sne190810 skriver:
Inspireret af en debat jeg havde med nogle af mine veninder forleden weekend.
Hvad tænker i når i ser dette billed og den skrevne tekst derpå?
Det første der falder dig ind og hvad du egentlig tænker når du lige har tænkt over det lidt?
Del dine tanker 
Umiddelbart tænker jeg: De ser noget slidte ud,- så læser jeg teksten og tænker, nåe ja, det er vel en meget god pointe, men skal vi nu til den igen... "unge nu til dags.."
Og så efter at have tygget lidt på det, tænker jeg: God idé at have fokus på det positive i "reperationer" og vedholdenhed, men jeg vil ikke være med til at forherlige de "gode gamle dage", hvor ægteskabet var helligt, moren var ene om al husligt, og vold var en privat sag... Omvendt tænker jeg, at mange ting sikkert også var nemmere i en tid, hvor flere ting blev placeret på fast forankrede hylder. - Jeg mener, kvinden behøvede ikke jagte en karrriere oven i alle de hjemlige udfordringer. Hun fik ro til sit "arbejde". I dag laver kvinderne stadig stort set alt husligt, men skal samtidig være seje på arbejdsmarkedet,- vildkatte i sengen, modeller at se på osv osv... No wonder, at ægteskaber kan værr sværere at reparere i dag. - Skårene er jo blevet langt større!! 
Anmeld