Anonym skriver:
Hej.
Jeg håber, man acceptere, at jeg har valgt at være ano, da dette her ikke omhandler mig, men omhandler min svigermor og svigerfar.
Min svigerfar på 56 år, fik i april en blodprop og er halvsidig lammet i venstre side. Han har været på et intens genoptræningscenter og er nu på det 2. genoptræningscenter. Han bliver ikke bedre, end han er nu.
Dvs. Han er fuldt lammet i venstre side, har ingen sygdomsindsigt, svingende i humør og kan blive meget meget vred. Er svingende i realiteten og kan derved både være helt klar det ene øjeblik og det næste øjeblik er han helt overbevist om, at han har været med portøren i Tyskland efter øl og blev jagtet af politiet. Han er dørsøgende og tror klart at han skal på arbejde om 14 dage osv osv osv.
Min svigermor har så valgt, at hun ikke ønsker, at få ham hjem. Hun ønsker ikke at sige sit arbejde op og passe ham. Og hun ønsker ikke at han skal passes i deres hjem pga han skal have hjælp til ALT. Han kan ikke være alene, mens hun er på arbejde osv. Hendes arbejde betyder meget for min svigermor. Det er hendes frirum og det sociale rum.
Hun kæmper og kæmper mod kommunen, som har forventet og nærmest presser hende til at sige sit arbejde op for at passe sin mand. Hvilket hun ikke ønsker.
Mit spørgsmål er så......
Ville du kunne passe sin mand med sådan en blodprop og være hans hjælper døgnet rundt i alle henseender eller ville du sende ham på et bosted med proffessionel personale og derved stadig agere mand og kone i det omfang det tillader???
Jeg havde valgt så din svigermor, og ikke få ham hjem.
Jeg står selv i den situation at min mand er syge og jeg ved at jeg indenfor en 5 årig periode skal tage stille til at han skal på plejehjem, når han bliver for syg til at kunne klare sig selv, jeg har meldt ud fra starten af at jeg ikke vil have noget med hans personligeplaje at gøre.
Samtidig er det utroligt hård at stå med en person der svinger meget psykisk, min mand gjorde det i en periode og det er så svært for man slapper ikke af på noget tidspunkt da mna hele tiden er på vagt overfor hvornår en ændrig i humøret