Opskrift på almindelige boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2012

.....

MortilCilas skriver:

Gå på google og skriv "de nemmeste boller" også er det den øverste fra alletiderskogebog. De er super lækre! I stedet for sukker bruger jeg ALTID sirup

Kan desværre ikke sætte link ind

Dem prøvede jeg sidst . Desværre synes jeg ikke at det var den store succes overhovedet..ved ikke hvad der gik galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

B&J

DEM HER

de er såååå gode luftige nemme at lave jamen de er super gode

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=28786

Anmeld

22. september 2012

Timse

50 g gær

3 spsk sukker

1 tsk salt

110 g smeltet smør

2 dl mælk

mel så det passer

Verdens bedste lyse boller

hæv i ca 30 min eller mere

pensl gerne med æg

bag ca 12-15 min ved 180 grader

Anmeld

22. september 2012

Chili-mor

Farvorit bollerne i min familie stammer fra www.dk-kogebogen.dk

og hedder boller(jordens bedste).

De er aldrig gået galt for mig endnu, og bliver altid dejlig store og luftige, og også fryse egnet (hvis de da ikke bliver spist).. De er et sikkert hit til fødselsdage, hvor folk gerne spørg: "bager du ikke de der gode boller igen?"

Jeg undlader dog at bruge helt så meget sukker som der står, men det er jo en smags sag...

Men de er en sikker og nem succes hver gang

Anmeld

22. september 2012

Mussen2

Strawberry skriver:

Er det denne?

http://www.amo.dk/opskrifter/anledninger/fodselsdag/bolleslange/

Nemlig

Anmeld

22. september 2012

Christina.78

22. september 2012

Satans

Jeg bruger min bedstemors opskrift og den er efter min mening verden bedste - Jeg er jo også vokset op med den Her hjemme plejer vi at sige at der ligger 100 års erfaring bag den opskrift Hehe

500 g mel

2½ dl vand

100 g magarine

50 g gær

1 spsk. sukker (kan undværes)

1 æg

1 tsk. salt

Smelt magarine tilsæt lidt mælk af gangen, til at det er fingervarmt (37-40 grader) Smulder gæret i mælkeblandningen. Ælt resten af ingredienserne i og stil dejen til hævning i 30 min.

Derefter formes de til boller og efter-hæves i 30 min. Pensel med mælk eller æg

Bages i en forvarmet ovn på 200 grader i ca 12 min.

MUMS

Anmeld

22. september 2012

MortilCilas

Strawberry skriver:

Dem prøvede jeg sidst . Desværre synes jeg ikke at det var den store succes overhovedet..ved ikke hvad der gik galt

Nårh øv

Anmeld

23. september 2012

tarkoflen

Strawberry skriver:

Jeg søger en nem  og lækker opskrift på helt almindelige boller. Dvs: Ingen kerner og diverse ting i, eller lidt smag af kanel eller noget som helst . Bare helt almindelige lyse og luftige boller

Nogle der kan hjælpe mig?

Leder efter en bestemt "Bolle smag", men opskrifterne jeg har prøvet indtil nu, har ikke givet pote .

Jeg sætter tit et fad med vand i bunden af ovnen, når jeg bager boller, dampen gør dem lækre og bløde og rigtig luftige synes jeg

Anmeld

23. september 2012

Annette A

Jeg er lidt den dovne type hvad angår opskrifter så synes selv at denne her er meget nem både at have indgredienser liggende til og at lave og de er rigtigt lækre. Selv kommer jeg tit forskellige indgredienser som rosiner, kardemomme eller vanilie i, men den helt simple version af den er:

50 g gær

800 g hvedemel

400 ml vand

100 g margarine eller olie

1 tsk salt

4 spsk sukker

Gæren opløses i vandet og der tilsættes margarine/olie, salt og sukker og tilsidst melet. Der suppleres evt op med mel hvis den klæber, indtil det er en fast dej og den stilles til hævning i 30-60 min alt afhængig af, hvor meget man ønsker den skal hæve.

Herefter opvarmes ovnen til 200 grader, bollerne formes og lægges på bagepapir på en bageplade, hvor de efterhæver yderligere 30-60 min, igen afhængigt af hvad man er til. Når ovnen er på rette temperatur og bollerne er færdighævet, sættes de i ovnen i ca. 15-20 min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.