føler mig som en elendig mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
26 svar
0 synes godt om
25. september 2012

ano14316

Jeg føler mig bare som en elendig mor, ikke fordi jeg gør noget forkert, men jeg har ingen tid til hygge og leg med min søn.  . 

Jeg er bare så frustreret over vores hverdag.. Og jeg har bare efterhånden intet overskud. så i weekenderne når kæresten er hjemme og jeg har fri (arbejder hveranden weekend) så har jeg bare heller ikke overskud til at lege og vøre hyggelig, for der skal jeg prøve at nå alt det jeg ikke har nået i løbet af ugen.. 

Sådan her ser en typisk dag ud. 

idag: vågner kl. 7 står op, skifter, tøj på, spise morgenmad, pakke til vuggestuen ud af døren kl, 07.50, aflever, farvel afsted på arbejde. hent kl 16.40 sidste barn, hjem, lave mad, affærdige magnus med et pølsehorn, op i kravlegården så han ikke kommer tilskade, affærdige ham med en agurk, endelig er aftensmaden færdig, mad kl 18.15, spise, vaskes og nattøj på 18.45, 19.00 i klapvognen ud og gå kl 19.30 er vi tilbage, børste tænder, flaske i seng godnat.

Og jeg ved bare ikke hvor jeg kan hente nogen minutter til hygge henne.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

Tip!

Nu når du arbejder hveranden weekend , har du så ikke fri nogle hverdage?

De dage kunne jo være hvor din søn holder fri, rod er rod og i kan lege og hygge jer..

Anmeld

25. september 2012

mariamiss6

ano14316 skriver:

Jeg føler mig bare som en elendig mor, ikke fordi jeg gør noget forkert, men jeg har ingen tid til hygge og leg med min søn.  . 

Jeg er bare så frustreret over vores hverdag.. Og jeg har bare efterhånden intet overskud. så i weekenderne når kæresten er hjemme og jeg har fri (arbejder hveranden weekend) så har jeg bare heller ikke overskud til at lege og vøre hyggelig, for der skal jeg prøve at nå alt det jeg ikke har nået i løbet af ugen.. 

Sådan her ser en typisk dag ud. 

idag: vågner kl. 7 står op, skifter, tøj på, spise morgenmad, pakke til vuggestuen ud af døren kl, 07.50, aflever, farvel afsted på arbejde. hent kl 16.40 sidste barn, hjem, lave mad, affærdige magnus med et pølsehorn, op i kravlegården så han ikke kommer tilskade, affærdige ham med en agurk, endelig er aftensmaden færdig, mad kl 18.15, spise, vaskes og nattøj på 18.45, 19.00 i klapvognen ud og gå kl 19.30 er vi tilbage, børste tænder, flaske i seng godnat.

Og jeg ved bare ikke hvor jeg kan hente nogen minutter til hygge henne.. 

Jeg har godt tænkt på jer. At det må være svært for dig at nå det hele. 

Men jeg tænker at du måske kan lave mad på forhånd? Altså lave mad til en uge ad gangen, så du bare skal tø og varme?

Så kan du spare tiden på aftensmaden de fleste dage måske?

Anmeld

25. september 2012

raca

Lav mad til 2 dage af gangen så du kun bruger hver 2 aften på at lave mad fra bunden.

fin retter der kan gøres klar og smdes i ovenen. el. passe sig selv mad.

når du arbejder hver 2 weekend har du så ikke fri nogle hverdage, hvor du kan nå i bund?

inddrag ham.. små børn nyder at sidde i højstol/på bordet/på gulvet og deltage i madlavningen..så er i jo sammen der.

hvorfor går i tur?

kunne du begynde og bruge vikle eller slyge så var i langt tættere og mere sammen der. hvis i skal gå tur.

sprig om og faild ned på oprydniningen... og tag 15 min hnverdag, sid manden til noget..

Anmeld

25. september 2012

ano14316

BMF skriver:

Nu når du arbejder hveranden weekend , har du så ikke fri nogle hverdage?

De dage kunne jo være hvor din søn holder fri, rod er rod og i kan lege og hygge jer..

