hvordan organiserer du i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
24 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Fru Hansen

Vi er en familie med to voksne og tre børn. Jeg har i perioder en del aftenmøder og børnene går til sport. Der skal huskes gymnastik eller svømmetøj til skolen. Dertil kommer så fødselsdage osv

Vi laver madplan og er forholdsvis organiserede. Men det store spørgsmål er hvordan i alverden i andre helt konkret holder styr på det hele.

Lige nu kører vi både med en vægkalender med månedsoversigt, en plan der laves hver uge med gøremål/madplan og min arbejdskalender der er med frem og tilbage til mit job.
Det fungerer ikke med alle de forskellige kalendere.

Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

ano14316

Vi er en familie med to voksne og tre børn. Jeg har i perioder en del aftenmøder og børnene går til sport. Der skal huskes gymnastik eller svømmetøj til skolen. Dertil kommer så fødselsdage osv

Vi laver madplan og er forholdsvis organiserede. Men det store spørgsmål er hvordan i alverden i andre helt konkret holder styr på det hele.

Lige nu kører vi både med en vægkalender med månedsoversigt, en plan der laves hver uge med gøremål/madplan og min arbejdskalender der er med frem og tilbage til mit job.
Det fungerer ikke med alle de forskellige kalendere.

Hvad gør i?

Med hensyn til kalendre, så kan jeg kun anbefale delt onlinekalender og gerne via mobilen.. Det gør det meget nemmere, hvis man selvfølgelig er klar på at bruge kalender via mobillos.. 

Nåhh ja, og når man så er i ude i det.. så findes der en app der hedder OurGroceries, det er en indkøbsliste, hvor flere har adgang.. så når jeg skriver noget på den, kan min kæreste se det og købe det, når han handler, eller handler vi sammen, kan vi løbe i hver vores retning, for så kan vi hele tiden følge med i hvad den anden har købt... 

Anmeld

30. september 2012

MorDk

Sjovt du skriver det.... har lige netop anskaffet en fælles ugekalender hvori madplan og ugens bugdet skal stå i...

Min søster har et whiteboard hvor på de for en uge af gangen skriver familiens aktiviteter og opgaver... det fungere fint og så kan alle i fam. følge med i hvad alle skal osv.

Anmeld

30. september 2012

Julemusen

En kæmpe måneds kalender hænger og fylder HELE vores køleskab. Laver den selv. Er delt ind efter dage ned af og vandret er den delt i familie medlemmer, et felt til madplan og et til fælles ting. Her bliver alt skrevet på. Har dog selv en lille kalender som jeg også skriver alt i. :-) og synes det fungerer fint.

Anmeld

30. september 2012

Fru Hansen

ano14316 skriver:

Med hensyn til kalendre, så kan jeg kun anbefale delt onlinekalender og gerne via mobilen.. Det gør det meget nemmere, hvis man selvfølgelig er klar på at bruge kalender via mobillos.. 

Nåhh ja, og når man så er i ude i det.. så findes der en app der hedder OurGroceries, det er en indkøbsliste, hvor flere har adgang.. så når jeg skriver noget på den, kan min kæreste se det og købe det, når han handler, eller handler vi sammen, kan vi løbe i hver vores retning, for så kan vi hele tiden følge med i hvad den anden har købt... 

en delt online kalender... det lyder smart hvor finder jeg sådan en henne?

Anmeld

30. september 2012

Fru Hansen

Kitty-Katten skriver:

En kæmpe måneds kalender hænger og fylder HELE vores køleskab. Laver den selv. Er delt ind efter dage ned af og vandret er den delt i familie medlemmer, et felt til madplan og et til fælles ting. Her bliver alt skrevet på. Har dog selv en lille kalender som jeg også skriver alt i. :-) og synes det fungerer fint.

Det lyder som en god ide at lave en selv. Så bliver den da som man vil have det

Har du et billede af din kalender til inspiration?

Anmeld

30. september 2012

Fru Hansen

MorDk skriver:

Sjovt du skriver det.... har lige netop anskaffet en fælles ugekalender hvori madplan og ugens bugdet skal stå i...

Min søster har et whiteboard hvor på de for en uge af gangen skriver familiens aktiviteter og opgaver... det fungere fint og så kan alle i fam. følge med i hvad alle skal osv.

Jeg har også forsøgt med whiteboard med jeg vil helst kunne overskue en hel måned og så bliver det for rodet på whiteboarden.

Hvilken kalender har du købt? en der skal hænge på vægen eller til tasken?

Anmeld

30. september 2012

MorDk

Fru Hansen skriver:

Jeg har også forsøgt med whiteboard med jeg vil helst kunne overskue en hel måned og så bliver det for rodet på whiteboarden.

Hvilken kalender har du købt? en der skal hænge på vægen eller til tasken?

Den ligger i køkkenet eller stuen... og tager den evt med hvis vi skal noget... men det er en alm. a5 mayland kalender...

Anmeld

30. september 2012

ano14316

Fru Hansen skriver:

en delt online kalender... det lyder smart hvor finder jeg sådan en henne?

Altså vi bruger begge gmail så vi bruger bare den kalender der hører til der, så har vi android telefoner, så det hele bare spiller sammen.. 

Anmeld

30. september 2012

Kloster

ÆLLLLSKER struktur...........

Og det er jeg nødt til. Vi er også en familie på 5. Far, mor, og 3 drenge på 8, 13 og 14 år. De går alle til fodbold 2 x ugl + kampe. Jeg har weekendarb og manden er af og til på arb i Tyskland.

Jeg har min metaltavle i køkkenet, som jeg opdatere hver søndag aften.

Der står alle aftaler på, aftensmad, mine arbejdstider, møder, fødselsdage, kampe, fodbold, legeaftaler osv osv.

Også har jeg tastet alt ind på min mobil. Den er altid med mig og der kan jeg nemt se, hvor det overlapper og hvor der er "luft".

Hvis jeg føler, jeg mister fodfæstet og bliver for presset, melder jeg nogle aftaler fra. Fx et forældremøde ell en kaffeaftale. Vi bestræber os meget på at skal med til alle drengenes kampe og prioritere dette højt. Til gengæld skal de selv tage til alle træninger.

Jeg skriver forresten også alt op i min lille spiralkalender. Men det er mest af frygt for, hvis min mobil bliver tabt ell går død ell sådan noget. Det kan jeg slet ikke lige overskue...

Åh ja... Også handler jeg kun 2 x ugl. Søndag aften og fredag eftermiddag. Fredag er kun slik, mælk og frugt fx. Søndag aften er stor-handle-tur. Der køber jeg alt ind til en hel uge, som jeg self ved hvad der går og hvad der skal bruges til alle aftensmad i hele ugen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.