Anonym skriver:
jeg er anonym, da indlægget ikke skal googles.
sagen er den, at i tirsdags bankede min mor mig. hun har ikke snakket til mig i over to uger, og jeg ved ikke hvorfor. hun har været så sur på mig, at selv min papfar har spurgt mig, hvad der sker - men igen, jeg har ikke vidst det.
så kommer hun hjem fra arbejde ve 16tiden, og jeg er i gang med at tømme opvasker, og rydde lidt op derhjemme, så det ser pænt ud.
så spørger min mor mig, om jeg spiser hjemme, og jeg svarer "ja, det tror jeg da, jeg gør" i en tone, så hun godt ved, at jeg mener, jeg spiser hjemme. så går hun fuldstændig amok, råber og skriger af mig at jeg er utilregnelig og man ikke kan stole en skid på mig. siger stille og rolig til hende "rolig nu, jeg spiser hjemme" og så går hun endnu mere amok. jeg går over til spisebordet og ligger min telefon, og hun fortsætter med at råbe af mig, svine mig til , bede mig om at flytte osv. jeg siger "det der, det gider jeg simpelthen ikke" og er på vej ind på mit værelse, for at hente min taske. jeg vender mig om, og hun kommer løbende over imod mig, skubber mig ind i døren, tager armen rundt om hovedet af mig, river mig i håret og slår mig flere gange i hovedet.
jeg er kørt galt for 3 år siden, hvor jeg kom SLEMT til skade, og har derfor stadigvæk hul i kraniet efter et styrt, og hvis jeg bliver slået eller andet præcis det sted, kan jeg udløse de blødninger jeg havde dengang og/eller falde død om. og det er tilfældigvis i den side af hovedet, hun slår mig.
jeg får mig rejst op, og har aller mest lyst til at slå hende, men tænker, at det vil ikke hjælpe noget, og inden jeg får set mig om, slår hun mig endnu engang. jeg får løbet ind på mit værelse, hentet min taske, hvor bilnøglerne er i (har HELDIGVIS lånt min kærestes bil), og vil gå. da jeg når ud i gangen, kommer hun løbende igen, og slår mig flere gange i hovedet. alle gangene er med knyttet hånd.
jeg når ud til bilen, med hende i hælene som råber og skriger af mig. jeg ignorerer hende fuldstændig og sætter mig i bilen og kører derfra.
jeg tog til lægevagten om aftenen, hvor lægen siger, jeg muligvis har fået hjernerystelse, og skal holde øje med, om det bliver værre. jeg får lov til at bo ved en veninde, og er her stadigvæk.
jeg har nu anmeldt hende for vold, da hun må være gammel nok til at tage konsekvenserne af sine handlinger. desuden bankede hun min søster, da hun blev 18 år også. jeg er også 18 nu.
jeg har nu været på kommunen for at høre, hvordan jeg gør med bolig. og jeg skal melde mig ind i en boligforening og forklare min sag, og så vil de hjælpe mig med en bolig hurtigst muligt.
jeg kan ikke bo ved min far, da min bror & hans kæreste flyttede derned, da mine forældre blev skilt for 4 måneder siden, så min far har ikke plads - dog kan jeg altid få en sofa. desuden vil jeg heller ikke, da jeg går fra den højeste hjemmeboende su til den laveste. så jeg vil ud og have mit eget, få styr på mit liv og starte på en helt frisk.
jeg har på ingen måde lyst til at have kontakt til min mor længere, og jeg ønsker ikke, hun skal være en del af mit liv. jeg hader hende! groft sagt, men hvordan kan man give sin datter tæsk? jeg får topkarakterer i skolen, har ganske lidt fravær, er snart færdig med htx og vil studere videre til ingeniør. jeg hjælper til, hvor jeg kan. ved mine forældres skilsmisse fik min mor bildt mig ind, min far nægtede at have mig boende, så jeg var nødt til at flytte med hende - væk fra alle mine venner, veninder, far og søskende. jeg har så lige fået kørekort og kan komme rundt og besøge folk, og det er min mor sur over. hun vil have, jeg skal være hjemme hele tiden, ordne hele huset, lave mad osv. jeg laver mad nogle dage om ugen, tømmer opvasker hver dag, passer min skole, leder efter arbejde ( da jeg var tvunget til at sige mit gamle arbejde op pga skilsmissen), lufter hunde, børster hundene, rydder op osv. hvad mere kan hun forlange?
ydermere har hun bildt min bror ind, som er mors dreng og tror på alt, hvad hun siger, at jeg kommer pissefuld hjem hver eneste dag. men jeg har ikke drukket mig fuld siden min 18års fødselsdag, som var den 8. september, og den holdte jeg ik engang hjemme. siden har jeg ikke drukket. har måske fået en enkelt øl, men heller ikke mere. men hun sviner mig til overfor hele familien, så de mener, det er helt min egen skyld, jeg har fået tæsk. men er det lovligt at slå sit barn, uanset hvad jeg har gjort? om jeg så har svint hende til, er det så okay??
hvad skal jeg nu gøre? hvor lang tid tager det at få en bolig? hvad med kommunen, de vil låne mig indskud, hvor lang tid tager det at få kørt igennem systemet?
jeg vil jo helst have flyttet alle mine ting, men det bliver umuligt for mig. jeg har dobbeltseng, sofa, fjernsyn, borde, stole, en masse flytte-hjemmefra ting osv. hvor skal jeg gøre af det indtil da? hun har truet mig med at udskifte låse i huset, så jeg ikke kan få hentet mine ting. men min far har billeder af ALT, hvad jeg har, fordi mit værelse blev istandsat og gjort flot lige inden skilsmissen, og så tog min far billeder af det. dog vil politiet hjælpe mig med at få mine ting, har de fortalt mig.
politiet har lige haft ringet til mig, nu hvor jeg sidder og skriver alt dette, og de ville være sikre på, jeg vil anmelde hende, hvilket jeg fastholdte. og så bliver der rejst sag imorgen og hun får en sigtelse.
havde i anmeldt hende, hvis i var mig? eller ville i tænke "nej, det er min mor, så vil ikke anmelde hende" ? hvad havde i gjort i min situation?
undskyld det blev så langt. skulle ud med mine spørgsmål, frustrationer m.m.
hvis nogen har stået i lignende situation, må i meget gerne citere mig her, eller skrive en pb. vil meget gerne høre fra jer, da jeg selv er i vildrede!
-frkanonym.