Hvordan griber jeg det an? (blefri)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Ciss

Bøllemyr skriver:

En ting mere hvad gjorde i hvis det tissede i møbler eller lavede lort?
Jeg synes det er det væreste ved denne her proces

Vi lagde tæpper over sofaen, rullede gulvtæppet sammen og lagde et gammelt håndklæde i hendes høje stol, hendes lille lænestol og hendes autostol de første par dage. Derefter begyndte vi at kende hendes rytme så godt, at vi kunne  forudsige lidt, hvornår hun ville have behov for at tisse igen. Hvis det nærmede sig sørgede vi for, at hun ikke sad på en ubeskyttet sofa el lign, men ellers fik hun lov til at gøre, som hun ville. Når vi mente, hun havde behov for det, satte vi hende på toilettet, og så gav vi os god tid. Læste, hyggede osv ind til hun fandt ud af at få det til at fungere.

Et lille tips: Det virkede, som om der gik gang i systemet, hvis hun spiste eller drak, så vi lærte hurtigt at sætte hende på toilettet FØR, vi gik til bords, hvis det var et stykke tid siden sidst. På samme måde fik hun nogen gange et glas vand på toilettet, hvis det var længe siden sidst, og vi havde behov for f eks at komme ud af døren snart, så vi ønskede at hjælpe hende lidt i gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Bøllemyr skriver:

Hej

Jeg kunne godt bruge AL jeres erfaring, om det at blive blefri

Charlie 27 mdr, har nemlig meddelt at han ikke vil have ble på mere
Så i formiddags har han været helt uden ble. Der har været et uheld. Da han skulle sove mente jeg dog at bleen skulle på, det var Herren ikke helt tilfreds med, men mener det er fortidligt, er jeg forkert på den?
Hvad gør i når i er ude? Legeplads og lign der er jo ikke lige et wc. Har i bare MASSER af ekstra tøj med?
Hvor tit spørger i dem om de skal på toilettet?
Hvor længe tog det dem at blive helt renlig?

Han bliver passet hjemme.

Vi har aldrig pottetrænet eller lign, men han har tisset osv på toilettet, hvis interessen har været der.
Han har forhudsforsnævring og vi skal på hospitalet snart da han formentlig skal opereres, så han har det ofte svært med at få tisset ordentligt igennem og det kommer sådan i små mængder.
Tænker lidt at det kan skabe problemer nu her.

Når de er så 'små' ser jeg intet forkert i at 'tisse i en busk'...

Frederic havde sin egen tissesvamp (i keramik) i haven, hvorpå han tissed når vi var ude i haven... Istart kan det jo være svært at nå at få støvler af - finde toilet - ned med bukser osv.

Men ja hav altid en pose liggende i bil med ekstra ekstra skift tøj og en ½ toilet rulle, det er så surt at komme afsted med for lidt tøj. Og så har man altid et sæt hvis man 'bare lige skal i fakta' og glemmer tasken med skifte tøj.

Køb 1-2 m vådliggerlagen og klip det ud så det passer i højstol - lænestol - sofa - autostol mm.

Indføre postivite tisse retualer eks; hver gang i skal ud af døren - lufte hunden - køre bil osv.

Uh, den der med at spørge om han skal tisse... Nogle har det bedst med i start at spørge hver time og/eller tage dem med ud på toiletet. Frederic kunne godt blive frustreret når vi havde spurgt og han havde sagt nej, spørger igen... Så det er lige med at finde balance gangen..

Tag evt landevejen istedet for mtv, da det er nemmere og ikke så farligt at holde ind til siden for at tisse... For i start skal der ikke gå lang tid fra de siger de skal tisse - til de skal tisse.

Bliv aldrig irriteret - frustreret - nedladende - vred eller lign ved uheld. Men skift blot tøjet. Hvilket jeg ved du ikke ville gøre, men blot så det ligger i bag hovedet..

Lur de forskellige tegn på når han skal tisse; står og trisser - krydser ben - sætter sig på hug - ikke kan stå stille - holder om tissetrold mm.

