Gider ikke spise morgenmad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

2721

MortilElias2010 skriver:

Hvis barnet trives og er velfungerende så er der ikke noget at bekymre sig om, børn regulerer selv deres appetit - det fik vi at vide da Elias var omkring 1 år mener jeg på børneafdelingen i Horsens. Man kan tvinge hesten til truget, men ikke tvinge den til at drikke! Vores er heller ikke verdens bedste spiser, dog spiser han morgenmad - men det skifter virkelig hvad han indtager og det må vi herhjemme bare lære at leve med. Det er generne. Bum. Men det er ikke nemt ikke at bekymre sig. 

Det er jo lige det, med de bekymringer
Hmm må nok bare leve med det. Føler mig bare som en skod mor når jeg tager afsted med en dreng på tom mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

2721

Mortil2tiloktober skriver:

Ja okay , så længe har det ikk stået på her ..

Så har jeg ik flere gode råd ..

Det er okay, måske er det bare en periode son du siger
Men rart jeg ikke er ene om det

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Bøllemyr skriver:

Det er jo lige det, med de bekymringer
Hmm må nok bare leve med det. Føler mig bare som en skod mor når jeg tager afsted med en dreng på tom mave

Det er du ikke! BUM! 

Anmeld

17. september 2012

2721

serinasmor skriver:

Hmmm ... hvor gammel er det nu han er ? ... har du prøvet at spørge hvad han vil have til morgenmad fx når i er nede at handle ... eller er hans sprog ikke til det endnu

Han er 27 mdr og okay, til at give udtryk for det han ønsker
Men hans forslag lyder på: is, saft, popcorn, æble eller rosiner

Anmeld

17. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Bøllemyr skriver:

Hej

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle ideer til hvad jeg skal stille op.
Min søn gider ikke spise morgenmad, det har det sidste pr været et problem, som er taget til med tiden.
Og nu spiser han slet ikke morgenmad
Jeg synes jeg har prøvet ALT.
Jeg har prøvet:
Havregrød, med og uden frugt
Havregryn med mælk og fx lidt rosiner
Boller m. Fx blød kogt æg og pålæg
Forskellige grøde
Frugt
Og meget mere
Han er lactose intolerant så yoghurt dur ikke!

Jeg har ladet ham sidde ved bordet
Lade ham sidde i sofaen
Lade ham have legetøj ved bordet
INTET virker.

Oftest gider han først spise ved frokost tid og det er jo ikke holdbart i mine øjne.

Hvad giver i jeres børn at spise til morgenmad?
Er der andre der har børn der ikke gider morgenmad?

Fra han står op til han spiser morgenmad - hvor lang tid går der da?

Nogle duer bare ikke til at spise morgenmad så snart de står op, men efter måske 1 time er de klar...

Hvor gammel er charlie ved at være? tænker bare om han er stor nok til evt selv at vælge...

Men tænker også at jo mere du står på hovedet med at han skal spise, des mere lukker han af...

Anmeld

17. september 2012

2721

Mor til Frederic og Freya skriver:

Fra han står op til han spiser morgenmad - hvor lang tid går der da?

Nogle duer bare ikke til at spise morgenmad så snart de står op, men efter måske 1 time er de klar...

Hvor gammel er charlie ved at være? tænker bare om han er stor nok til evt selv at vælge...

Men tænker også at jo mere du står på hovedet med at han skal spise, des mere lukker han af...

Han er 27 mdr. Jeg blevet at vente 1 times tid og så tilbyder jeg. Han takket nej så venter jeg 30 min og dækker der efter og opfodre ham jeg til at sætte sig sammen med mig og spise.

Anmeld

17. september 2012

2721

MortilElias2010 skriver:

Det er du ikke! BUM! 

Tak

Anmeld

17. september 2012

roenlund

jeg tror desværre bare at man må acceptere det, jeg har en søn der 9 ud af 10 dage ikke spiser aftensmad

Anmeld

17. september 2012

serinasmor

Bøllemyr skriver:

Han er 27 mdr og okay, til at give udtryk for det han ønsker
Men hans forslag lyder på: is, saft, popcorn, æble eller rosiner

Ja oki ... gode forslag ellers

Hvis han godt kan lide popcorn ... hvad så med riskage med smør og rosiner på ... eller måske smør og æble i skiver ...

Anmeld

17. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Bøllemyr skriver:

Han er 27 mdr. Jeg blevet at vente 1 times tid og så tilbyder jeg. Han takket nej så venter jeg 30 min og dækker der efter og opfodre ham jeg til at sætte sig sammen med mig og spise.

bum bum...

tror også at charlie er lige så frustreret over at du ikke forstår ham når han siger nej tak... Det kan jeg huske fra vores tid i kolding, at man ikke må presse på og blive ved med at spørge. Da de også kan blive frustreret over at vi forældre ikke lytter når de siger nej tak - men blot fortsætter med at spørge...

Ville måske overveje at lade morgenmad være morgenmad og tie helt stille. Kan være at når du sænker 'kravene' til han skal spise den morgenmad - at han selv kommer...

Frederic kan også nægte morgenmad, men meget har hjulpet at han selv finder det han vil have... Om det så er koldskål med cornflakes - chokopops - havregrød, så vælger han selv. Så længe han trods alt bare spiser nogle ske fulde, er langt bedre end han intet spiser fordi vi skal/vil bestemme hvad han skal spise til morgen. Det er måske ikke altid det mest nærende morgenmad, men bare der kommer noget ned.

Frederic finder selv den skål han vil spise af - vælger selv den ske og krus han vil bruge. Vi bruger meget det at drage ham med ind i dét, end at trække ham med ind i det.

Det er ikke for at virke hård eller bebrejdende eller lign. For ved at du gør det allerbedste for charlie.

Kan også være hans måde at reagere på at der er sket noget nyt i hverdagen - noget der ikke er som det plejer eller lign.

Vores eneste krav er at han skal side med ved bordet, mad eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.