Jeg tænker: det bedste for min familie - det bedste for miljøet (især vores grundvand!) - det bedste for dyrerne - det bedste for ALLE.
Herhjemme køber vi ALT økologisk, lige fra kød, mælk, frugt og grønt men også hvis vi får slik mm. Største delen af vores tøj er også økologisk/EU blomsten, det samme gælder alt vores sengetøj. Alle rengøringsmidler mm. er svanemærket, astma og allergiforbundet og tildels økologisk og "ikke testet på dyr"
Hvis vi ikke kan finde varen økologisk, så køber vi den ikke eller finder et alternativ. Vi har bestemt IKKE lyst til at støtte et landbrug som sprøjter deres marker eller har dyr, som der ikke kommer ud og bliver højt medicineret.
Heldigvis er kæresten også stor tilhænger af økologisk. Der er gået helt sport i at finde de rigtigt ingredienser (som er økologisk) og vi nyder at tage vores datter med ud på en øko-gård for at købe ind.
Vi har ikke den store indkomst - jeg læser og kæresten har et middellønnet job, men vi har valgt at prioriterer, for det er dyrt at købe økologisk! Men det gælder også med at holde øje med tilbud, ofte kan man finde dagligvare (på tilbud) til den samme pris som ikke-øko vare.
Vi er også blevet "øko-ven" (det koster kun 250,- årligt - mener jeg
) Men som øko-ven er man med til at:
- motivere detailhandelen til at sætte flere økologiske varer på hylderne
- Arbejde på at skaffe økologisk mad i institutioner og skoler
- Lægge øko-argumenter på bordet på Christiansborg og i Bruxelles
Derudover bliver vi inviteret på økologiske udflugter mindst 2 gange årligt + vi får tilsendt "økologisk" som er et medlemsmagasin.
Jeg synes desuden at denne folder http://www.okologi.dk/media/1309923/10%20gode%20grunde-%20i%20love%20øko%20version.pdf fortæller rigtigt godt om økologi, på en meget simpel måde 
Så herhjemme er vi MEGET tilhænger af økologi!
Anmeld