Anmeld

23. september 2012

Laulund87

Maria blev lynhurtigt god til at sige til i god tid så vi kan nå at finde et toilet inden for 5 min Inden da havde vi masser af skiftetøj med, lærte hende at man kan gå ind i en busk og så må mor holde hehe og så have lommeletter med i tasken

Er faktisk blevet en smule forarget over hvor mange steder man bliver nægtet at låne et toilet til sådan en lille størrelse hvor det skal gå lidt hurtigt. (Tænker på butikker hvor man ved de har et toilet som dog ikke er et kundetoliet, meeeen altså)

Hvor er Charlie i øvrigt dygtig og jeg håber det kommer til at gå rimelig nemt at slippe bleen helt

Forresten har Maria stadig ble på om natten og nogle gange til middag. Hun kan sove i bilen uden at komme til at tisse uden bleen og hun vågner nogle gange om natten for at tisse, men bleen er stadig våd om morgenen.

Anmeld

23. september 2012

2721

Ciss skriver:

Vi lagde tæpper over sofaen, rullede gulvtæppet sammen og lagde et gammelt håndklæde i hendes høje stol, hendes lille lænestol og hendes autostol de første par dage. Derefter begyndte vi at kende hendes rytme så godt, at vi kunne  forudsige lidt, hvornår hun ville have behov for at tisse igen. Hvis det nærmede sig sørgede vi for, at hun ikke sad på en ubeskyttet sofa el lign, men ellers fik hun lov til at gøre, som hun ville. Når vi mente, hun havde behov for det, satte vi hende på toilettet, og så gav vi os god tid. Læste, hyggede osv ind til hun fandt ud af at få det til at fungere.

Et lille tips: Det virkede, som om der gik gang i systemet, hvis hun spiste eller drak, så vi lærte hurtigt at sætte hende på toilettet FØR, vi gik til bords, hvis det var et stykke tid siden sidst. På samme måde fik hun nogen gange et glas vand på toilettet, hvis det var længe siden sidst, og vi havde behov for f eks at komme ud af døren snart, så vi ønskede at hjælpe hende lidt i gang.

Mange tak for svar. Det var dejlig brugbart
Håber det ikke kommer til at tage alt for langtid, da han pt mener han skal være nudist og vi har haft 4 uheld. Men han går da helhjertet ind for det

Anmeld

23. september 2012

2721

Mor til Frederic og Freya skriver:

Når de er så 'små' ser jeg intet forkert i at 'tisse i en busk'...

Frederic havde sin egen tissesvamp (i keramik) i haven, hvorpå han tissed når vi var ude i haven... Istart kan det jo være svært at nå at få støvler af - finde toilet - ned med bukser osv.

Men ja hav altid en pose liggende i bil med ekstra ekstra skift tøj og en ½ toilet rulle, det er så surt at komme afsted med for lidt tøj. Og så har man altid et sæt hvis man 'bare lige skal i fakta' og glemmer tasken med skifte tøj.

Køb 1-2 m vådliggerlagen og klip det ud så det passer i højstol - lænestol - sofa - autostol mm.

Indføre postivite tisse retualer eks; hver gang i skal ud af døren - lufte hunden - køre bil osv.

Uh, den der med at spørge om han skal tisse... Nogle har det bedst med i start at spørge hver time og/eller tage dem med ud på toiletet. Frederic kunne godt blive frustreret når vi havde spurgt og han havde sagt nej, spørger igen... Så det er lige med at finde balance gangen..

Tag evt landevejen istedet for mtv, da det er nemmere og ikke så farligt at holde ind til siden for at tisse... For i start skal der ikke gå lang tid fra de siger de skal tisse - til de skal tisse.

Bliv aldrig irriteret - frustreret - nedladende - vred eller lign ved uheld. Men skift blot tøjet. Hvilket jeg ved du ikke ville gøre, men blot så det ligger i bag hovedet..

Lur de forskellige tegn på når han skal tisse; står og trisser - krydser ben - sætter sig på hug - ikke kan stå stille - holder om tissetrold mm.

