hvordan organiserer du i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

Københavnermor

Kloster skriver:

Rema 1000..............

De har åbent til kl 21 alle dage

Smart! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

SussieThyssen

Fru Hansen skriver:

Vi er en familie med to voksne og tre børn. Jeg har i perioder en del aftenmøder og børnene går til sport. Der skal huskes gymnastik eller svømmetøj til skolen. Dertil kommer så fødselsdage osv

Vi laver madplan og er forholdsvis organiserede. Men det store spørgsmål er hvordan i alverden i andre helt konkret holder styr på det hele.

Lige nu kører vi både med en vægkalender med månedsoversigt, en plan der laves hver uge med gøremål/madplan og min arbejdskalender der er med frem og tilbage til mit job.
Det fungerer ikke med alle de forskellige kalendere.

Hvad gør i?

har aldrig brugt noget af den slags.
Vi har bare taget en dag ad gangen og en uge ad gangen osv.
jeg har haft en kalender hvor jeg har skrevet de vigtige ting ind og så har vi tilpasset hverdagen efter det.

Man kan også organisere sit liv ihjel, det giver bare stress.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. oktober 2012

Lone Jakobsen

her består vores hverdag af en familie på 6 plus et weekend barn. alle i husstanden går til noget, så der er knald på. vi har valgt at gøre sådan:

alle arrangementer bliver skrevet op i en års kalender som hænger på køleskabet. samme sted hænger alle sedler med arragementer. de hænger i kronologisk rækkefølge så der altid er styr på det. i køkkenet har vi en kæmpe white board hvor vi laver en uge plan. den opdatere vi hver søndag hvor der også laves madplan og købes ind.

børnene skoleskema hænger også på køleskabet, og de dage hvor der er gymnastik eller bibliotek, er mærket med hver sin farve

det gør hverdagen nem og overskuelig og alle kan følge med.

Anmeld

2. oktober 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Fru Hansen skriver:

Vi er en familie med to voksne og tre børn. Jeg har i perioder en del aftenmøder og børnene går til sport. Der skal huskes gymnastik eller svømmetøj til skolen. Dertil kommer så fødselsdage osv

Vi laver madplan og er forholdsvis organiserede. Men det store spørgsmål er hvordan i alverden i andre helt konkret holder styr på det hele.

Lige nu kører vi både med en vægkalender med månedsoversigt, en plan der laves hver uge med gøremål/madplan og min arbejdskalender der er med frem og tilbage til mit job.
Det fungerer ikke med alle de forskellige kalendere.

Hvad gør i?

Vi er 2 voksne og 5 børn.

Og jeg har prøvet med dirverse systemer.......det virker bare ikke. Tvært imod synes jeg at det stresser mig helt enormt. De skal jo opdateres mindst 1 gang om ugen og det tager jo også tid...derudover skal børnene jo også kunne overskue dem, og det fungerede bare ikke.

Nu har jeg min mobil kalender.....og her i skriver jeg alle aftaler både for børnene , min mand og jeg.

Derudover har jeg en gangske almindelig, dog stor, papirs kalender i køkkenet hvor aftalerne også står. + mine arbejdstider da de veksler en del, og det er rart for min mand at kunne se hvornår han kan møde sent og hvornår han kan møde tidligt.

Hvad angår alt det andet mere almindelige huslige. Så handler jeg kæmpe stort ind 1 x ugentligt. Her er det fredag formiddag der passer bedst. Jeg handler til hele ugen- dvs ALT!
Dog supleres der med mælk onsdag (Vi bruger meget mælk, og jeg kan ikke have 15-20 L i køleskabet på en gang) Vi bruger dog ikke fast madplan, men jeg ved at jeg skal bruge 3-4 store pakker kød pr uge, kartofler, ris mv og så laver jeg mad ud fra hvad jeg nu har købt af tilbudsvarer,

Bilen bliver samme dag fyldt til randen med benzin (det er billigst inden kl 10)

Tøjet til de 3 mindste finder jeg frem aftenen før skoledagen. Ligeledes pakker jeg alle idrætstasker mv mens børnene er i bad om aftenen. Min mand har afrydningspligten efter aftensmaden nemlig.

Synes egenlig det fungerer rigtig godt, og jeg har endnu ikke glemt noget. Da min mand bare ikke er god til at huske, så render jeg hurtigt kalenderen igennem hver morgen ved morgenbordet.

I dag skal du hente børnene
Rasmus du husker tandlæge kl 12 - seddel til skole i tasken.
Jonas jeg henter dig kl 16 i klubben, husk dit badetøj ved din skoletaske.
Amanda husk at vise din kontakt bog, du skal have fri på tirsdag.

Så ved alle hvad der bliver forventet af dem, resten er op til dem selv.

Ja jeg er tovholderen her i huset, men ellers ville det overhovedet ikke kunne hænge sammen. Det dur ikke hvis vi er for mange det forsøger at have overblikket, for så er der ingen der ved hvem der gør hvad alligevel.

Derudover tager vi, som en anden skrev, en uge ad gangen. Ikke noget med langtids planlægning

Anmeld

2. oktober 2012

1977

Profilbillede for 1977

Vi har en familiekalender til 7. Så er der en række til os alle + madplanen. Den fylder ikke så meget 

Den har også skoleskema.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.