager den med ro og fokuserer på alt andet, når man faktisk ikke ønsker sig andet end at blive gravid...

Dummeste paradoks ever... Stort kram herfra og husk at "tage den med ro og tænk på noget andet"...

Anmeld

6. oktober 2012

AJbaby

Anonym skriver:

I denne måned er det årsdag for jeg smed mine p-piller i håbet om, at min kæreste og jeg skulle blive forældre - uvidende om alle de frustrationer og utålmodighed, der snart skulle indhente os... Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet, at det skulle blive "så hårdt arbejde" at blive gravid med drømmebarnet! For det første har min cyklus bare været noget lort!! De første 3 måneder fik jeg slet ikke min menstruation, men derefter begyndte den så småt at komme og med en cyklus på omkring 33-35 dage. Nu er den så for alvor gået i kludder igen, hvor der sidst gik 44 dage, og nu venter jeg atter på rødstrømperne kommer (vel og mærke er jeg på dag 40 nu og stadig ingen mens). Har følt mig lidt anderledes "down there" det sidste stykke tid med mange jag og ofte en slags sidestik i venstre side, men ak... En graviditetstest viste SOM SÆDVANLIG negativ i morges

Grundet den uregelmæssige menstruation frygtede jeg, at jeg havde PCO, hvorfor jeg tog til lægen for en lille måneds tid siden. Han tog en masse blodprøver på mig, og der var, gudskelov havde jeg nær sagt, ingenting i vejen... Men nu tænker jeg bare: Hvad er det så!? Min kæreste har et barn fra et tidligere forhold, så jeg ved da, at det ikke er ham, den er gal med... Anyways.. Jeg spurgte så min læge, om man kan få nogle piller eller noget for at få en lidt mere regelmæssig menstruation, men han sagde, at jeg blot skal give det noget tid, fordi jeg kun er 23, ARGH! HAR givet det tid, forfanden vi har prøvet i et år nu!!

Synes bare ikke rigtig, at jeg kan overskue PB mere - jeg gik ind til dette med en forventning om, at i løbet af maks et år ville jeg stå med en positiv test, men jeg blev klogere!! Åh hvor er det hele dog surt...

Vil først og fremmest sende dig et kramkender følelsen som du har, og ved det er mega hårdt.. Jeg har selv i 9 mdr kun haft min mens  2 gange.. Jeg har ikke PCO i følge læge og gynækologen - har fået hormonbehandling, som meget gerne skal sætte skub i tingene.. Det har lettet mig for en masse dumme tanker... Men men men... Mine blodprøver så også fine ud iflg lægen! Jeg har imidlertid læst bogen spis dig gravid og hvis man spiser meget kulhydrat såsom ris, pasta kartofler og brød, kan det give kuk i systemet pga for højt insulin i blodet.. Jeg har derfor siden i mandags spist særdeles anderledes, og kan mærke på mig selv, at jeg aldrig har haft det bedre, selvom der er gået så kort tid..

Jeg er ikke træt på samme måde som før og hastikke haft ondt hovedetKevin jeg ellers ofte har.. Jeg er overbevist om at kosten spiller en stor rolle efter at have læst bogen.. Nu gir jeg det en chance i hvert fald

Håbner snart det lykkedes for jer!! 

Knus

Anmeld

6. oktober 2012

nusenjo88

Kan godt forstå du er frustrert!!! Det er så røv hårdt at gå og vente på!! Hos os gik der 1 år fra p-pilerne blev smidt til jeg blev gravid 1. gang. Havde så i det efterfølgende 1,5 år 3 SA'er og så fik vi så Lukas som nu er 2,5 år næsten Vi blev også tjekket og der var intet galt med os udover at jeg ikke danner nok progesteron som er med til at holde på fosteret så det fik jeg tilskud af da jeg blev gravid med Lukas og så lykkedes det at holde på ham.

Derudover vil jeg sige, at selvom din kæreste har et barn fra tidligere forhold kan det godt være han "fejler" noget.. Jeg synes I skal få hans soldater tjekket alligevel..

Og så rigtig meget held og lykke fremover

P.S. Prøv evt at drikke to kopper øko grøn the hver dag, spise to gelé royal piller om dagen og en gravitamin om dagen. De gange jeg har gjort det slavisk er jeg blevet gravid

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor meget solstråle, det er, men du skal jo være klar over, at der sagtens kan gå mere end et år, før kroppen stabiliserer sig oven på p-piller, så i det øjeblik, du forhåbentlig bliver rimeligt regelmæssig, så kan du rent faktisk først DER tælle dine graviditetsforsøg.

Nå, men så er der da noget andet---selvom man er uregelmæssig og har svingende cyklus, så kan man sagtens blive gravid..det er alle mine graviditeter et bevis på, men igen...man kan godt være noget tid om det.

Så det er så en grund mere til at en graviditet kan udsættes af kroppen.