Årh det dersens offentlig tisning er bare ikke mig
Synes det er så grænse overskridene

Haha Charlie hader mig allerede og bliver MEGA sur når jeg spørge

Det jeg synes er et problem er at han tydeligt er generet af hans forhudsforsnævring som også gør at han har svært ved at styre det helt. Men men vi må jo bare hænge i. Der er under 1 måned til vi skal på hospitalet.

Det er jeg meget obs på da han selv bliver meget ked.

Men han virker til at ville det her, så jeg må jo støtte ham og holde ved

Anmeld

23. september 2012

2721

Laulund87 skriver:

Maria blev lynhurtigt god til at sige til i god tid så vi kan nå at finde et toilet inden for 5 min Inden da havde vi masser af skiftetøj med, lærte hende at man kan gå ind i en busk og så må mor holde hehe og så have lommeletter med i tasken

Er faktisk blevet en smule forarget over hvor mange steder man bliver nægtet at låne et toilet til sådan en lille størrelse hvor det skal gå lidt hurtigt. (Tænker på butikker hvor man ved de har et toilet som dog ikke er et kundetoliet, meeeen altså)

Hvor er Charlie i øvrigt dygtig og jeg håber det kommer til at gå rimelig nemt at slippe bleen helt

Forresten har Maria stadig ble på om natten og nogle gange til middag. Hun kan sove i bilen uden at komme til at tisse uden bleen og hun vågner nogle gange om natten for at tisse, men bleen er stadig våd om morgenen.

Dejligt, det håber jeg også Charlie gør.
Faktisk har han sagt til længe.jeg synes bare ikke tidspunktet var passende ej heller han var klar.
Ville helst vente til efter vi havde været på hospitalet.

Men men han vil nu og bestemt er han jo:-0

Kunne godt forstille mig div butikker ikke er SÅ samarbejdsvillige. Jeg elsker bleen, synes det er Så meget nemmer

Tror også natten kommer til at blive svær, der tisser han tit meget skifter ham Minimum en gang om natten

Anmeld

23. september 2012

Kamilla-m

Min datter er lige blevet to, og hun har yderst sjældent ble på om dagen, og har aldrig uheld med mindre hun er ude og lege og lige glemmer det er hun inde gør hun altid det ene og det andet på potten.
held og lykke med projeket

Anmeld

23. september 2012

2721

Vidunderligeunger skriver:

jamen jeg synes hun er alt for forvirret og "ukoncentreret" hvis man kan sige det sådan.. så vil hun, så vil hun ik. men måske det bare skal ha en 14 dage og så bliver det normalen.. hun husker vanvittigt godt, men alligevel er der noget der siger mig, at det er for tidligt.. kan du følge mig? altså jeg kan kun tage udgangspunkt i min datter, er sikker på din søn er klar

Det kan jeg 100% følge dig i, har det på præcis samme måde,'en han vil det her SÅ meget at jeg føler jeg må støtte ham trods min tvivl på at han er klar. Han flår den af, hvis jeg giver ham den på- hidsigprop

Anmeld

23. september 2012

Vidunderligeunger

Bøllemyr skriver:

Det kan jeg 100% følge dig i, har det på præcis samme måde,'en han vil det her SÅ meget at jeg føler jeg må støtte ham trods min tvivl på at han er klar. Han flår den af, hvis jeg giver ham den på- hidsigprop

hihi det gør Alberte dog ikk, men hun udtrykker at hun ik vil ha den på.. dog siger hun ik noget til at den så kommer på alligevel. Hun vil så godt nok ik lave stort på toilettet, men kun i bleen :/

Anmeld

24. september 2012

2721

Vidunderligeunger skriver:

hihi det gør Alberte dog ikk, men hun udtrykker at hun ik vil ha den på.. dog siger hun ik noget til at den så kommer på alligevel. Hun vil så godt nok ik lave stort på toilettet, men kun i bleen :/

Okay, så kan hun nok også vente, sådan var Charlie for et par måneder siden.
Charlie har både lavet det en og det andet på toilettet
Men nu må vi se hvad dagen i dag bringer af overraskelser:-0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.