Sende handicappet ægtefælle væk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2012

snefnug

Anonym skriver:

Hej.

Jeg håber, man acceptere, at jeg har valgt at være ano, da dette her ikke omhandler mig, men omhandler min svigermor og svigerfar.

Min svigerfar på 56 år, fik i april en blodprop og er halvsidig lammet i venstre side. Han har været på et intens genoptræningscenter og er nu på det 2. genoptræningscenter. Han bliver ikke bedre, end han er nu.

Dvs. Han er fuldt lammet i venstre side, har ingen sygdomsindsigt, svingende i humør og kan blive meget meget vred. Er svingende i realiteten og kan derved både være helt klar det ene øjeblik og det næste øjeblik er han helt overbevist om, at han har været med portøren i Tyskland efter øl og  blev jagtet af politiet. Han er dørsøgende og tror klart at han skal på arbejde om 14 dage osv osv osv.

Min svigermor har så valgt, at hun ikke ønsker, at få ham hjem. Hun ønsker ikke at sige sit arbejde op og passe ham. Og hun ønsker ikke at han skal passes i deres hjem pga han skal have hjælp til ALT. Han kan ikke være alene, mens hun er på arbejde osv. Hendes arbejde betyder meget for min svigermor. Det er hendes frirum og det sociale rum.

Hun kæmper og kæmper mod kommunen, som har forventet og nærmest presser hende til at sige sit arbejde op for at passe sin mand. Hvilket hun ikke ønsker.

Mit spørgsmål er så......

Ville du kunne passe sin mand med sådan en blodprop og være hans hjælper døgnet rundt i alle henseender eller ville du sende ham på et bosted med proffessionel personale og derved stadig agere mand og kone i det omfang det tillader???

Jeg havde valgt så din svigermor, og ikke få ham hjem.

Jeg står selv i den situation at min mand er syge og jeg ved at jeg indenfor en 5 årig periode skal tage stille til at han skal på plejehjem, når han bliver for syg til at kunne klare sig selv, jeg har meldt ud fra starten af at jeg ikke vil have noget med hans personligeplaje at gøre.

Samtidig er det utroligt hård at stå med en person der svinger meget psykisk, min mand gjorde det i en periode og det er så svært for man slapper ikke af på noget tidspunkt da mna hele tiden er på vagt overfor hvornår en ændrig i humøret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

Carina:-)

Ud fra det du beskriver.

Så nej det ville jeg ikke.

Jeg og voresbørn har også ret til et godt liv.

Og det ville være svært at opfylde med en alvorlig syg mand,der tilmed ikke er sig selv længere.

Anmeld

1. oktober 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Puha den er svær..

Jeg mistede min mor som 18årige og året efter fik min far hans første store anfald... han har sclerose... og siden måtte jeg sørge for mange ting, da der kun er ham og mig... Men de sidste 6 år har han fået fuld pleje i eget hjem... kan dog selv lidt, men det er ikke meget mere....

Så jeg kender faktisk situationen... ved ikke om jeg ville tage min mand med hjem, da jeg pt synes at mit liv er gået meget med at tage mig af syge folk og jeg vil også nyde mit eget liv, inden det er slut... egoistisk ja, men man får jo ikke flere liv....

Jeg tænker lidt, at det ville komme an på så meget... hvornår i livet det sker... og hvor stor omfang hans pleje ville være..... hvis min mand ender som min far ville jeg nok have ham hjemme, idet han er sig selv om kan klare og være alene... men ville han kræve min opmærksomhed non stop, så nej.... jeg skal have noget ud af livet og mine børn/børnebørn.... og de må komme først... dernæst vil jeg gerne beholde ægteskabet og ikke få moderrollen.... Man kan godt have et godt ægteskab, selvom man ikke bor under samme tag... og jeg ville da nyde alle de gode stundeer med manden.... og jeg ville aldrig forlade ham....

