Fkaskebarn - søger svar :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
27 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Nadja+Baby+2012

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Min datter er 1 uge gammel. Hun vil ikke tage ved mit bryst så jeg malker  ud og giver det på flaske. Udover det får hun os mme da jeg ikke har nok. 

Spørgsmålet er hvor meget et barn på den alder spiser. De sidste par gange har hun spist hele 140 ml..  Og det tænker vi er meget?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Frk. Himmelblå

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Min datter er 1 uge gammel. Hun vil ikke tage ved mit bryst så jeg malker  ud og giver det på flaske. Udover det får hun os mme da jeg ikke har nok. 

Spørgsmålet er hvor meget et barn på den alder spiser. De sidste par gange har hun spist hele 140 ml..  Og det tænker vi er meget?!

Orv, jeg ved det ikke, men det lyder virkelig af meget. Så meget burde der slet ikke kunne være i hendes mave endnu.

Hvad vejer hun?

Ligger hun på ca. 4 kg er behovet omkring de 660 ml pr døgn. Dvs. 4 flasker, som du beskriver, pr. døgn. Det er for få gange mad og for store portioner for den lille mavse. 

Har hun ondt i maven?

Hvor ofte spiser hun?

Hvad siger SP?

Anmeld

30. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Du bliver nød til og mærke selv... hvi du ligger mærke til hun bliver utilpas efter hun har spist de 140, er det for meget... og børn i den alder vil kurere mavepine med mad så... (ond cirkel)

Og jeg kan ikke sætte et tal på hvor meget de spiser i den alder, for alle børn er jo forskellige, og derfor har forskellige størelse maver...

Men held og lykke med det...

Anmeld

30. september 2012

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Orv, jeg ved det ikke, men det lyder virkelig af meget. Så meget burde der slet ikke kunne være i hendes mave endnu.

Hvad vejer hun?

Ligger hun på ca. 4 kg er behovet omkring de 660 ml pr døgn. Dvs. 4 flasker, som du beskriver, pr. døgn. Det er for få gange mad og for store portioner for den lille mavse. 

Har hun ondt i maven?

Hvor ofte spiser hun?

Hvad siger SP?

arh, ok, måske 5 flasker i døgnet af 140 ml, - men stadig meget lidt, synes jeg... Spiser hun ikke om natten? Det kunne måske være en forklaring...

Anmeld

30. september 2012

Clisolka

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Det er rigtig meget for sådan en lille størrelse 

Der kunne Isabella i hvert fald ikke følge med... De første par uger kunne vi højst få 60-80 ml i hende (og hun blev suppleret op med MME siden få minutter efter fødslen) 

Anmeld

30. september 2012

HeidiW86

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hej tøser  

vil lige høre jer ad

Min pige som er 3 måneder spiser mellem 130-160 ml pr gang.
Så sys det lyder lidt vildt..

Anmeld

30. september 2012

Nadja+Baby+2012

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad vejer hun?

Har hun ondt i maven?

Hvor ofte spiser hun?

Hvad siger SP?

Vi sys os det er meget. Jamen ved fødsel vejede hun 3820, og havde tabt sig ned til ca. 3600 i onsdags.

Umiddelbart tror vi ikke hun har ondt i maven. Hun har haft, da hun ikke havde lavet stort i bleen fra torsdag aften til lørdag middag. Men så kom det lørdag middag og resten af eftermiddagen var der et par bleer. I dag har der os været stort i bleen en enkelt gang.

Men hvordan vurderer vi at hun har ondt i maven?

Hendes rytme er at hun sover, vågner/blir vækket af os, blir skiftet, spiser, sover etc. Når vi så når til at spise, kan hun blive så hys at det er helt vildt. Men så snart hun får flasken er der ro, også fortsætter vi med at give mad indtil hun ikke skriger når hun ikke får noget. Vi bøvser selvfølgelig af under det hele, så vi er sikker på at det ikke er det der trykker.

Vi må vist hellere tage fat i nogen i morgen, for at se om der kan være noget galt.

Anmeld

30. september 2012

Nadja+Baby+2012

Ravnholt skriver:

Du bliver nød til og mærke selv... hvi du ligger mærke til hun bliver utilpas efter hun har spist de 140, er det for meget... og børn i den alder vil kurere mavepine med mad så... (ond cirkel)

Og jeg kan ikke sætte et tal på hvor meget de spiser i den alder, for alle børn er jo forskellige, og derfor har forskellige størelse maver...

Men held og lykke med det...

Hvordan kan vi vurderer at hun har ondt i maven? For hun er en meget utålmodig dame, som skriger hvis hun ikke får sin mad. Derfor har vi fortsat indtil hun har været tilfreds og er derfor nået op på de 140 ml de 2 sidste gange.

Anmeld

30. september 2012

Nadja+Baby+2012

Frk. Himmelblå skriver:

arh, ok, måske 5 flasker i døgnet af 140 ml, - men stadig meget lidt, synes jeg... Spiser hun ikke om natten? Det kunne måske være en forklaring...

Ja, har læst et sted at de spiser ca. 1/6 af deres kropsvægt hver dag, og det er så 100 ml over 6 måltider.

Hun spiser også om natten - Hun spiste 2 gange sidste nat. Tror at dte kommer til at passe med 6 måltider i dag, hvoraf de 2 sidste var a 140 ml. Er godt nok spændt på den jeg skal give om lidt engang - om det er så meget igen.

Anmeld

30. september 2012

Nadja+Baby+2012

Babymor2010 skriver:

Det er rigtig meget for sådan en lille størrelse 

Der kunne Isabella i hvert fald ikke følge med... De første par uger kunne vi højst få 60-80 ml i hende (og hun blev suppleret op med MME siden få minutter efter fødslen) 

Ja, jeg sys os det er vildt meget, og hendes mavesæk er jo sååå lille..

ej puha - det er dobbelt så meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.