Bøllemyr skriver:
Hej 
Jeg kunne godt bruge AL jeres erfaring, om det at blive blefri
Charlie 27 mdr, har nemlig meddelt at han ikke vil have ble på mere
Så i formiddags har han været helt uden ble. Der har været et uheld. Da han skulle sove mente jeg dog at bleen skulle på, det var Herren ikke helt tilfreds med, men mener det er fortidligt, er jeg forkert på den?
Hvad gør i når i er ude? Legeplads og lign der er jo ikke lige et wc. Har i bare MASSER af ekstra tøj med?
Hvor tit spørger i dem om de skal på toilettet?
Hvor længe tog det dem at blive helt renlig?
Han bliver passet hjemme.
Vi har aldrig pottetrænet eller lign, men han har tisset osv på toilettet, hvis interessen har været der.
Han har forhudsforsnævring og vi skal på hospitalet snart da han formentlig skal opereres, så han har det ofte svært med at få tisset ordentligt igennem og det kommer sådan i små mængder.
Tænker lidt at det kan skabe problemer nu her.
Når de er så 'små' ser jeg intet forkert i at 'tisse i en busk'...
Frederic havde sin egen tissesvamp (i keramik) i haven, hvorpå han tissed når vi var ude i haven... Istart kan det jo være svært at nå at få støvler af - finde toilet - ned med bukser osv.
Men ja hav altid en pose liggende i bil med ekstra ekstra skift tøj og en ½ toilet rulle, det er så surt at komme afsted med for lidt tøj. Og så har man altid et sæt hvis man 'bare lige skal i fakta' og glemmer tasken med skifte tøj.
Køb 1-2 m vådliggerlagen og klip det ud så det passer i højstol - lænestol - sofa - autostol mm.
Indføre postivite tisse retualer eks; hver gang i skal ud af døren - lufte hunden - køre bil osv.
Uh, den der med at spørge om han skal tisse... Nogle har det bedst med i start at spørge hver time og/eller tage dem med ud på toiletet. Frederic kunne godt blive frustreret når vi havde spurgt og han havde sagt nej, spørger igen... Så det er lige med at finde balance gangen..
Tag evt landevejen istedet for mtv, da det er nemmere og ikke så farligt at holde ind til siden for at tisse... For i start skal der ikke gå lang tid fra de siger de skal tisse - til de skal tisse.
Bliv aldrig irriteret - frustreret - nedladende - vred eller lign ved uheld. Men skift blot tøjet. Hvilket jeg ved du ikke ville gøre, men blot så det ligger i bag hovedet..
Lur de forskellige tegn på når han skal tisse; står og trisser - krydser ben - sætter sig på hug - ikke kan stå stille - holder om tissetrold mm.