Typisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Plysbjørnen

Nadia&Daniel skriver:

Har været ledig siden 1. Maj - og så passer det lige med, at når jeg skal til min første HK-møde (noget man SKAL) imorgen kl. 9.30-11.30, så ramler det sammen med, at Laura er blevet ringet hjem i dag med feber (hun havde 37,4 - 2 timer efter jeg havde hente hende), og nu må hun ikke komme i vuggestue imorgen, pga hun skal have en feberfri dag.. Og selvfølgelig har vi ikke mulighed for barnepige imorgen.. TYPISK.. Og hun har IKKE feber nu (37,2 hertil aften)..

tag hende da med, også en blokpapir og nogen farveblyanter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

sne190810

MorDk skriver:

Ejjj hvor øv altså! Sys lidt det er noget pjat det der med 1 feberfri dag... eller er det bare mig der tænker sådan? Min søn han kan få feber bare jeg snakker om det... og så forsvinder det igen... ??

Jeg syntes delvist det er noget pjat

Som i det her tilfælge? JA

Men har du haft en syg spirrevip med influenza/lungebetændelse/skide-kaste op syge/andet længerevarende så syntes jeg det er en god regel.

Men som sagt, i dette her tilfælde .......

Anmeld

2. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg ville bare tage hende med.
Da jeg var til møde på jobcenteret havde kommunen stadig ikke fundet en dagpleje og der havde jeg bare min søn med,

Anmeld

2. oktober 2012

dpb

Nadia&Daniel skriver:

Overvejer virkelig at tage hende med - men okay, må hellere ringe og aflyse og så endten melde mig syg eller barnet's 1. sygdag (ved ikke hvad der er bedst når det er dagpenge det handler om)

Først og fremmest har du ikke ret til barn syg på dagpenge En af de mest latterlige regler i dp systemet hvis du spørger mig!! Så altid lægge dig selv syg istedet i så tilfælde

Men ellers syntes jeg nu også sagtens du kan have hende med, bare husk lidt lydløs underholdning til hende da de møder er noget fanden har skabt... det er noget af det mest dødsyge tidsspilde jeg har oplevet!! så hellere individuelle møder hvis du spørger mig (hov, lille sidespring) anyways, så har jeg altså også oplevet folk der har taget deres børn med og hvis du ikke har andre muligheder er det jo ligesom "nødvendigt", medmindre du lægger dig selv syg 

Omkring hvordan du finder derhen, kan jeg desværre ikke hjælpe da jeg aldrig selv har været der hvor du hører til

Håber du finder ud af den løsning der passer jer bedst

Qnuz

Anmeld

2. oktober 2012

Nadia&Daniel

dpb skriver:

Først og fremmest har du ikke ret til barn syg på dagpenge En af de mest latterlige regler i dp systemet hvis du spørger mig!! Så altid lægge dig selv syg istedet i så tilfælde

Men ellers syntes jeg nu også sagtens du kan have hende med, bare husk lidt lydløs underholdning til hende da de møder er noget fanden har skabt... det er noget af det mest dødsyge tidsspilde jeg har oplevet!! så hellere individuelle møder hvis du spørger mig (hov, lille sidespring) anyways, så har jeg altså også oplevet folk der har taget deres børn med og hvis du ikke har andre muligheder er det jo ligesom "nødvendigt", medmindre du lægger dig selv syg 

Omkring hvordan du finder derhen, kan jeg desværre ikke hjælpe da jeg aldrig selv har været der hvor du hører til

Håber du finder ud af den løsning der passer jer bedst

Qnuz

Har fundet ud af vejen der til - desværre skal vi bare lidt tidligere afsted, end jeg lige havde regnet med  og nu stresser jeg lidt over planlægning ang. madpakke, tøj, pusletaske og legetøj plus alt det jeg selv skal huske

Anmeld

2. oktober 2012

dpb

Nadia&Daniel skriver:

Har fundet ud af vejen der til - desværre skal vi bare lidt tidligere afsted, end jeg lige havde regnet med  og nu stresser jeg lidt over planlægning ang. madpakke, tøj, pusletaske og legetøj plus alt det jeg selv skal huske

hehe, den kender jeg godt... altså den med at man regner med at man skal afsted til én tid og når man så lige får tjekket ordentligt efter har man ikke helt så meget tid som man havde planlagt efter... og her har det sjovt nok også en tendens til at falde sammen med de tidspunkter hvor drengene er alt andet end samarbejdsvillige når vi skal afsted

Men er sikker på du nok skal huske det hele og nå det til tiden

Qnuz

Anmeld

2. oktober 2012

Nadia&Daniel

sne190810 skriver:

Jeg syntes delvist det er noget pjat

Som i det her tilfælge? JA

Men har du haft en syg spirrevip med influenza/lungebetændelse/skide-kaste op syge/andet længerevarende så syntes jeg det er en god regel.

Men som sagt, i dette her tilfælde .......

De sagde: "hun er lidt varm, men der har ikke været noget med hende"

De ringede 45 min. før vi havde planlagt at hente hende..

Og to timer efter vi kom hjem, tog jeg varmen på hende, da var den nede under feber-grænsen. Og hertil aften har der intet være. Og der er sikkert ikke noget imorgen..

Anmeld

2. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Nadia&Daniel skriver:

Har været ledig siden 1. Maj - og så passer det lige med, at når jeg skal til min første HK-møde (noget man SKAL) imorgen kl. 9.30-11.30, så ramler det sammen med, at Laura er blevet ringet hjem i dag med feber (hun havde 37,4 - 2 timer efter jeg havde hente hende), og nu må hun ikke komme i vuggestue imorgen, pga hun skal have en feberfri dag.. Og selvfølgelig har vi ikke mulighed for barnepige imorgen.. TYPISK.. Og hun har IKKE feber nu (37,2 hertil aften)..

Jeg har været afsted med min kæreste nogle gange (før olivia blev født, og kun på fridage), har dog ventet i bilen. Og selvom der på papiret stod det varede to timer, varede det sjældent mere end 30-45 min..
Måske er du også ligeså heldig, og så kan det bette pus måske godt komme med ?

Anmeld

2. oktober 2012

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Jeg har haft barn syg en dag, jeg skulle derind, jeg ringede derind og sagde det, som det var - og de sendte bare en ny indkaldelse :-) 

Det er også HK hovedstaden - de siger selv "nej, man må ikke have barn syg som ledig, men man bliver jo selv syg af bekymring" :-) 

Anmeld

3. oktober 2012

Nadia&Daniel

Lille update:

Laura vågnede skrigende op kl 5.30 - det tog virkelig lang tid at trøste hende.. Kl. 6 faldt hun til ro, men det krævede vi stod op og gik ind i stuen.

Har valgt at melde fra mødet, da Laura ikke helt er sig selv hertil morgen, og er begyndt at være lidt varmt igen. Og de forstod mig derinde.

Ville have taget hende med, vist hun havde været 100% - men vil ikke byde hende et møde med mange mennesker i 2 timer, så hun ikke helt er sig selv. Så nu skal der forkæles om Laura, mens jeg laver flere ansøgninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.