Åhh, husker alt for godt det sorte hul. Jeg er selv på antidepressiv, har været det i 11 år nu, og jeg fungere bare ikke uden hjælp.
min mor lider af depressioner (nej, det er ikke arveligt, ca 5% børn af en depressiv får selv depressioner) og min fars familie har INGEN forståelse for det. Nu er mine forældre heldigvis Skilt.
Nå, men altså mit brød ud mens jeg gik på efterskole, jeg mangler ca 24 timer, det er bare et sort hul. Jeg husker jeg står af toget på Odense station, og det næste jeg husker er jeg sidder i bilen på vej hjem, med min mor og hendes kollega.
jeg har mødt mange skeptiske mennesker, for "HVORFOR TAGER DU DIG IKKE BARE SAMMEN" ??
Ja, hvorfor gør jeg ikke det. Mit svar er i dag når jeg har en dum dag og hullet virker meget dybt "jeg tuder fordi græsset gror, fuglene synger, og bilerne kører på vejen, kan du gøre noget ved det???" Folk svare nej, for intet de kan gøre, gør at det bliver mere forståeligt.
der er så mange uvidende mennesker som ikke forstår hvad der sker i hovedet på en depressiv. Og ja, hvad sker der i hovedet?? Jeg aner det ikke selv, du mangler et stof som gør du føler glæde, eller hvertfald føler noget.
Jeg var følelses kold da jeg var i min værste tilstand, jeg ville bare dø. Jeg elskede ikke min mor, far, søster eller min lillebror som kun var 2 Den gang. Da jeg fortalte min far at jeg ønskede at dø, og jeg ikke følte glæde ved min lillebror, da gik det op for ham hvad jeg faktisk stod i. Jeg skulle virkelig skære det så meget ud før han forstod det.
Hvordan forklare man at man lever i en verden hvor man helst trækker dynen op over hovedet, ikke gider spise, ikke gider gå i bad, ikke vil uden for en dør. Jeg aner det ikke.
Men jeg ved hvordan JEG overlever mine sorte tider, og det er vigtigt. Og kan folk ikke forstå det, så må de selv gøre sagerne...
Herhjemme siger jeg ligeud til manden min at i dag har jeg ikke lavet en skid, og du må lave aftensmad. (Jeg sidder ved min symaskine, det er min terapi, og det ved han). Han har brokket sig over at der ikke bliver støvsuget hver anden dag, at jeg ikke støver af hver 3 dag, osv... Sidst han brækkede sig var for snart 2 måneder siden, og der blev jeg så tosset at jeg sagde han ikke skulle brokke sig hvis han ikke kunne huske hvornår han selv havde gjort de ting.... Og belive it... Manden huskede ikke hvornår han svingede støvsugeren i hjemmet sidst, tørrede støv af, vaskede tøj, eller tømte opvaskemaskine.....
HAN HAR IKKE BROKKET SIG SIDEN.........
Du kan sige til din svigerforældre at det ikke er ferien i skal på, eller dine studier du ikke magter... Du magter ikke græsset groer, bilerne køre, solen skinner, det regner, fuglene synger, folk går på toilet...... HVAD ER DET VED DET, DE IKKE FORSTÅR???? 
Undskyld det lange indlæg.......