Jeg ville gøre som din svigermor.
Det er alt, alt for hårdt at have en så handikappet mand i hjemmet.
Hvis hjernen ikke fejlede noget, var det noget helt andet.
Hvis han var kronisk syg på anden vis, ville jeg helt sikkert have ham hjem, men igen...det ville også afhænge af pasningen art, og hvor længe.
Jeg er gammel hjemmehjælper, og også jeg har set hvad et hjerneskadet menneske, kan gøre mod sin ægtefælde og mod sin familie.
Og siden, så jeg hvad det gjorde mod min onkel, da min tante efter hjerneblødning totalt ændrede personlighed.
Jeg beundrede ham, at han tog hende hjem, men hun nedbrød ham også fuldstændigt, så han alligevel måtte give op og få hende anbragt.
Havde han sørget for ordentlig pleje til hende uden for hjemmet fra starten, havde han haft overskud til at være hendes mand og ikke hendes plejer, vogter og alt muligt andet end hendes mand.
Da hun endelig var blevet anbragt, brød han helt sammen, og var indlagt i mere end en måned, og i mellemtiden havde hun helt glemt ham. Tragisk historie.
Så jo..jeg forstår din svigermor.
Hun er stadig frisk og aktiv, og kan netop være sin mands hustru, og have overskud til at være det, hvis hun vælger at få professionelle til at passe ham.

Kærligst
Sussie
Anmeld