Hvordan griber jeg det an? (blefri)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. september 2012

2721

Hej

Jeg kunne godt bruge AL jeres erfaring, om det at blive blefri

Charlie 27 mdr, har nemlig meddelt at han ikke vil have ble på mere
Så i formiddags har han været helt uden ble. Der har været et uheld. Da han skulle sove mente jeg dog at bleen skulle på, det var Herren ikke helt tilfreds med, men mener det er fortidligt, er jeg forkert på den?
Hvad gør i når i er ude? Legeplads og lign der er jo ikke lige et wc. Har i bare MASSER af ekstra tøj med?
Hvor tit spørger i dem om de skal på toilettet?
Hvor længe tog det dem at blive helt renlig?

Han bliver passet hjemme.

Vi har aldrig pottetrænet eller lign, men han har tisset osv på toilettet, hvis interessen har været der.
Han har forhudsforsnævring og vi skal på hospitalet snart da han formentlig skal opereres, så han har det ofte svært med at få tisset ordentligt igennem og det kommer sådan i små mængder.
Tænker lidt at det kan skabe problemer nu her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Ciss

Vores pige gjorde det samme.

Hun bare bestemte sig en dag.

Der blev en periode med en del uheld.

Vi satte hende på toilettet så snart hun vågnede om morgenen, og så før eller efter hver gang hun spiste afhængig af, hvor længe det var siden sidst, hun tissede.

Det tog lidt tid og en del tålmodighed, men i løbet af et par uger havde hun rimeligt styr på det. Og i løbet af en måned var også sovebleerne væk.

Hvis vi skulle på besøg til folk, fik hun ble på - jeg synes ikke, man kan byde folk at rissikere, at de får nedtisset sit gulvtæppe eller sin sofa...

Skulle vi køre i bilen lagde vi i et gammelt håndklæde sammenbrættet i autostolen - vi klippede hul til selen. Og sagde hun pludselig, hun skulle tisse så enten kørte vi til nærmeste toilet, eller i krise måtte hun tisse i græsset (det skete vel egentlig kun en gang, fordi vi sad fast i en motorvejskø.)

flot at han selv vil!

Anmeld

23. september 2012

Vidunderligeunger

kigger lige med Alberte 28 mdr har nemlig givet udtryk for det samme, men jeg synes det er for tidligt..

Anmeld

23. september 2012

2721

Ciss skriver:

Vores pige gjorde det samme.

Hun bare bestemte sig en dag.

Der blev en periode med en del uheld.

Vi satte hende på toilettet så snart hun vågnede om morgenen, og så før eller efter hver gang hun spiste afhængig af, hvor længe det var siden sidst, hun tissede.

Det tog lidt tid og en del tålmodighed, men i løbet af et par uger havde hun rimeligt styr på det. Og i løbet af en måned var også sovebleerne væk.

Hvis vi skulle på besøg til folk, fik hun ble på - jeg synes ikke, man kan byde folk at rissikere, at de får nedtisset sit gulvtæppe eller sin sofa...

Skulle vi køre i bilen lagde vi i et gammelt håndklæde sammenbrættet i autostolen - vi klippede hul til selen. Og sagde hun pludselig, hun skulle tisse så enten kørte vi til nærmeste toilet, eller i krise måtte hun tisse i græsset (det skete vel egentlig kun en gang, fordi vi sad fast i en motorvejskø.)

flot at han selv vil!

Forvirre det ikke at nogen gange er der ble andre gange ikke?
Er lidtbekymret her i den begyndende kulde
Vi er MEGET ude og synes ærlig talt det virker lidt uoverskueligt
Ja, han har altid været meget bestemt og vil gerne støtte ham i sin beslutning

Anmeld

23. september 2012

2721

Vidunderligeunger skriver:

kigger lige med Alberte 28 mdr har nemlig givet udtryk for det samme, men jeg synes det er for tidligt..

Bare i orden

Hvorfor synes du det er fortideligt?

Anmeld

23. september 2012

Ciss

Bøllemyr skriver:

Forvirre det ikke at nogen gange er der ble andre gange ikke?
Er lidtbekymret her i den begyndende kulde
Vi er MEGET ude og synes ærlig talt det virker lidt uoverskueligt
Ja, han har altid været meget bestemt og vil gerne støtte ham i sin beslutning

Jo, det tog måske lige lidt længere tid, før hun havde helt styr på det i forhold til, hvis vi havde kunnet lade hende gå helt uden - men jeg har indtryk af, at sovebleerne ikke gjorde en forskel, men de dage, hvor vi skulle til folk og var nødt til at sætte bleen på satte hende gerne lidt tilbage. (Hun tog beslutningen lige før, vi skulle rejse på sommerferie. Vi havde tænkt at vente til, vi kom hjem igen. Men frøknen ville det anderledes....)

Anmeld

23. september 2012

2721

Ciss skriver:

Jo, det tog måske lige lidt længere tid, før hun havde helt styr på det i forhold til, hvis vi havde kunnet lade hende gå helt uden - men jeg har indtryk af, at sovebleerne ikke gjorde en forskel, men de dage, hvor vi skulle til folk og var nødt til at sætte bleen på satte hende gerne lidt tilbage. (Hun tog beslutningen lige før, vi skulle rejse på sommerferie. Vi havde tænkt at vente til, vi kom hjem igen. Men frøknen ville det anderledes....)

Ja okay, det var uheldigt
Jeg tror bare vi bliver hjemme i såfald, han har det ikke så nemt med at tingene ikke blive gjort ens hvergang
Dejligt soveble ikke er et problem

Puha, så er det åbenbart nu:-O
Så store de bliver

Anmeld

23. september 2012

2721

Ciss skriver:

En ting mere hvad gjorde i hvis det tissede i møbler eller lavede lort?
Jeg synes det er det væreste ved denne her proces

Anmeld

23. september 2012

Tulle28

Følger også lige med - min datter samme alder som din, men ikke helt klar endnu. Jeg synes dog at hendes lortebleer de sidste par uger har været så klamme (ikke pænt sagt om ens egen datters bleer... Men de har været store, som i VIRKELIG store) så JEG synes det måske nok er ved at være tid. Men synes ligesom dig at det på en måde er for tidligt og også lidt besværligt ift når man er ude af huset.

Anmeld

23. september 2012

Vidunderligeunger

Bøllemyr skriver:

Bare i orden

Hvorfor synes du det er fortideligt?

jamen jeg synes hun er alt for forvirret og "ukoncentreret" hvis man kan sige det sådan.. så vil hun, så vil hun ik. men måske det bare skal ha en 14 dage og så bliver det normalen.. hun husker vanvittigt godt, men alligevel er der noget der siger mig, at det er for tidligt.. kan du følge mig? altså jeg kan kun tage udgangspunkt i min datter, er sikker på din søn er klar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.