modesty skriver:
Jeg forstår ikke helt hvorfor du nedprioriterer øko frugt og grønt? Specielt i forhold til børnene er det bevist at de optager større mængder af pesticiderne fordi deres kroppe er mindre i forhold til mængderne af mad de spiser.
Det er rigtigt at vi helt sikkert indtager diverse skadelige stoffer på mange forskellige måder, også selvom vi gør hvad vi kan for at begrænse det (man kan jo f.eks få svanemærket maling). Men da hellere så lidt som muligt end bare at "give op"? Det er jo med f.eks pesticider og hormonforstyrrende stoffer som med så meget andet - mængden er afgørende.
Ikke en anklage, blot en undren. 
Jeg giver dig helt ret i, at man ikke bare skal give op! Jeg mener bare, at jeg synes, det er så totalt ugennemskueligt, hvad vi reelt får ind i hjemmet. - Uanset hvad der "står skrevet"..
Hvad angår frugt og grønt, - der fik du mig egentlig til at undre mig lidt. Hvorfor køber jeg egentlig ikke altid økologisk.. tænke tænke.. Køber ofte øko agurk og tomat - altså de der hapse grøntsager til børnene, men frugten er næsten aldrig øko, - og vi køber dæleme MEGET frugt. Jeg oplever, at øko-frugten fremstår som sådan nogle små halvrådne portioner i supermarkederne... Måske man skulle forsøge sig med årstiderne.com?? Har du erfaring med, om den frugt er i fin form, når man får den hjem?
Tak for hallo'et. Kan sgu da ikke gå her og fylde pesticider i mine børn på daglig basis..

Anmeld