Hjælp - hvad skal jeg gøre..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Der er ikke udsigt til at der er løsning på alle dem der bliver udskiftet - sådan har det foregået i mange år efterhånden.... 

så ville jeg nok vælge et andet sted med noget mere fast personale.. (ved godt det ikke er nemt, men de små´s trivsel er jo vigtig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

I behøver ikke at forklare noget. Nøjes med at kalde det samarbejds vanskligheder

Og ja, man skal være glad hver eneste gang man aflevere sit guld, og er man ikke det. Så skal man finde et andet sted

Vi havde snakket om i aftes om jeg skulle skrive hende op til en af de andre, men der er jo desværre lidt ventetid. 

Og spørgsmålet er, om ikke lederen får besked på at hun bliver skrevet op et andet sted?

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

så ville jeg nok vælge et andet sted med noget mere fast personale.. (ved godt det ikke er nemt, men de små´s trivsel er jo vigtig)

Det er nemlig det vigtigste 

Anmeld

23. september 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Vi havde snakket om i aftes om jeg skulle skrive hende op til en af de andre, men der er jo desværre lidt ventetid. 

Og spørgsmålet er, om ikke lederen får besked på at hun bliver skrevet op et andet sted?

Jeg kan godt sætte mig ind i at det ikke er nemt. Men det handler jo om hendes trivsel, udvikling.

Evt kunne i jo fortælle selv at i har skrevet hende op til noget andet.

Åhh jeg føler med jer, det er bare møg svært

Anmeld

23. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Det er nemlig det vigtigste 

held og lykke med det hele  

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i at det ikke er nemt. Men det handler jo om hendes trivsel, udvikling.

Evt kunne i jo fortælle selv at i har skrevet hende op til noget andet.

Åhh jeg føler med jer, det er bare møg svært

Jeg tror jeg ringer til pladsanvisningen og hører ad hvordan det foregår.. Åååh samarbejds vanskeligheder - jeg hader det ord  Jeg kan lige forestille mig hvordan vi får smæk for at kalde det vanskeligheder haha...

Men uanset hvad, så finder de i hvert fald ud af det, når jeg melder hende ud 

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

held og lykke med det hele  

Tak 

Anmeld

23. september 2012

miig1989

dorthemus skriver:

Puha sikke en omgang tror det var dig jeg svarede for et par dage siden, det med ørene..har jeg ret?

Jeg er selv pædagog og har været det i mange år og noget af det vigtigste for mig er forældresamarbejdet. Vi er hjemmets forlængede arm og et serviceorgan for familierne...ikke omvendt!
Jeg blir umådeligt trist når jeg læser dit indlæg og blir flov over at "kolleger" kan opføre sig så uprofessionelt og uden fornemmelse og følelser over for en familie. Det ryster mig ærligt talt!

I enhver anden sammenhæng ville jeg sige, at I sku bede om en samtale med lederen, men hun var åbenbart selv med..hold da op
der er noget der er gået helt galt i det samarbejde og jeg tænker at I skal have noget støtte fra den pædagogiske konsulent på kommunen.

I forhold til jeres datter læser jeg intet unormalt. Det er helt normalt at børn opfører sig forskelligt alt efter hvor de er. Jeres datter er mest tryg ved at sige noget i små forsamlinger...de skal de respektere!
Derudover er det IKKE jeres eller jers datters ansvar, at de ikke føler de kan komme ind på livet af hende...så må de lægge en ny strategi.
Udtalelsen om at jerws datter ingen følelser har..hvad bygger de den på?
og i forhold til at de sidder og observerer dit barn når du henter, det gør jeg også. det er rart at følge lidt med og se hvad der interesserer barnet.

Og så synes jeg det er helt utilstedeligt at de blander sig i jeres personlige forhold, så længe jeres barn trives og er glad for vuggestuen.

Anmeld

23. september 2012

Malene76

dorthemus skriver:

Puha sikke en omgang tror det var dig jeg svarede for et par dage siden, det med ørene..har jeg ret?

Jeg er selv pædagog og har været det i mange år og noget af det vigtigste for mig er forældresamarbejdet. Vi er hjemmets forlængede arm og et serviceorgan for familierne...ikke omvendt!
Jeg blir umådeligt trist når jeg læser dit indlæg og blir flov over at "kolleger" kan opføre sig så uprofessionelt og uden fornemmelse og følelser over for en familie. Det ryster mig ærligt talt!