Og så solstrålehistorien.  

Jeg kendte engang et par, hvor det ikke var lykkedes overhovedet..og pludseligt eter 18 år...bingo..så var hun pludseligt gravid.
Så længe håber jeg dog ikke der går for jer, men det siger lidt om, at moder natur godt kan være en drillepind

Kærligst
Sussie 

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode råd

Jeg har prøvet det med at lade være med at tænke så meget på PB, og jeg vil sige, at det faktisk også er lykkedes mig meget godt indtil for godt 14 dage siden, hvor jeg kom i tanke om, at nu burde min menstruation snart dukke op, og ja.. Da jeg nu er på dag 41, så tænker jeg naturligvis meget på det!

Udover det spiser jeg en tabl. Folsyre om dagen (ved ikke, om det overhovedet hjælper noget på graviditetsønske?), spiser ikke så meget pasta, ris osv. men derimod mange grønsager, dog har en desværre en UTROLIG sød tand, men prøver virkelig at skære ned, fordi jeg tror på, at kosten har meget at sige - og så dyrker jeg meget motion, men ja... Det er bare som om, at det heller ikke hjælper at være sund

Lige nu er jeg bare SÅ bekymret for, om jeg overhovedet kan blive gravid

Anmeld

7. oktober 2012

0siv0

Anonym skriver:

Tak for jeres gode råd

Jeg har prøvet det med at lade være med at tænke så meget på PB, og jeg vil sige, at det faktisk også er lykkedes mig meget godt indtil for godt 14 dage siden, hvor jeg kom i tanke om, at nu burde min menstruation snart dukke op, og ja.. Da jeg nu er på dag 41, så tænker jeg naturligvis meget på det!

Udover det spiser jeg en tabl. Folsyre om dagen (ved ikke, om det overhovedet hjælper noget på graviditetsønske?), spiser ikke så meget pasta, ris osv. men derimod mange grønsager, dog har en desværre en UTROLIG sød tand, men prøver virkelig at skære ned, fordi jeg tror på, at kosten har meget at sige - og så dyrker jeg meget motion, men ja... Det er bare som om, at det heller ikke hjælper at være sund

Lige nu er jeg bare SÅ bekymret for, om jeg overhovedet kan blive gravid

Nu skriver du, at du dyrker meget motion - må man spørge hvor meget? For bare fem timers intensiv træning om ugen nedsætter en kvindes fertilitet med nogen-og-fyrre procent, læste jeg i en artikel her for nyligt.

Så motion er godt, men for megen motion er ikke godt

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

0siv0 skriver:

Nu skriver du, at du dyrker meget motion - må man spørge hvor meget? For bare fem timers intensiv træning om ugen nedsætter en kvindes fertilitet med nogen-og-fyrre procent, læste jeg i en artikel her for nyligt.

Så motion er godt, men for megen motion er ikke godt

Det er ikke i en overdreven mængde, tager omkring 1,5 time x 3 om ugen, men udover det går jeg også en lang tur hver aften - men det er jo ikke intensiv træning

Men for pokker hvor er det egentlig et højt procenttal  Jeg tror bare, at jeg vil få det dårligt med mig selv, hvis jeg ikke træner, som jeg gør nu, hm.... Ved du, hvorfor det egentlig nedsætter kvinders fertilitet så meget?

Anmeld

8. oktober 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Sender dig den største krammer!!!

Jeg kan kun prøve at sætte mig ind i hvor hård det må være!

Og et år er dæleme lang tid! Men! 88% vil inden for 2 år, have opnået en graviditet! (endnu længere tid, I know!) min pointe er at det KAN lade sig gøre!

Måske er det ikke så opmundtrende, men jeg for jer!

Anmeld

8. oktober 2012

0siv0

Anonym skriver:

Det er ikke i en overdreven mængde, tager omkring 1,5 time x 3 om ugen, men udover det går jeg også en lang tur hver aften - men det er jo ikke intensiv træning

Men for pokker hvor er det egentlig et højt procenttal  Jeg tror bare, at jeg vil få det dårligt med mig selv, hvis jeg ikke træner, som jeg gør nu, hm.... Ved du, hvorfor det egentlig nedsætter kvinders fertilitet så meget?

Her er link til artiklen (og reference til originalartiklen):

http://health.au.dk/aktuelt/nyhed/artikel/for-meget-motion-kan-udsaette-graviditet/

Der er ikke nævnt en årsag til sammenhængen, men jeg kunne forestille mig, at intensiv træning fungerer som en slags stressor for kroppen, og at det forøgede stressniveau har betydning for fertiliteten.. Eller også mindsker den ekstra træning fedtprocenten til et niveau, hvor kroppen ikke føler sig næret nok til at være fertil.. Bud har jeg nok af, men det videnskabelige svar kan jeg ikke give - det er ikke fysik og ernæring og den slags, jeg er særligt vidende om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.