føler mig som en elendig mor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2012

Alexander&Lærke

Er du lige startet igen....? Jeg er selv lige startet igen efter  flere md barsel med min datter, for 14 dage siden, jeg syntes også der er sygt træls at tiden som vi havde bare er forsvundet....  Men tror også bare lige man skal vænne sig til en hverdag igen og vænne sig til at nogle ting må bare gøre om eftermiddagen hvor man før havde hele dagen til det....  Ja det håber jeg da, syntes jeg kan huske fra min søn at det hele nok skal bliver bedre med tiden, eller man vænner sig til det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

ano14316

BMF skriver:

Ja hverdagen skal jo fungere om det er tirsdag eller fredag..

Jeg er alene med min søn 24/7, og læser til social pædagog.. alt det praktiske ska jo klares, men mellem 15.30 og 19 er bare HELLIG til at min søn har hans mor for ham selv.. Vi laver da mad osv, bare sammen..

Det må bare være hårdt at være alene altid.. er så taknemmelig for at jeg har en der er hjemme i weekenderne.. 

men der er jo så også noget forskel på at være hjemme kl 15.30 og kl 17.00 Og så er magnus kun lige knapt et år, så vi kan ikke så godt lave mad sammen, og maden skal bare stå på bordet kl 18.00, ellers "dør han af sult" - tror han i hvertfald. 

Anmeld

25. september 2012

klmf

Åh, det er bare så hårdt når hverdagens nødvendige opgaver fylder så meget

Forslag til 2-dages mad:

Pasta med kødsauce dag 1(hvor man også koger en gang kartofler)

Dag 2: Rest kødsauce ovenpå de kolde kartofler i skiver. Gratiner med ost og en tur i ovnen. Gulerodssalat til.

Mørbradgryde med cocktailpølser med kartoffelmos den ene dag og ris den næste.

Håber det letter lidt på hverdagsfridagene snart

Anmeld

25. september 2012

ano14316

Mette&Alexander skriver:

Er du lige startet igen....? Jeg er selv lige startet igen efter  flere md barsel med min datter, for 14 dage siden, jeg syntes også der er sygt træls at tiden som vi havde bare er forsvundet....  Men tror også bare lige man skal vænne sig til en hverdag igen og vænne sig til at nogle ting må bare gøre om eftermiddagen hvor man før havde hele dagen til det....  Ja det håber jeg da, syntes jeg kan huske fra min søn at det hele nok skal bliver bedre med tiden, eller man vænner sig til det.....

næhh jeg startede i maj, men så havde kæresten 3 mdr barsel, og så var han lige på arbejde i 3 uger inden han tog afsted på skole.. men han har været på skole i 4 uger. 

Anmeld

25. september 2012

Faith

Har ikke læst hele tråden, så måske gentager jeg noget af det de andre har skrevet

Men kunne i ikke erstatte gåturen med lidt kvalitetstid? Evt læse en historie eller synge en sang.

Anmeld

25. september 2012

ano14316

Faith skriver:

Har ikke læst hele tråden, så måske gentager jeg noget af det de andre har skrevet

Men kunne i ikke erstatte gåturen med lidt kvalitetstid? Evt læse en historie eller synge en sang.

Gå turen er en del af flere ting.. Men det er bl.a. fordi jeg skal have nået dagslys og frisk luft, hvilket jo påviseligt hjælper på stress og depression (som jeg for 3 år siden har haft), og så skal jeg have noget motion, og så har jeg problemet med mit knæ, som jeg sammen med en fys er ved at finde ud af hvad der skal ske med, så vi skal se hvor meget det kan holde til, da det gik helt galt da jeg gik 1 time hver dag, så nu er det 30 min. hveranden dag.

Og når Magnus bliver lidt str. vil det også blive kvalitetstid at komme ud og gå og snakke om dagen og kigge på en regnorm osv. lige nu ville jeg dog bare ønske at jeg ikke havde solgt den klapvogn jeg havde hvor han kunne vendes med hovedet mod mig.. 

Anmeld

25. september 2012

ano14316

lotchen skriver:

Åh, det er bare så hårdt når hverdagens nødvendige opgaver fylder så meget

Forslag til 2-dages mad:

Dag 2: Rest kødsauce ovenpå de kolde kartofler i skiver. Gratiner med ost og en tur i ovnen. Gulerodssalat til.

Mørbradgryde med cocktailpølser med kartoffelmos den ene dag og ris den næste.

Håber det letter lidt på hverdagsfridagene snart

Forslag til 2-dages mad:

Det er jo genialt!!! 1000 tak.. den vil jeg helt sikkert bruge.. 