Jo det har jeg somregel, men de sidste fridage er gået med at gøre klar til hans 1 års på lørdag, det bliver jo så bedre når vi har holdt den... det er faktisk et lyspunkt.. Det dage må bare gøres hellige.. 

jeg ved godt at mange siger det der med at rod er rod eller vaske tøj er vasketøj og opvask er opvask, men at skåbbe en kæmpe bunke rod foran mig hjælper ikke.. og der skal jo være rent tøj og bestik.. 

Anmeld

25. september 2012

ano14316

mariamiss6 skriver:

Jeg har godt tænkt på jer. At det må være svært for dig at nå det hele. 

Men jeg tænker at du måske kan lave mad på forhånd? Altså lave mad til en uge ad gangen, så du bare skal tø og varme?

Så kan du spare tiden på aftensmaden de fleste dage måske?

Ja.. jeg synes godt nok det er svært.. 

og med den nye lukkelov så åbner vi en time tidligere, men jeg får ikke en time tidligere fri, ved ikke lige hvordan det hænger sammen men det ser rigtig nok ud i min vagtplan.. 

Jeg har også tænkt det der med at lave mad i forvejen, men synes bare også at det virker uoverskueligt.. og jeg har ikke ret meget fryserplads.. 

Anmeld

25. september 2012

janne1986

Hvorgor går i? 

Jeg ville lave mad til to dage af gangen så der er lidt tid, vasketøj opvask osv ku vente til han er puttet? 

Anmeld

25. september 2012

Tip!

ano14316 skriver:

Jo det har jeg somregel, men de sidste fridage er gået med at gøre klar til hans 1 års på lørdag, det bliver jo så bedre når vi har holdt den... det er faktisk et lyspunkt.. Det dage må bare gøres hellige.. 

jeg ved godt at mange siger det der med at rod er rod eller vaske tøj er vasketøj og opvask er opvask, men at skåbbe en kæmpe bunke rod foran mig hjælper ikke.. og der skal jo være rent tøj og bestik.. 

Ja hverdagen skal jo fungere om det er tirsdag eller fredag..

Jeg er alene med min søn 24/7, og læser til social pædagog.. alt det praktiske ska jo klares, men mellem 15.30 og 19 er bare HELLIG til at min søn har hans mor for ham selv.. Vi laver da mad osv, bare sammen..

Anmeld

25. september 2012

ano14316

raca skriver:

Lav mad til 2 dage af gangen så du kun bruger hver 2 aften på at lave mad fra bunden.

fin retter der kan gøres klar og smdes i ovenen. el. passe sig selv mad.

når du arbejder hver 2 weekend har du så ikke fri nogle hverdage, hvor du kan nå i bund?

inddrag ham.. små børn nyder at sidde i højstol/på bordet/på gulvet og deltage i madlavningen..så er i jo sammen der.

hvorfor går i tur?

kunne du begynde og bruge vikle eller slyge så var i langt tættere og mere sammen der. hvis i skal gå tur.

sprig om og faild ned på oprydniningen... og tag 15 min hnverdag, sid manden til noget..

kom endelig med forslag til retter.. jeg er så blank til så noget.. 

Han nyder ikke rigtig at side i højstolen, og jeg er også bange for at han kravler ud af den..  Og jeg vil helst ikke have ham på gukvet i køkkenet, det er et meget lille køkken, og tænk nu hvis man tabte en kniv eller en gryde eller lign. 

Vi går tur fordi at jeg skal tabe mig og for at jeg får noget frisk luft og dagslys, for at koble lidt fra..  

Jeg kan desværre ikke bære ham så langt tror jeg, men det kunne da være et forsøg værd.. 

oprydning og så videre foregår efter han er lagt i seng... lige på nær at ryde af bordet..

Manden gør alt hvad han kan, men han er kun hjemme i weekenden.. 

Mange tak for dit svar.. 

Anmeld

25. september 2012

ano14316

Hvorgor går i? 

Jeg ville lave mad til to dage af gangen så der er lidt tid, vasketøj opvask osv ku vente til han er puttet? 

Vi går for at få dagslys og frisk luft og for at koble lidt fra.. Og så fordi jeg skal have lidt motion. 

Derudover har jeg problemer med mit knæ og er sammen med en fys ved at finde ud af hvad der skal ske, og der skal vi også finde ud af hvor meget det kan holde til. 

Når magnus bliver lidt større vil det jo være en hyggelig halv time hvor vi er sammen og snakker og sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.