Hjælp - hvad skal jeg gøre..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg er annonym af respekt for min datters vuggestue. 

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere det her.... Tankerne har kørt på højtryk lige siden.

Min kæreste og jeg var til forældresamtale i torsdags (lederen var med), og vi kan slet slet ikke nikke genkendende til det vi fik fortalt. Min datter har gået i vuggestuen i et år nu og bliver 2 snart. 

De startede ud med sproget - og det er også okay. Hun skal have tjekket sine ører fordi hun sprogligt er som en på 15 mrd. Ifølge dem er hun langt bagud med sit sprog - herhjemme snakker hun løs. I vuggestuen siger hun intet, medmindre hun er på 2-mandshold med en pædagog eller er i en mindre gruppe. 

Jeg fik en balle fordi jeg med det samme jeg henter ikke straks løber hen til min datter på legepladsen og hiver hende væk fra det hun er i gang med. Ja, jeg elsker at se min pige lege og udfordre sig selv. Mange gange skal hun lige vise os gyngen eller rutchebanen før hun er parat til at tage med hjem. 

Vi fik at vide, at hun ingen følelser har!! Hun er FOR nem at passe, og de mangler udfordringer! Hun spørger ikke om vand osv. De kan ikke komme tæt på hende - de føler hun er "bange" for at de rører hende og begyndte at give os nogle tips til hvad vi skal gøre for at komme mere i nærkontakt med hende! 

En af pædagogerne fortalte om en episode med en af de store bolde, hvor de leger med dem - min datter følte sig ikke tryg nok til at lade pædagogen lade hende "hænge" over bolden. Vi har intet problem med det herhjemme - hun elsker den store bold...

Til slut kom de ind på mit arbejde og at jeg ikke er der så meget for hende - der brød mit hjerte sammen... Skal jeg virkelig sige mit job op for at de er tilfredse... Må en mor ikke have et arbejde - selvom faderen er den primære kontakt. Hvorfor er det altid mødrene det går ud over?? Det er mig der tjener pengene herhjemme... Min kæreste er i aktivering 4 timer om dagen.... En af de første dage hun var i vuggestue fortalte en pædagog, at jeg ikke kunne arbejde det sted og samtidigt have en lille i den størrelse - hvad ret har hun til at udtale sig om det. Jeg har faktisk tænkt over dette lige siden, og har dårlig samvittighed hver dag jeg tager på arbejde... 

Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for hun er stik modsat herhjemme! 

Jeg tænker lidt, kan det være fordi hun er utryg ved at være der??  Hun er ikke ked når hun bliver afleveret, det har hun aldrig været.  Hun har en masse "veninder" hun leger godt med. 

Undskyld at det blev lidt langt, men jeg havde brug for at komme ud med det....

min første tanke: rigtig rigtig mange børnehaver og vuggestuer har desværre pga økonomi ikke penge nok til nok ansatte, og derfor er der en del vikarer og nye ansigter ret tit.. (har selv arbejdet som vikar gennem nogle år )

hvis hun ikke har 1-3 fast personale HVER dag, men de hele tiden er nye ansigter er det klart hvis hun er utryk..   prøv at ligge mærke til om det ku være problemet ? ?

der ud over så hvis det er den opfattelse de har men ikke i har, så måske i skulle overveje et nye sted til den lille ?

et sted hvor hun måske er mere tryk og tør være sig selv..

en sidste ting, hun kan jo os bare være et genert barn der har lidt svært ved større steder eller mange mennesker ?  

og nej en mor kan godt arbejde hvis det altså ikke er et 12-18 timers arbejde hver dag.. men ganske almindelige arbejds tider kan jeg ikke se et problem i.

det var lige mine tanker omkring det  held og lykke med det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Herlighed, jeg synes de går LANGT over stregen her.

Ikke så meget i at de er bekymret for din datter. De ser hende jo kun, når hun er der, så de ser hende jo ikke hjemme. Men bemærkningerne om dit arbejde hører ingen steder hjemme. (Jeg har også et arbejde, hvor jeg en del dage må aflevere tidligt om morgenen og først kommer hjem, efter at børnene er i seng. Absolut ikke optimalt i forhold til små børn! - men jeg har da aldrig fået et eneste bebrejdende ord fra VS/BHG. Og jeg ville have reageret stærkt, om de havde vovet at sætte sig til doms over os på den måde.) Har de spurgt jer, hvordan hun er hjemme? Hørt på jer, når I har forklaret, hvordan hun er sammen med jer?