Du er jeg ikke den store fan af mørbradgryde, og magnus kan ikke helt tykke reelt kød, det skal helst være hakket.. 

Anmeld

25. september 2012

Faith

ano14316 skriver:

Gå turen er en del af flere ting.. Men det er bl.a. fordi jeg skal have nået dagslys og frisk luft, hvilket jo påviseligt hjælper på stress og depression (som jeg for 3 år siden har haft), og så skal jeg have noget motion, og så har jeg problemet med mit knæ, som jeg sammen med en fys er ved at finde ud af hvad der skal ske med, så vi skal se hvor meget det kan holde til, da det gik helt galt da jeg gik 1 time hver dag, så nu er det 30 min. hveranden dag.

Og når Magnus bliver lidt str. vil det også blive kvalitetstid at komme ud og gå og snakke om dagen og kigge på en regnorm osv. lige nu ville jeg dog bare ønske at jeg ikke havde solgt den klapvogn jeg havde hvor han kunne vendes med hovedet mod mig.. 

Ja så giver gåturen jo absolut fin mening!

Sover han mens i går tur? For ellers tror jeg da osse umiddelbart at turen er hyggelig for ham. Under alle omstændigheder er det da noget du og han har sammen.

Gør evt. putteritualerne til noget rigtig hyggeligt så dagen ender dejligt for jer begge to.

Kan trøste dig med at du bestemt ikke er din familie absolut ikke er et særtilfælde. Tror rigtig mange børnefamilier lider under at begge forældre arbejder fra tidlig morgen til sen eftermiddag, og så er der bare ikke ret meget tid til alt det hyggelige og sjove.

Men man må få det bedste ud af det og så hygge ekstra meget i weekender og ferier.

Anmeld

25. september 2012

ano14316

Faith skriver:

Ja så giver gåturen jo absolut fin mening!

Sover han mens i går tur? For ellers tror jeg da osse umiddelbart at turen er hyggelig for ham. Under alle omstændigheder er det da noget du og han har sammen.

Gør evt. putteritualerne til noget rigtig hyggeligt så dagen ender dejligt for jer begge to.

Kan trøste dig med at du bestemt ikke er din familie absolut ikke er et særtilfælde. Tror rigtig mange børnefamilier lider under at begge forældre arbejder fra tidlig morgen til sen eftermiddag, og så er der bare ikke ret meget tid til alt det hyggelige og sjove.

Men man må få det bedste ud af det og så hygge ekstra meget i weekender og ferier.

Mange tak for din søde besked.. 

Nej han er vågen og han hygger sig også ganske fint.. 

Der hvor vi hygger mest er ved aftensmaden, den griner vi og someregel i gennem..  

det samme gælder morgenmaden. 

Nej det er en hård verden.. 

Når jeg er den sidste der henter tænker jeg "hmm, det eneste gode ved det er at jeg sørger for der ikke er en anden der har dårlig samvittighed over at være den sidste"

Anmeld

25. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
ano14316 skriver:

Jeg føler mig bare som en elendig mor, ikke fordi jeg gør noget forkert, men jeg har ingen tid til hygge og leg med min søn.  . 

Jeg er bare så frustreret over vores hverdag.. Og jeg har bare efterhånden intet overskud. så i weekenderne når kæresten er hjemme og jeg har fri (arbejder hveranden weekend) så har jeg bare heller ikke overskud til at lege og vøre hyggelig, for der skal jeg prøve at nå alt det jeg ikke har nået i løbet af ugen.. 

Sådan her ser en typisk dag ud. 

idag: vågner kl. 7 står op, skifter, tøj på, spise morgenmad, pakke til vuggestuen ud af døren kl, 07.50, aflever, farvel afsted på arbejde. hent kl 16.40 sidste barn, hjem, lave mad, affærdige magnus med et pølsehorn, op i kravlegården så han ikke kommer tilskade, affærdige ham med en agurk, endelig er aftensmaden færdig, mad kl 18.15, spise, vaskes og nattøj på 18.45, 19.00 i klapvognen ud og gå kl 19.30 er vi tilbage, børste tænder, flaske i seng godnat.

Og jeg ved bare ikke hvor jeg kan hente nogen minutter til hygge henne.. 

Hvornår går du i seng ? For noget af det praktiske kan vel ordnes når han er kommet i seng ?

Og kald mig bare skør, men nu er jeg alene med min datter (6mdr) og hund 4/5 dage om ugen (manden arbejder på Sjælland), og der laver jeg mad til dagen( e ) efter når hun er kommet i seng ca. kl. 22 (godt nok kun til mig - men også hendes mos) og dét er en time saver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.