Jeg tænker:
Økologi bør være normen for mit liv og dem jeg holder af, hvis muligt fra nu af og til jeg ikke er her mere.
Økologi er for mig, at forsøge at begrænse så meget som muligt kunstig påvirkning og manipulation af noget man frit kan plukke i naturen, dvs. det jeg tager med hjem i kurven har næringsmæssig positiv og etisk værdi der ikke er direkte påvirket med kemi eller kunstig gødning eller gmo dvs. uden denne form for, i mine øjne, negativ indblanding fra mennesker.
Økologi er for mig et udtrykt ønske om at passe på mig, mine medmennesker, børn, voksne, ældre, dyr og den jord vi bor på.
Jeg kender reglerne for økologi og ved det har sine begrænsninger, men jeg mener det er et skridt i den rigtige retning og jeg har pligt til at vise at jeg gerne vil i den retning, når det er det jeg tror på. Derfor prioriterer jeg det højt i mit budget og spiser så meget økologi som overhovedet muligt. Jeg har ikke en høj løn. Men jeg er heller ikke fattig. Men, hvis jeg skulle komme ud i økonomiske vanskeligheder eller bliver økonomisk trængt, jeg går hellere i brugt genbrugstøj og bor "fattigt" end jeg opgiver min økologi, det gør jeg faktisk allerede.
Jeg forsøger ikke at prædike for andre. Det er blot mit syn på økologi! Måske lidt snørklet beskrevet, men det er lidt sent og jeg er lidt træt!
Anmeld