Nadja+Baby+2012 skriver:
Okay - det sagde de kloge damer bare på sygehuset. De sagde dog også at hun var utålmodig, og ikke gad vente på at mælken kom, og at hun ikke gad arbejde så meget for den.
Altså indtil sidste nat (lørdag - søndag) har jeg skulle vække hende 99% af tiden for at skifte hende og give hende mad - ellers sov hun bare. Fik afvide at jeg skulle vække hende hver 4. time. Fra i nat af har hun så meldt sig selv hver gang - har ikke skulle vække hende en eneste gang i dag. Og det er os først i dag hun er begyndt at spise så meget - ellers har den lagt på omking de 80 ml.
Nej, men den er vel en meget god erstatning, når jeg står i den her situation :-)
Jeg er rigtig ked af at jeg ikke kan amme - det havde jeg glædet mig til. Men har sagt til mig selv, at det ikke kan være anderledes, og at hun stadig får alt det vigtige fra mig når jeg nu malker ud.
Du skal ikke være ked af du ikke ammer... det var sikkert nemmere, og amme når du skal nogle steder, men der er ikke nogle ide i det hvis det skal være en kamp, hver gang...
Begge gange har jeg kæmpet i 1½ måned, hvor jeg stortude hver gang, fordi det gjorde ondt, fik mange brystbetændelser, der gjorde at jeg skulle på pensilin, der lige gik i maven på dem, og begyndte at frygte hver gang han vågnede for at få mad.
Heller en mor der er glad og giver flaske, end en der sidder og græder og er utilpas hver gang hun ammer...
og der er ingen der siger det er mindre hyggeligt. bare husk og holde øjenkontakt, når hun får flaske, så får man den samme hyggestund.
Anmeld