Jeg tror, jeg ville have kontaktet SP. Nogen børn er helt anderledes i pasning end hjemme. Jeg kan ikke vurdere, om hun har brug for hjælp, men jeg tror ikke, det skader lige at høre med SP'en. Hun har helt sikkert noget erfaring med denne slags situationer og hvordan man kan håndtere det, både med tanke på om pigen har brug for hjælp og om der er noget I/pædagogerne kan gøre for at hjælpe hende/hinanden.

Jeg er desværre en af dem der ikke siger imod med det samme - jeg skal lige have et par dage til at tænke over tingene. 

Men det var en god idé at jeg skal ringe til SP  Vi kan slet ikke genkende den pige de snakkede om - det var som om de sad og snakkede om den forkerte. 

De spørger tit hvordan hun er hjemme - i mødet i torsdags bad de os faktisk om at filme hende, for de tror ikke på os  Ja, min datter er en stille pige - og det er hendes mor også. De ville forebygge at hendes selvtillid kommer op, for det mener de heller ikke at hun har. 

Anmeld

23. september 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Ja, det er mig  Jeg vidste ikke lige om jeg skulle skrive denne tråd, men nu gjorde jeg det! Jeg er en af dem der skal tænke lidt over tingene før jeg gør noget 

Vi overvejer lidt om vi skal få hende ind i en anden vuggestue der ligger tæt på. Jeg tør snart ikke andet end blot sige "ja, ja, ja og skal nok" - jeg er SÅ bange for deres næste skridt, for hvad vil de så finde på. Jeg føler de har set sig sort på os. 

Vi er ikke de eneste forældre der er "ballade" med - de flygter fra stedet allesammen... 

Jeg tænker også at det slet ikke er vores ansvar at komme ind på livet af hende, for det er vi jo i forvejen... Det er dem der skal vise hende at hun godt må komme til dem. 

Udtalelsen om følelser baserer de på, at hun aldrig græder i selskab med dem. Nej, hun er ikke en pige der har let til tårer. Vi har lært hende at når hun slår sig, så op igen... 

Fik lige trykket send gør tidligt

Jeg håber I finder den rigtige løsning for jer. Et er sikkert, I skal under ingen omstændigheder finde jer i den behandling.

Du er velkommen til at skrive privat

Anmeld

23. september 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg er annonym af respekt for min datters vuggestue. 

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere det her.... Tankerne har kørt på højtryk lige siden.

Min kæreste og jeg var til forældresamtale i torsdags (lederen var med), og vi kan slet slet ikke nikke genkendende til det vi fik fortalt. Min datter har gået i vuggestuen i et år nu og bliver 2 snart. 

De startede ud med sproget - og det er også okay. Hun skal have tjekket sine ører fordi hun sprogligt er som en på 15 mrd. Ifølge dem er hun langt bagud med sit sprog - herhjemme snakker hun løs. I vuggestuen siger hun intet, medmindre hun er på 2-mandshold med en pædagog eller er i en mindre gruppe. 

Jeg fik en balle fordi jeg med det samme jeg henter ikke straks løber hen til min datter på legepladsen og hiver hende væk fra det hun er i gang med. Ja, jeg elsker at se min pige lege og udfordre sig selv. Mange gange skal hun lige vise os gyngen eller rutchebanen før hun er parat til at tage med hjem. 

Vi fik at vide, at hun ingen følelser har!! Hun er FOR nem at passe, og de mangler udfordringer! Hun spørger ikke om vand osv. De kan ikke komme tæt på hende - de føler hun er "bange" for at de rører hende og begyndte at give os nogle tips til hvad vi skal gøre for at komme mere i nærkontakt med hende! 

En af pædagogerne fortalte om en episode med en af de store bolde, hvor de leger med dem - min datter følte sig ikke tryg nok til at lade pædagogen lade hende "hænge" over bolden. Vi har intet problem med det herhjemme - hun elsker den store bold...

Til slut kom de ind på mit arbejde og at jeg ikke er der så meget for hende - der brød mit hjerte sammen... Skal jeg virkelig sige mit job op for at de er tilfredse... Må en mor ikke have et arbejde - selvom faderen er den primære kontakt. Hvorfor er det altid mødrene det går ud over?? Det er mig der tjener pengene herhjemme... Min kæreste er i aktivering 4 timer om dagen.... En af de første dage hun var i vuggestue fortalte en pædagog, at jeg ikke kunne arbejde det sted og samtidigt have en lille i den størrelse - hvad ret har hun til at udtale sig om det. Jeg har faktisk tænkt over dette lige siden, og har dårlig samvittighed hver dag jeg tager på arbejde... 

Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre, for hun er stik modsat herhjemme! 

