Opskrift på almindelige boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.755 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. september 2012

.....

Jeg søger en nem  og lækker opskrift på helt almindelige boller. Dvs: Ingen kerner og diverse ting i, eller lidt smag af kanel eller noget som helst . Bare helt almindelige lyse og luftige boller

Nogle der kan hjælpe mig?

Leder efter en bestemt "Bolle smag", men opskrifterne jeg har prøvet indtil nu, har ikke givet pote .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kigger med! Har brugt hele dagen på at google, men synes bare ikke det funker

Anmeld

22. september 2012

Mussen2

Skal det være en "sød" bolle altså en slags kage bolle eller blot en hvid bolle?

Anmeld

22. september 2012

.....

rikkeregnbue skriver:

Jeg kigger med! Har brugt hele dagen på at google, men synes bare ikke det funker

Haha . Det er bare i orden

Anmeld

22. september 2012

.....

Mussen2 skriver:

Skal det være en "sød" bolle altså en slags kage bolle eller blot en hvid bolle?

Det må gerne være en bolle man kan bruge til at servere til en fødselsdag, men også "En bare sådan" bolle

Anmeld

22. september 2012

Ma-lu

Frøken Jensens kogebog- fødselsdagsboller.. Såå gode og bløde .. Der står godt nok 25 boller men jeg laver 15 ca, elsker nemlig stooooore boller

Anmeld

22. september 2012

Mussen2

Hvis du googler amos bolleslange, så har du opskriften på en super lækker "kage" bolle

Lidt sød og dejlig blød. Mums

Anmeld

22. september 2012

.....

Ma-lu skriver:

Frøken Jensens kogebog- fødselsdagsboller.. Såå gode og bløde .. Der står godt nok 25 boller men jeg laver 15 ca, elsker nemlig stooooore boller

Nu har jeg ikke kogebogen, men prøvede at google mig frem til opskriften. Er det denne?

200 g smør, ½ liter mælk, 100 g gær, 100 g sukker, 2 æg, 75 g rosiner (kan udelades), 800-900 g mel. Pensling: æg.

Smelt fedtstoffet og tilsæt mælken - lad det blive fingervarmt. Udrør gæren heri. Tilsæt sukker og sammenpiskede æg. Bland rosinerne i lidt af melet og rør det i dejen. Kom resten af melet i og slå dejen sammen med en ske - dejen er og skal være ret lind, så bliver bollerne bedst.

Sæt dejen til hævning på et lunt sted i en halv times tid. Form dejen til boller - tag godt med mel på hænderne og sæt bollerne direkte på bagepladen belagt med bagepapir. Lad dem efterhæve i 10 min. Pensles med æg og bages midt i ovnen ved 200-225 grader i ca. 12 min.

Anmeld

22. september 2012

.....

Mussen2 skriver:

Hvis du googler amos bolleslange, så har du opskriften på en super lækker "kage" bolle

Lidt sød og dejlig blød. Mums

Er det denne?

http://www.amo.dk/opskrifter/anledninger/fodselsdag/bolleslange/

Anmeld

22. september 2012

MortilCilas

Jeg søger en nem  og lækker opskrift på helt almindelige boller. Dvs: Ingen kerner og diverse ting i, eller lidt smag af kanel eller noget som helst . Bare helt almindelige lyse og luftige boller

Nogle der kan hjælpe mig?

Leder efter en bestemt "Bolle smag", men opskrifterne jeg har prøvet indtil nu, har ikke givet pote .

Gå på google og skriv "de nemmeste boller" også er det den øverste fra alletiderskogebog. De er super lækre! I stedet for sukker bruger jeg ALTID sirup

Kan desværre ikke sætte link ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.