Brandmærke :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Håber du ikke svare fordi du er på vej til skadestuen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

kristinaS skriver:

Vand vand vand og når han kan holde ud at være til UDEN at sidde i vand, så på skadestuen.

Stakkels dreng. Hvor gammel er han?

Han er kun to år... han valgte selv fra efter tre timer, at det ikke gjorde ondt mere....

Han snittede kun plæneklipperen ganske hurtig, så jeg er i chok over, at han fik hvide og hårde vabler på fingerne

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

jeg må sige at I omgående skulle have taget ham på skadestuen, men det er lidt for sent nu, for hvis der er sket skade, så er den forlængst sket.

Min den ældste faldt ind i en brændeovn da hun var 3 og fik lagt den ene hånd på ovnen., men vi tog hende også på skadestuen med det samme.

Jeg vil dig stadig anbefale at I ringer til vagtlægen og forhører jer om pasning af fingrene.

Kærligst
Sussie

det er sgu ikke sjovt når det sker... men syntes bare at de er så hurtige til at gøre tingene...men kan næsten ikke nå og stoppe dem...

Men hvad er der så efterfølgende sket med din datters hånd? og hvor længe gik der før den blev fin igen???

Anmeld

1. oktober 2012

Snehund

Anonym skriver:

Han er kun to år... han valgte selv fra efter tre timer, at det ikke gjorde ondt mere....

Han snittede kun plæneklipperen ganske hurtig, så jeg er i chok over, at han fik hvide og hårde vabler på fingerne

God bedring med ham!

Håber lægen kan berolige dig og give ham en "nu og her" behandling, så han ikke får fremtidige gener.

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Nu er det ikke for at dunke dig i hovedet, men jeg forstår virkelig ikke at du ikke har taget ham på skadestuen med det samme

Tænk hvis de har kunne give ham en behandling der ville kunne mindske skaderne..

det er altid nemt og være bagklog,  ringede dog os til lægevagten, hvor der bare blev sagt at vi skulle se tiden an.... det kan jeg sgu ikke bruge til en skid

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vil lige sige til alle der har skrevet, at jeg kontaktede os lægevagten, men jeg fik bare det svar, at det nok ikke var noget de kunne helbrede her og nu, men vi måtte se tiden an...

Og så derefter sider man og googler det man har fortalt lægevagten, og så står der en pokkers masse andre ting, som er langt værrer en lægevagtens ord, hvordan skal man så forholde sig...

Anmeld

1. oktober 2012

kristinaS

Vil lige sige til alle der har skrevet, at jeg kontaktede os lægevagten, men jeg fik bare det svar, at det nok ikke var noget de kunne helbrede her og nu, men vi måtte se tiden an...

Og så derefter sider man og googler det man har fortalt lægevagten, og så står der en pokkers masse andre ting, som er langt værrer en lægevagtens ord, hvordan skal man så forholde sig...

Jeg fik en 2.grads forbrænding for 1 1/2 år siden af kogende vand der sprøjtede fra en flaske ud og ramte noget af min skulder. Jeg fik af vide på skadestuen, at vand er det bedste og at de ikke kan gøre noget FØR det er muligt at være til uden at sidde i vand...
dvs man kommer til at sidde deroppe med /i vand alligevel...som man lige så godt kan gøre hjemme. Flot at I har fået et så lille barn til at sidde så længe i vand. Tænker bare situationen igeennem med min lille dreng på snart 2 der ikke sidder stille overhovedet....

Stakkels lille purk. Har I været på skadestuen nu?

Synes ikke man skal punke TS. Det er NOK IKKE lige det hun har brug for lige nu!!!

Rigtig god bedring med ham.

OG som en anden skriver, man skal have vand på meget længere end man tænker... Først fik jeg bare et lille mærke, så begyndte huden bare at folde sammen og krakelere på stort område. Og jeg var meget chokeret. Så hørte jeg det med vand, og så blev det langsomt pænere. Og jeg endte ud med et lille bitte ar...

Anmeld

1. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Rolig nu....vores datter har brændt alle fingerspidserne da hun var 17 mdr.

Vi havde hendes fingre i vand i knap 5 timer derefter. Efterfølgende blev de hvide og hårde og døgnet efter havde hun væskefyldte vabler på alle fingrene. Der gik en uges tid, hvor de løbende sprang og væsken løb derfra, derefter fik hun fin ny hud og har ingen mén i dag.

forstår godt du er bekymret, det bliver vi jo. Men tror godt du kan tage det helt roligt og bare smertelindre hvis det er nødvendigt. Hold øje med om de bliver røde og tjek jævnligt for betændelse, men ingen plaster på. Det skal have luft og vaskes kun med køligt vand.

God bedring og

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

kristinaS skriver:

Jeg fik en 2.grads forbrænding for 1 1/2 år siden af kogende vand der sprøjtede fra en flaske ud og ramte noget af min skulder. Jeg fik af vide på skadestuen, at vand er det bedste og at de ikke kan gøre noget FØR det er muligt at være til uden at sidde i vand...
dvs man kommer til at sidde deroppe med /i vand alligevel...som man lige så godt kan gøre hjemme. Flot at I har fået et så lille barn til at sidde så længe i vand. Tænker bare situationen igeennem med min lille dreng på snart 2 der ikke sidder stille overhovedet....

Stakkels lille purk. Har I været på skadestuen nu?

Synes ikke man skal punke TS. Det er NOK IKKE lige det hun har brug for lige nu!!!

Rigtig god bedring med ham.

OG som en anden skriver, man skal have vand på meget længere end man tænker... Først fik jeg bare et lille mærke, så begyndte huden bare at folde sammen og krakelere på stort område. Og jeg var meget chokeret. Så hørte jeg det med vand, og så blev det langsomt pænere. Og jeg endte ud med et lille bitte ar...

Min søn elsker vand... Men kan bestemt heller ikke ´side stille, men han sad på køkkenbordet, med hånden inden under vandet, so løb fra vandhanen...

Han ville ikke ha hånden i en skål, så selvfølgelig fik han lov ti lat ha hånden direkte under vandhanen. Han var super go til det.

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Rolig nu....vores datter har brændt alle fingerspidserne da hun var 17 mdr.

Vi havde hendes fingre i vand i knap 5 timer derefter. Efterfølgende blev de hvide og hårde og døgnet efter havde hun væskefyldte vabler på alle fingrene. Der gik en uges tid, hvor de løbende sprang og væsken løb derfra, derefter fik hun fin ny hud og har ingen mén i dag.

forstår godt du er bekymret, det bliver vi jo. Men tror godt du kan tage det helt roligt og bare smertelindre hvis det er nødvendigt. Hold øje med om de bliver røde og tjek jævnligt for betændelse, men ingen plaster på. Det skal have luft og vaskes kun med køligt vand.

God bedring og

Tak for det..

han vil heller ikke ha plaster på,  men man bliver virkelig nervøs når det er  en 900 til 1200 grader varm udstødning han har rørt ved som så os havde køre i ca en halv time...

Men nu prøver jeg og ringe til egen læge i morgen for og høre om hvad han siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.