Bøllemyr skriver:
Han er 27 mdr. Jeg blevet at vente 1 times tid og så tilbyder jeg. Han takket nej så venter jeg 30 min og dækker der efter og opfodre ham jeg til at sætte sig sammen med mig og spise.
bum bum...
tror også at charlie er lige så frustreret over at du ikke forstår ham når han siger nej tak... Det kan jeg huske fra vores tid i kolding, at man ikke må presse på og blive ved med at spørge. Da de også kan blive frustreret over at vi forældre ikke lytter når de siger nej tak - men blot fortsætter med at spørge...
Ville måske overveje at lade morgenmad være morgenmad og tie helt stille. Kan være at når du sænker 'kravene' til han skal spise den morgenmad - at han selv kommer...
Frederic kan også nægte morgenmad, men meget har hjulpet at han selv finder det han vil have... Om det så er koldskål med cornflakes - chokopops - havregrød, så vælger han selv. Så længe han trods alt bare spiser nogle ske fulde, er langt bedre end han intet spiser fordi vi skal/vil bestemme hvad han skal spise til morgen. Det er måske ikke altid det mest nærende morgenmad, men bare der kommer noget ned.
Frederic finder selv den skål han vil spise af - vælger selv den ske og krus han vil bruge. Vi bruger meget det at drage ham med ind i dét, end at trække ham med ind i det.
Det er ikke for at virke hård eller bebrejdende eller lign. For ved at du gør det allerbedste for charlie.
Kan også være hans måde at reagere på at der er sket noget nyt i hverdagen - noget der ikke er som det plejer eller lign.
Vores eneste krav er at han skal side med ved bordet, mad eller ej.
Anmeld