kristinaS skriver:
Jeg fik en 2.grads forbrænding for 1 1/2 år siden af kogende vand der sprøjtede fra en flaske ud og ramte noget af min skulder. Jeg fik af vide på skadestuen, at vand er det bedste og at de ikke kan gøre noget FØR det er muligt at være til uden at sidde i vand...
dvs man kommer til at sidde deroppe med /i vand alligevel...som man lige så godt kan gøre hjemme. Flot at I har fået et så lille barn til at sidde så længe i vand. Tænker bare situationen igeennem med min lille dreng på snart 2 der ikke sidder stille overhovedet....
Stakkels lille purk. Har I været på skadestuen nu?
Synes ikke man skal punke TS. Det er NOK IKKE lige det hun har brug for lige nu!!!
Rigtig god bedring med ham.
OG som en anden skriver, man skal have vand på meget længere end man tænker... Først fik jeg bare et lille mærke, så begyndte huden bare at folde sammen og krakelere på stort område. Og jeg var meget chokeret. Så hørte jeg det med vand, og så blev det langsomt pænere. Og jeg endte ud med et lille bitte ar...
Enig! 
Har selv som barn forbrændt hele hånden på en kogeplade, og min mor kontaktede vagtlægen som gav følgende svar: Afkøl forbrændingen med koldt vand så hurtigt som muligt. 'Koldt vand' har den temperatur, der føles mest smertelindrende. Fortsæt med at skylle, indtil det ikke gør ondt mere.
Jeg sad med hånden i tempereret vand i 12 timer og bad derefter om at få hånden op. Jeg har INGEN mén i dag. Så TS, jeg synes du har handlet helt korrekt - du kunne IKKE have gjort mere for din søn!
God bedring med lillemanden! 
Anmeld