Anmeld

1. oktober 2012

Musen5

Janni. skriver:

Den er virkelig svær. Hvis jeg ser ud fra mit job, og hvad det indebærer, så forstår jeg din svigermor fuldt ud. (er SSH i det daglige). 

Men hvad jeg selv ville vælge, tror jeg ikke jeg kan svare på. Umiddelbart vil jeg træffe samme valg som din svigermor. 

Føler med hende, sikke en træls situation at stå i. 

Kunne ikk ha skrevet det bedre selv.

Er oxo SSH'er

/Mette

Anmeld

1. oktober 2012

Lone Jakobsen

åh jeg synes det er rigtigt svært spørgsmål, men umiddelbart tror jeg at jeg vil vælge det samme som din svigermor.

Anmeld

1. oktober 2012

Munder

Kære du!

Jeg ville ikke læse tråden uden at sende et kram. Jeg ved kun alt for godt, hvad jeres familie gennemgår.

Når der er tale om at det ikke kun er kropsligt forfald, men også skade på hjernen er det bare så opslidende at være ægtefælle. Jeg er pt. vidne til et kærligt og (før blodproppen) velfungerende ægteskab, der lider meget under de mentale skader der kommer af en blodprop i hjernen.

Jeg håber din svigermor er stærk nok til at sige fra, og derigennem kan bevare et godt forhold til sin mand og ikke mindst sig selv!

Anmeld

1. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej.

Jeg håber, man acceptere, at jeg har valgt at være ano, da dette her ikke omhandler mig, men omhandler min svigermor og svigerfar.

Min svigerfar på 56 år, fik i april en blodprop og er halvsidig lammet i venstre side. Han har været på et intens genoptræningscenter og er nu på det 2. genoptræningscenter. Han bliver ikke bedre, end han er nu.

Dvs. Han er fuldt lammet i venstre side, har ingen sygdomsindsigt, svingende i humør og kan blive meget meget vred. Er svingende i realiteten og kan derved både være helt klar det ene øjeblik og det næste øjeblik er han helt overbevist om, at han har været med portøren i Tyskland efter øl og  blev jagtet af politiet. Han er dørsøgende og tror klart at han skal på arbejde om 14 dage osv osv osv.

Min svigermor har så valgt, at hun ikke ønsker, at få ham hjem. Hun ønsker ikke at sige sit arbejde op og passe ham. Og hun ønsker ikke at han skal passes i deres hjem pga han skal have hjælp til ALT. Han kan ikke være alene, mens hun er på arbejde osv. Hendes arbejde betyder meget for min svigermor. Det er hendes frirum og det sociale rum.

Hun kæmper og kæmper mod kommunen, som har forventet og nærmest presser hende til at sige sit arbejde op for at passe sin mand. Hvilket hun ikke ønsker.

Ville du kunne passe sin mand med sådan en blodprop og være hans hjælper døgnet rundt i alle henseender eller ville du sende ham på et bosted med proffessionel personale og derved stadig agere mand og kone i det omfang det tillader???

Jeg ville passe min mand så godt jeg kunne, men kun hvis det var i et omfang hvor vi begge stadig kunne nyde hinanden og være lykkelige.

Dette lyder ikke til at være tilfældet her og jeg ville derfor nok være enig med din svigermor. Hvis han lever 20 år mere så er 20 år lang tid og gå og skal være "ensom" og asocial i  Ville da brokke mig over kommunen, de må da slet ikke gøre sådan 

Anmeld

1. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Hej.

Jeg vil gøre ALT for min kæreste! Hvis han blev syg ville jeg være der 110%. Jeg ville ikke sende ham afsted, med mindre det var en opgave jeg ikke selv kunne magte. min kæreste er langt mere værd end et job. - syg eller ej

Anmeld

1. oktober 2012

Bebsesmoar

Jeg havde gjort som din svigermor!! Nu har vi bare en klar aftale om at få modparten dræbt hvis vi bliver sådan da ingen af os ønsker sådan et liv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.