Fkaskebarn - søger svar :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

Frk. Himmelblå

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ja, det var den bedste løsning. Mit hjerte ku heller ikke bære at hun skulle blive så ulykkelig så mange gange om dagen.

Afkræftet - fra fødslen?

Hun har ganske lidt gulsot. De tjekkede hende (billy-test tror jeg det hed) et par gange, og der var lidt, men slet ikke nok til at det havde noget at sige.

Nej - var som det skulle være med hende, det eneste der haltede var/er amningen. Jeg havde dog svangerskabsforgiftning, men det har ikke nogen indvirkning på hende.

Taak  

Super.

Ja, afkræftet fra fødslen, - hvis hun så ikke har haft kræfter til at få nok at drikke hos dig, så bliver de jo bare mere og mere slappe, - det er en ond cirkel, og så er det, at amningen især bliver svær at få op at køre.

Men det virker som om, I helt har styr på det.

Godaften til jer, - håber I får sovet godt (indimellem)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Masig

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Min datter er 1 uge gammel. Hun vil ikke tage ved mit bryst så jeg malker  ud og giver det på flaske. Udover det får hun os mme da jeg ikke har nok. 

Spørgsmålet er hvor meget et barn på den alder spiser. De sidste par gange har hun spist hele 140 ml..  Og det tænker vi er meget?!

Hun skal have ca. 1/6 af sin vægt pr. døgn... Men det er jo forskelligt fra barn til barn hvor meget de spiser... Vores dreng har hele tiden spist en smule mere end han skulle ifølge vægten, men på et tidspunkt spsite han for meget og fik forspist sig... han havde  problemer med maven og det eneste der kunne trøste var mad, og så spiste han for meget og fik endnu mere ondt i maven...

Så jeg synes I skal prøve at regulere det nogenlunde efter hendes vægt, for at undgå maveproblemer, men hun skal selvfølgelig heller ikke være sulten...

Anmeld

30. september 2012

Nea85

Jeg kan ikke svare dig på, om det er for meget eller lidt, da jeg selv ammede..
Du skriver, at din datter ikke kan få fat om brystvorten og ikke gider ammebrik - er hun blevet undersøgt for for kort tungebånd? Hvis det er for kort er tungen hjerteformet, når barnet græder..

Håber I finder ud af det

Anmeld

30. september 2012

Mother-love

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Min datter er 1 uge gammel. Hun vil ikke tage ved mit bryst så jeg malker  ud og giver det på flaske. Udover det får hun os mme da jeg ikke har nok. 

Spørgsmålet er hvor meget et barn på den alder spiser. De sidste par gange har hun spist hele 140 ml..  Og det tænker vi er meget?!

jeg synes det lyder lidt meget. men hvis hun ikke har mavekneb er der ikke nogen alarm klokker der ringer her. for hvis hun har mavekneb er i altså ikke i tvivl for så vil hun blive ved med at spise hele tiden. fordi de forbinder mavekneb med at de er sulten.

og mht det med en skriver hun kunne være afkræftet ved fødslen. det passer altså ikke. isabella skulle jeg også vække om natten hver 4. time den første uge. og det fik vi afvide af sp at det var normalt. hun har et godt sovehjerte og har altid haft det.

du kan høre din sp ad. men som min sp sagde de skal spise indtil de ikke vil have mere. For de skal nok selv sige til når de er mætte. isabella har også altid spist meget. hun spiste dog ikke lige 140 ml. men hun kom først på flaske da hun var 3 uger ca. men hendes behov for mere mad rendte stærkt. derfor startede hun på vælling da hun var 2,5 mdr og grød da hun var 3,5 mdr.

men snak som sagt med din sp og hør hvad hun siger. ellers ville jeg altså ikke være nervøs

Anmeld

30. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Nadja+Baby+2012 skriver:

Hvordan kan vi vurderer at hun har ondt i maven? For hun er en meget utålmodig dame, som skriger hvis hun ikke får sin mad. Derfor har vi fortsat indtil hun har været tilfreds og er derfor nået op på de 140 ml de 2 sidste gange.

Kender det udemærket godt. men prøv når i er nået omkring 100 og bøvse hende, og hvis hun er sur så giv hende sutten imens... (de kan sagens bøvse alligevel) hvis hun stadig er meget sur efter 5 minutter, så giv hende mere... det kan jo også bare være hun er en pige med god appetit...

men hvad jeg har oplevet på mine drenge, så når de har haft ondt i maven i den alder, opføre de sig nøgagtig som om de er sultene. (Fordi modermælk, faktisk er smertelindrene!!!) den eneste forskel der er at når de har haft ondt i maven, var de ikke sure når vi gik med dem på armen. hvor deres mave vendte ned mod vores håndflade.

(Den ældste havde kolik!!!! så der hjalp det altså ikke)

men prøv jer frem... stille og roligt... og husk lade være med at panikke når hun græder... hun fortæller dig bare hun har et behov der skal stilles.

Anmeld

30. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Nadja+Baby+2012 skriver:

Okay - det sagde de kloge damer bare på sygehuset. De sagde dog også at hun var utålmodig, og ikke gad vente på at mælken kom, og at hun ikke gad arbejde så meget for den.

Altså indtil sidste nat (lørdag - søndag) har jeg skulle vække hende 99% af tiden for at skifte hende og give hende mad - ellers sov hun bare. Fik afvide at jeg skulle vække hende hver 4. time. Fra i nat af har hun så meldt sig selv hver gang - har ikke skulle vække hende en eneste gang i dag. Og det er os først i dag hun er begyndt at spise så meget - ellers har den lagt på omking de 80 ml.

Nej, men den er vel en meget god erstatning, når jeg står i den her situation :-) 

Jeg er rigtig ked af at jeg ikke kan amme - det havde jeg glædet mig til. Men har sagt til mig selv, at det ikke kan være anderledes, og at hun stadig får alt det vigtige fra mig når jeg nu malker ud. 

Du skal ikke være ked af du ikke ammer... det var sikkert nemmere, og amme når du skal nogle steder, men der er ikke nogle ide i det hvis det skal være en kamp, hver gang...

Begge gange har jeg kæmpet i 1½ måned, hvor jeg stortude hver gang, fordi det gjorde ondt, fik mange brystbetændelser, der gjorde at jeg skulle på pensilin, der lige gik i maven på dem, og begyndte at frygte hver gang han vågnede for at få mad.

Heller en mor der er glad og giver flaske, end en der sidder og græder og er utilpas hver gang hun ammer...

og der er ingen der siger det er mindre hyggeligt. bare husk og holde øjenkontakt, når hun får flaske, så får man den samme hyggestund.

Anmeld

1. oktober 2012

Nattøs

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hvis vi skal se på hende, så skal hun have 140 ml, ellers er hun dybt ulykkelig!

Men vi undrer os bare, fordi at hun er sprunget fra 80-140 fra det ene måltid til det andet, og hvis der så var en grundt til det, så skal det jo fixes

Vi bruger NAN1. Vi provede blå allomin, men den ville hun ikke have :-)

jamen så et det jo bare det i gøre :-) hold øje med hende på det mærke, har hørt rigtigt mange der oplever mave problemer på det mærke. Her bruger vi kamille te mesukker når hun har problemer og det virker. Vil helst undgå medicin :-)

Anmeld

1. oktober 2012

Blirnokaldrigfru

Hej - med hensyn til du skriver hun spytter sutten ud, så skal babyer lære at sutte på sut giv hende sutten engang imellem når hun er glad , istedet for kun når hun er ked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.