Jeg tænker lidt, kan det være fordi hun er utryg ved at være der??  Hun er ikke ked når hun bliver afleveret, det har hun aldrig været.  Hun har en masse "veninder" hun leger godt med. 

Undskyld at det blev lidt langt, men jeg havde brug for at komme ud med det....

Du kender min mening søde. (jeg kan genkende historien)

Hvor er det bare synd at du skal gå og være ked af det, det er jo helt tåbeligt..

Kæmpe stort

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

min første tanke: rigtig rigtig mange børnehaver og vuggestuer har desværre pga økonomi ikke penge nok til nok ansatte, og derfor er der en del vikarer og nye ansigter ret tit.. (har selv arbejdet som vikar gennem nogle år )

hvis hun ikke har 1-3 fast personale HVER dag, men de hele tiden er nye ansigter er det klart hvis hun er utryk..   prøv at ligge mærke til om det ku være problemet ? ?

der ud over så hvis det er den opfattelse de har men ikke i har, så måske i skulle overveje et nye sted til den lille ?

et sted hvor hun måske er mere tryk og tør være sig selv..

en sidste ting, hun kan jo os bare være et genert barn der har lidt svært ved større steder eller mange mennesker ?  

og nej en mor kan godt arbejde hvis det altså ikke er et 12-18 timers arbejde hver dag.. men ganske almindelige arbejds tider kan jeg ikke se et problem i.

det var lige mine tanker omkring det  held og lykke med det hele!

Der har nemlig været en del udskiftning det sidste års tid - det kan ikke tælles på 2 hænder, så det er jo klart hvis min datter er lidt utryg... Det ville vi andre jo også være, inden vi lærer folk at kende. 

Hun er begyndt at være meget genert - og det samme er hendes mor  Jeg fungerer stadigvæk kun i små grupper. 

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Du kender min mening søde. (jeg kan genkende historien)

Hvor er det bare synd at du skal gå og være ked af det, det er jo helt tåbeligt..

Kæmpe stort

Tak søde 

Jeg tror den bedste løsning ville være hvis vi flytter hende... Jeg ved bare ikke hvad vi skal sige til dem. 

Hver gang en mor/far spørger hvor vihar hende i vuggestue henne kommer de rullende øjne - nåååårh dér, få hende flyttet....

Anmeld

23. september 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Der har nemlig været en del udskiftning det sidste års tid - det kan ikke tælles på 2 hænder, så det er jo klart hvis min datter er lidt utryg... Det ville vi andre jo også være, inden vi lærer folk at kende. 

Hun er begyndt at være meget genert - og det samme er hendes mor  Jeg fungerer stadigvæk kun i små grupper. 

så vil mit bud klart være at det er det der er problemet..

min mor var ved at melde min lillebror ud af børnehaven til sidst fordi der aldrig var noget fast personale, han fik andre børns tøj og ting med hjem, andre børn fik i hans tøj, jamen der var ikke andet end problemer fordi de kørte med vikarer hele tiden..  

og det gjorde så at min bror begyndte at mistrives..

hvis ikke det er noget der bliver ændret nede i vuggestuen ville jeg overveje et andet sted med mere fast personale..

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Fik lige trykket send gør tidligt

Jeg håber I finder den rigtige løsning for jer. Et er sikkert, I skal under ingen omstændigheder finde jer i den behandling.

Du er velkommen til at skrive privat

Tak 

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

så vil mit bud klart være at det er det der er problemet..

min mor var ved at melde min lillebror ud af børnehaven til sidst fordi der aldrig var noget fast personale, han fik andre børns tøj og ting med hjem, andre børn fik i hans tøj, jamen der var ikke andet end problemer fordi de kørte med vikarer hele tiden..  

og det gjorde så at min bror begyndte at mistrives..

hvis ikke det er noget der bliver ændret nede i vuggestuen ville jeg overveje et andet sted med mere fast personale..

Der er ikke udsigt til at der er løsning på alle dem der bliver udskiftet - sådan har det foregået i mange år efterhånden.... 

Anmeld

23. september 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Tak søde 

Jeg tror den bedste løsning ville være hvis vi flytter hende... Jeg ved bare ikke hvad vi skal sige til dem. 

Hver gang en mor/far spørger hvor vihar hende i vuggestue henne kommer de rullende øjne - nåååårh dér, få hende flyttet....

I behøver ikke at forklare noget. Nøjes med at kalde det samarbejds vanskligheder

Og ja, man skal være glad hver eneste gang man aflevere sit guld, og er man ikke det. Så skal man finde et andet sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.