føler mig som en elendig mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

ano14316

Olivia's Moar skriver:

Hvornår går du i seng ? For noget af det praktiske kan vel ordnes når han er kommet i seng ?

Og kald mig bare skør, men nu er jeg alene med min datter (6mdr) og hund 4/5 dage om ugen (manden arbejder på Sjælland), og der laver jeg mad til dagen( e ) efter når hun er kommet i seng ca. kl. 22 (godt nok kun til mig - men også hendes mos) og dét er en time saver

samme problem med omvendt fortegn.. Nicolaj går i skole i Aars og vi bor i Hillerød.. 

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, jeg synes bare det er svært at finde overskud til det.. 

Lige nu burde jeg jo heller ikke sidde på baby, men burde være nede og rydde op nedenunder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Tip!

ano14316 skriver:

Det må bare være hårdt at være alene altid.. er så taknemmelig for at jeg har en der er hjemme i weekenderne.. 

men der er jo så også noget forskel på at være hjemme kl 15.30 og kl 17.00 Og så er magnus kun lige knapt et år, så vi kan ikke så godt lave mad sammen, og maden skal bare stå på bordet kl 18.00, ellers "dør han af sult" - tror han i hvertfald. 

Jeg nyder at være alene med min søn.. mit fokus er 110 % på ham.. Det er SKØNT..

Jeg havde min søn til at sidde på bordet sammen med mig da han var omkring et år... Skrællede jeg gulerødder, så fik han en at gnave i osv. Så hyggeligt..

Anmeld

25. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
ano14316 skriver:

samme problem med omvendt fortegn.. Nicolaj går i skole i Aars og vi bor i Hillerød.. 

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, jeg synes bare det er svært at finde overskud til det.. 

Lige nu burde jeg jo heller ikke sidde på baby, men burde være nede og rydde op nedenunder.. 

Hehe, åh hvor jeg godt kender det med overskuddet ! Og det med, at man sidder på nettet når man burde lave noget andet

Tror det handler om vaner der skal laves om men puha, gik også i dag og tænkte over hvordan det skal køre når jeg begynder at arbejde igen, det bliver sgu en ordentlig tørn

Men hvis jeg var dig, ville jeg ordne det praktiske om aftenen - når alt kommer til at, så tager det jo ikke så lang tid når man først er kommet i gang, og har vænnet sig til det

Og mht mad, så go' ide med mad der skal passe sig selv. Lav en stor portion lasagne - det kan også fryses ned, så har man til de trælse dage. Frikadeller, kødsovs, boller i karry, - det meste kan jo fryses ned. En gang i mellem får jeg sågar Christian til at lave mad til mig om søndagen, så jeg ikke behøver at tænke over det mandag og evt tirsdag.

Og støvsugning sker kun torsdag/fredag og søndag - det er Christians arbejde (jeg har noget med at ødelægge støvsugere), så er der også den byrde mindre

Og husk, selvom overskuddet måske ikke er der - gør det at du ordner en halv times tid praktisk om aftenen, at du bliver gladere og at din samvittighed måske får det bedre ?

Anmeld

25. september 2012

Klematis

Synes da det er super godt at gå tur. Det er jo netop kvalitetstid, væk fra vasketøjet og oprydningen, husk det.
Især hvis han er vendt mod dig i klapvognen. Så kan i da både synge en sang, og klappe en kage. Godt du tager dig tid til det

2 dages mad er klart favorit herhjemme også:
Lasagne, nemt at lave, passer sig selv.
Lav kødsovs af 1 kg kød og brug halvdelen til lasagne og den anden halvdel deles i 2 og puttes i fryser til gange spagetti/ kødsovs. Hvis du er på kur, så put masser ag frisk revet gulerod og pastinak og majs og porer i.
Musakka: passer sig selv i ovnene, kan på dag 2' varmes i micro.
Kylling i karry med ris, - lav nok til 2 dage.
Farsbrød, lav fars, put i ovn.
Frikadeller lavet i ovn: lav fars, evt med revet grønt i, steg i ovn på bageplade i stedet for på pande, sundere og nemmere og de bliver rigtig gode.
Køb: hos Føtex, Kvickly, sikkert også superbrugsen kan man købe et fad med mad. Ca 70 kr som regel noget kylling/ svin der er marinere og lagt på bund af grønt/ kartofler. Nemt nemt nemt.
Lokal slagter: laver ofte middagsretter der er lige til at købe og smide på pande.
Jeg ELSKER at gøre det nemt,

Anmeld

25. september 2012

mariamiss6

ano14316 skriver:

Ja.. jeg synes godt nok det er svært.. 

og med den nye lukkelov så åbner vi en time tidligere, men jeg får ikke en time tidligere fri, ved ikke lige hvordan det hænger sammen men det ser rigtig nok ud i min vagtplan.. 

Jeg har også tænkt det der med at lave mad i forvejen, men synes bare også at det virker uoverskueligt.. og jeg har ikke ret meget fryserplads.. 

Nu ved jeg jo ikke præcis hvor meget mad du har plads til. 

Men hvad så, om du lavede dobbelt op hver gang du lavede mad?

Så fryser du det der er for meget, og tager hver 2. uge på frysemad, som du har lavet løbende hver, ja, den foregående uge

Anmeld

26. september 2012

modesty

Jeg føler mig bare som en elendig mor, ikke fordi jeg gør noget forkert, men jeg har ingen tid til hygge og leg med min søn.  . 

Jeg er bare så frustreret over vores hverdag.. Og jeg har bare efterhånden intet overskud. så i weekenderne når kæresten er hjemme og jeg har fri (arbejder hveranden weekend) så har jeg bare heller ikke overskud til at lege og vøre hyggelig, for der skal jeg prøve at nå alt det jeg ikke har nået i løbet af ugen.. 

Sådan her ser en typisk dag ud. 

idag: vågner kl. 7 står op, skifter, tøj på, spise morgenmad, pakke til vuggestuen ud af døren kl, 07.50, aflever, farvel afsted på arbejde. hent kl 16.40 sidste barn, hjem, lave mad, affærdige magnus med et pølsehorn, op i kravlegården så han ikke kommer tilskade, affærdige ham med en agurk, endelig er aftensmaden færdig, mad kl 18.15, spise, vaskes og nattøj på 18.45, 19.00 i klapvognen ud og gå kl 19.30 er vi tilbage, børste tænder, flaske i seng godnat.

Og jeg ved bare ikke hvor jeg kan hente nogen minutter til hygge henne.. 

Hvis jeg var jer, ville jeg vente med at spise aftensmad selv til efter han var blevet lagt. Det gør vi herhjemme, og det giver god luft om aftenen. Min søn spiser kl. 18, og vi sørger for at sidde og hygge med ham imens.

Så vidt jeg kan se, er turen i klapvogn for din skyld - da han jo får fint med frisk luft og dagslys i vuggestuen. Jeg ville helt klart droppe gåturen og hygge med ham derhjemme i den halve time i stedet.

Anmeld

26. september 2012

LR85

det lyder dejligt med lidt tid til en gårtur, der må du da føle dig som en dejlig mor der har kvalitetstid.

derud over, så sætter du vel vasketøj over mens du laver max fx, får rundt og ryder op mens lasangen passer sig selv og lign?

ved ikke om dit barn kommer i bad hver dag, men det er jo absolut ikke nødvendigt.

det tager en krig af tid det er ikke sundt for barnets hud alligevel.

efter aftensmaden herhjemme, sætter vi os altid på gulvet med bøger/brio eller lign og leger ½-1 time, og så begynder vi a gøre putteklar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.