Synes mit liv falder mere og mere sammen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Noahmor

AnnaKJ skriver:

Ja det var mig bag denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/191771pi1/ordet-er-frit/boer-jeg-ringe-til-vagtlaegen.aspx

Blev rådet til at tage til min egen læge og følge op på det jeg havde oplevet, og da jeg fortsat har følelsesforstyrrelser og er svimmel, fik jeg en tid idag. Igår sad jeg og spiste mini M&Ms, og de smuttede simpelthen imellem fingerne på mig ved venstre hånd. 

Min læge tester mig med en masse neurologiske undersøgelser, og fastslår jeg har jeg nedsat styrke i min venstre arm, der hvor jeg har de følelsesforstyrrelser.

Jeg har periodevis haft følelsesforstyrrelser siden 2009, men aldrig mere end en dag og så er jeg bare super træt bagefter. Nu har jeg så haft det i 5 døgn, og jeg er stadig træt og mat i det. 

Lægen fortalte mig hvad hun umiddelbart troede det var -

Sclerose 

Men taget i betragtning af at jeg har to små børn, så kunne det også have noget at sige. Fik man nu nok at spise? Sove man nok om natten? Og så videre .. Så fik taget blodprøver i første omgang, for at se om jeg manglede div. vitaminer og sådan noget. Skal ringe ind og aftale videre forløb på fredag. 

Håber det viser sig, at jeg har en form for mangel på et eller andet - det kan man jo vel altid gøre noget ved! 

Vil I ikke krydse jeres fingre for mig? Har virkelig ikke brug for mere i mit liv lige nu 

Kære dig.

Håber virkelig for dig at du ikke har sclerose, MEN husk at du kan leve med det i mange år uden at det udvikler sig mere!

Især, hvis du passer godt på dig selv (svært med to små børn, hvor den ene er handicappet)

Hilsen ergoterapeuten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Mathilde

AnnaKJ skriver:

Ja, men må indrømme at jeg også selv havde tænkt tanken og var allerede blevet skræmt over at alle mine symptomer passer dertil. 

Men håber det er noget helt andet - noget harmløst 

Okay...

Ja vi må håbe det er ganske harmløst

Anmeld

19. september 2012

AnnaK89

Noahmor skriver:

Kære dig.

Håber virkelig for dig at du ikke har sclerose, MEN husk at du kan leve med det i mange år uden at det udvikler sig mere!

Især, hvis du passer godt på dig selv (svært med to små børn, hvor den ene er handicappet)

Hilsen ergoterapeuten.

Nemlig - har læst lidt om det.

Men ville da helst slippe udenom Tager ikke sorgerne på forskud, men må indrømme at tanken alligevel skræmmer mig.

Anmeld

19. september 2012

VØS

AnnaKJ skriver:

https://www.baby.dk/debat/191771pi1/ordet-er-frit/boer-jeg-ringe-til-vagtlaegen.aspx

Blev rådet til at tage til min egen læge og følge op på det jeg havde oplevet, og da jeg fortsat har følelsesforstyrrelser og er svimmel, fik jeg en tid idag. Igår sad jeg og spiste mini M&Ms, og de smuttede simpelthen imellem fingerne på mig ved venstre hånd. 

Min læge tester mig med en masse neurologiske undersøgelser, og fastslår jeg har jeg nedsat styrke i min venstre arm, der hvor jeg har de følelsesforstyrrelser.

Jeg har periodevis haft følelsesforstyrrelser siden 2009, men aldrig mere end en dag og så er jeg bare super træt bagefter. Nu har jeg så haft det i 5 døgn, og jeg er stadig træt og mat i det. 

Sclerose 

Men taget i betragtning af at jeg har to små børn, så kunne det også have noget at sige. Fik man nu nok at spise? Sove man nok om natten? Og så videre .. Så fik taget blodprøver i første omgang, for at se om jeg manglede div. vitaminer og sådan noget. Skal ringe ind og aftale videre forløb på fredag. 

Håber det viser sig, at jeg har en form for mangel på et eller andet - det kan man jo vel altid gøre noget ved! 

Vil I ikke krydse jeres fingre for mig? Har virkelig ikke brug for mere i mit liv lige nu 

Puuha
alt hvad jeg kan for at det bare er søvn eller vitaminer der skal rettes op på

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Ja det er da rigtigt! Det vil jeg prøve, hvis det viser sig at det ikke er noget vitamin mangel eller noget andet, når jeg får svar på fredag. 

For det ender det jo nok med at jeg skal udredes for Sclerose

Tag nu ikke sorgerne på forskud vense.

Et skridt ad gangen, og tro det bedste.

Anmeld

19. september 2012

HeidiØ

AnnaKJ skriver:

Sclerose 

for dig, det er ikke rart.

Min mor har sclerose, så du kan bare skrive hvis du trænger

Anmeld

19. september 2012

JS<3

Hvis det er til nogen hjælp, så har min mor sclerose. Hun fik konstateret det for 16år siden. Jeg husker ikke tiden uden sygdommen, jeg husker hende for den hun er idag, og jeg har bestemt ikke noget at klage over vedrørende min barndom. Jeg har en flok søskende på 6, så med en sygdom og en masse unger har hun klaret det kanon.

Udover det, så er hun det mest livsglade menneske og har lært at leve med det. Livet kan sagtens være fantastisk med en sygdom i hånden, er sikker på at man lærer at leve som tingene ser ud <3

Anmeld

19. september 2012

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Tag nu ikke sorgerne på forskud vense.

Et skridt ad gangen, og tro det bedste.

Nemlig

Jeg forsøger ikke at tænke på det

Anmeld

19. september 2012

Camillos

AnnaKJ skriver:

Sclerose 

PUHA ! Skulle hun ikke lige holde fakta for sig selv indtil hun med 100% sikkerhed kan sige det er Sclerose? Nu Kan du går og være ked af det og bange for den diagnose ! årh! ..  håber snarest muligt du får svarene på Bp. 

Jeg prøvede altså engang at: Jeg kunne sove hele tiden, Altså stå op spise og ligge mig til at sove omkring 18 timer i døgnet, jeg havde prikken i fingrene og uro i benene.. og det var fordi jeg åbenabrt manglede B12 håber det er noget lignende for dig.. det er nemlig lynhurtigt at behandle.. 

Anmeld

19. september 2012

Kofoed.

Det med fingrene, det fik jeg også tjekket og det viste sig, at det bare var fødsel/graviditet der havde gjort et eller andet, så min allerede meget lidt nedsæt førlighed blev noget mere nedsat.

Fingrene snorene, styrke nedsat og hånden sov hele tiden, det kom tre måneder efter fødselen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.