I enhver anden sammenhæng ville jeg sige, at I sku bede om en samtale med lederen, men hun var åbenbart selv med..hold da op
der er noget der er gået helt galt i det samarbejde og jeg tænker at I skal have noget støtte fra den pædagogiske konsulent på kommunen.

I forhold til jeres datter læser jeg intet unormalt. Det er helt normalt at børn opfører sig forskelligt alt efter hvor de er. Jeres datter er mest tryg ved at sige noget i små forsamlinger...de skal de respektere!
Derudover er det IKKE jeres eller jers datters ansvar, at de ikke føler de kan komme ind på livet af hende...så må de lægge en ny strategi.
Udtalelsen om at jerws datter ingen følelser har..hvad bygger de den på?
og i forhold til at de sidder og observerer dit barn når du henter, det gør jeg også. det er rart at følge lidt med og se hvad der interesserer barnet.

Og så synes jeg det er helt utilstedeligt at de blander sig i jeres personlige forhold, så længe jeres barn trives og er glad for vuggestuen.

Er selv pædagog og helt enig i det du skriver.

KH Malene

Anmeld

23. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er annonym af respekt for min datters vuggestue. 

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere det her.... Tankerne har kørt på højtryk lige siden.

Min kæreste og jeg var til forældresamtale i torsdags (lederen var med), og vi kan slet slet ikke nikke genkendende til det vi fik fortalt. Min datter har gået i vuggestuen i et år nu og bliver 2 snart. 

De startede ud med sproget - og det er også okay. Hun skal have tjekket sine ører fordi hun sprogligt er som en på 15 mrd. Ifølge dem er hun langt bagud med sit sprog - herhjemme snakker hun løs. I vuggestuen siger hun intet, medmindre hun er på 2-mandshold med en pædagog eller er i en mindre gruppe. 

Jeg fik en balle fordi jeg med det samme jeg henter ikke straks løber hen til min datter på legepladsen og hiver hende væk fra det hun er i gang med. Ja, jeg elsker at se min pige lege og udfordre sig selv. Mange gange skal hun lige vise os gyngen eller rutchebanen før hun er parat til at tage med hjem. 

Vi fik at vide, at hun ingen følelser har!! Hun er FOR nem at passe, og de mangler udfordringer! Hun spørger ikke om vand osv. De kan ikke komme tæt på hende - de føler hun er "bange" for at de rører hende og begyndte at give os nogle tips til hvad vi skal gøre for at komme mere i nærkontakt med hende! 

En af pædagogerne fortalte om en episode med en af de store bolde, hvor de leger med dem - min datter følte sig ikke tryg nok til at lade pædagogen lade hende "hænge" over bolden. Vi har intet problem med det herhjemme - hun elsker den store bold...

Til slut kom de ind på mit arbejde og at jeg ikke er der så meget for hende - der brød mit hjerte sammen... Skal jeg virkelig sige mit job op for at de er tilfredse... Må en mor ikke have et arbejde - selvom faderen er den primære kontakt. Hvorfor er det altid mødrene det går ud over?? Det er mig der tjener pengene herhjemme... Min kæreste er i aktivering 4 timer om dagen.... En af de første dage hun var i vuggestue fortalte en pædagog, at jeg ikke kunne arbejde det sted og samtidigt have en lille i den størrelse - hvad ret har hun til at udtale sig om det. Jeg har faktisk tænkt over dette lige siden, og har dårlig samvittighed hver dag jeg tager på arbejde... 

Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for hun er stik modsat herhjemme! 

Jeg tænker lidt, kan det være fordi hun er utryg ved at være der??  Hun er ikke ked når hun bliver afleveret, det har hun aldrig været.  Hun har en masse "veninder" hun leger godt med. 

Undskyld at det blev lidt langt, men jeg havde brug for at komme ud med det....

Min første tanke er, at de har stirret sig blinde på din arbejdssituation og opfatter dig som en mor, der har for travlt på jobfronten til at være der nok for sit barn - og at de ser på alt omkring din datter med de briller på. Det forstår jeg bare ikke helt, når hun har en far, der - går jeg ud fra - henter hende tidligt og bruger masser af tid med hende. Det var noget andet, hvis I begge var travle karrieremennesker, der vitterligt ikke havde megen tid med hende. 

Jeg tvivler på, at du får let ved at ændre på deres opfattelse, og så er det klogest at flytte hende. Og blæs da på, hvad de tænker, og om de ruller med øjnene - du må ikke være konfliktsky, når det gælder dit barns velbefindende, og det er tilsyneladende dem, der har jokket i spinaten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.