hvordan organiserer du i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Fru Hansen

ano14316 skriver:

Altså vi bruger begge gmail så vi bruger bare den kalender der hører til der, så har vi android telefoner, så det hele bare spiller sammen.. 

Jeg har også gmail jeg har bare aldrig set at der var en kalender hos gmail. Det vil jeg da lige kigge på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Fru Hansen

Kloster skriver:

ÆLLLLSKER struktur...........

Og det er jeg nødt til. Vi er også en familie på 5. Far, mor, og 3 drenge på 8, 13 og 14 år. De går alle til fodbold 2 x ugl + kampe. Jeg har weekendarb og manden er af og til på arb i Tyskland.

Jeg har min metaltavle i køkkenet, som jeg opdatere hver søndag aften.

Der står alle aftaler på, aftensmad, mine arbejdstider, møder, fødselsdage, kampe, fodbold, legeaftaler osv osv.

Også har jeg tastet alt ind på min mobil. Den er altid med mig og der kan jeg nemt se, hvor det overlapper og hvor der er "luft".

Hvis jeg føler, jeg mister fodfæstet og bliver for presset, melder jeg nogle aftaler fra. Fx et forældremøde ell en kaffeaftale. Vi bestræber os meget på at skal med til alle drengenes kampe og prioritere dette højt. Til gengæld skal de selv tage til alle træninger.

Jeg skriver forresten også alt op i min lille spiralkalender. Men det er mest af frygt for, hvis min mobil bliver tabt ell går død ell sådan noget. Det kan jeg slet ikke lige overskue...

Åh ja... Også handler jeg kun 2 x ugl. Søndag aften og fredag eftermiddag. Fredag er kun slik, mælk og frugt fx. Søndag aften er stor-handle-tur. Der køber jeg alt ind til en hel uge, som jeg self ved hvad der går og hvad der skal bruges til alle aftensmad i hele ugen

Er din tavle i køkkenet så kun for en uge ad gangen?
Bruger du mobilens indbyggede kalender eller har du fundet en smart app.?

Anmeld

30. september 2012

Kloster

Fru Hansen skriver:

Er din tavle i køkkenet så kun for en uge ad gangen?
Bruger du mobilens indbyggede kalender eller har du fundet en smart app.?

Ja tavlen er kun for 1 uge af gangen. En hel måned ville være for uoverskueligt for mig.

Tror min mobil kalender er den indbyggede. Den fungere så fint for mig.

Anmeld

30. september 2012

foto på lærred

Fru Hansen skriver:

Vi er en familie med to voksne og tre børn. Jeg har i perioder en del aftenmøder og børnene går til sport. Der skal huskes gymnastik eller svømmetøj til skolen. Dertil kommer så fødselsdage osv

Vi laver madplan og er forholdsvis organiserede. Men det store spørgsmål er hvordan i alverden i andre helt konkret holder styr på det hele.

Lige nu kører vi både med en vægkalender med månedsoversigt, en plan der laves hver uge med gøremål/madplan og min arbejdskalender der er med frem og tilbage til mit job.
Det fungerer ikke med alle de forskellige kalendere.

Hvad gør i?

Vi har online kalender. Alt andet dur ikke hos os. Vi skal begge skrive møder, aftaler osv. ind. Og det er bare så meget nemmere at kunne gøre det mens man lige har lavet aftalen. Desuden er det også super nemt, at man lige meget hvor man er, kan lave en aftale ud fra hvad der allerede står i kalenderen, uden først at skulle hjem og tjekke.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, collager på lærred, julekort, wallstickers til børneværelset

Anmeld

1. oktober 2012

Fru Hansen

foto på lærred skriver:

Vi har online kalender. Alt andet dur ikke hos os. Vi skal begge skrive møder, aftaler osv. ind. Og det er bare så meget nemmere at kunne gøre det mens man lige har lavet aftalen. Desuden er det også super nemt, at man lige meget hvor man er, kan lave en aftale ud fra hvad der allerede står i kalenderen, uden først at skulle hjem og tjekke.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Hvilken kalender bruger du?

Anmeld

1. oktober 2012

Københavnermor

Kloster skriver:

ÆLLLLSKER struktur...........

Og det er jeg nødt til. Vi er også en familie på 5. Far, mor, og 3 drenge på 8, 13 og 14 år. De går alle til fodbold 2 x ugl + kampe. Jeg har weekendarb og manden er af og til på arb i Tyskland.

Jeg har min metaltavle i køkkenet, som jeg opdatere hver søndag aften.

Der står alle aftaler på, aftensmad, mine arbejdstider, møder, fødselsdage, kampe, fodbold, legeaftaler osv osv.

Også har jeg tastet alt ind på min mobil. Den er altid med mig og der kan jeg nemt se, hvor det overlapper og hvor der er "luft".

Hvis jeg føler, jeg mister fodfæstet og bliver for presset, melder jeg nogle aftaler fra. Fx et forældremøde ell en kaffeaftale. Vi bestræber os meget på at skal med til alle drengenes kampe og prioritere dette højt. Til gengæld skal de selv tage til alle træninger.

Jeg skriver forresten også alt op i min lille spiralkalender. Men det er mest af frygt for, hvis min mobil bliver tabt ell går død ell sådan noget. Det kan jeg slet ikke lige overskue...

Åh ja... Også handler jeg kun 2 x ugl. Søndag aften og fredag eftermiddag. Fredag er kun slik, mælk og frugt fx. Søndag aften er stor-handle-tur. Der køber jeg alt ind til en hel uge, som jeg self ved hvad der går og hvad der skal bruges til alle aftensmad i hele ugen

HVOR handler man søndag aften? 

Anmeld

1. oktober 2012

Kloster

Nu som Moar skriver:

HVOR handler man søndag aften? 

Rema 1000..............

De har åbent til kl 21 alle dage

Anmeld

1. oktober 2012

Malene76

Kloster skriver:

Rema 1000..............

De har åbent til kl 21 alle dage

ELSKER Rema.  Det er også den butik vi bruger mest.

KH Malene

Anmeld

1. oktober 2012

foto på lærred

Fru Hansen skriver:

Hvilken kalender bruger du?

Google kalender.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

1. oktober 2012

HelleBelle

Har lige et andet lille fif som ikke har noget med kalendre at gøre, og som I måske allerede har styr på.

Vi har en knagerække hvor Malte har posen med svømmetøj, fdf skjorte og bælte, og gymnastikposen hængende.

Han skal selv tømme tasker i bryggers, og når så gym tøj og svømmetøj er vasket ryger det i poserne med det samme med rene hændklæder, så det altid er klart til næste gang.

Malte kan så selv finde det han skal ha med.

En lille ting men dejligt at ha styr på. Det fungerer så godt for os.

(ellers kan jeg stresse rundt efter f.eks gymtøj om morgenen ikke rart for nogen af os....)

Malte er 8

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.