Gider ikke spise morgenmad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.406 visninger
34 svar
0 synes godt om
17. september 2012

2721

Hej

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle ideer til hvad jeg skal stille op.
Min søn gider ikke spise morgenmad, det har det sidste pr været et problem, som er taget til med tiden.
Og nu spiser han slet ikke morgenmad
Jeg synes jeg har prøvet ALT.
Jeg har prøvet:
Havregrød, med og uden frugt
Havregryn med mælk og fx lidt rosiner
Boller m. Fx blød kogt æg og pålæg
Forskellige grøde
Frugt
Og meget mere
Han er lactose intolerant så yoghurt dur ikke!

Jeg har ladet ham sidde ved bordet
Lade ham sidde i sofaen
Lade ham have legetøj ved bordet
INTET virker.

Oftest gider han først spise ved frokost tid og det er jo ikke holdbart i mine øjne.

Hvad giver i jeres børn at spise til morgenmad?
Er der andre der har børn der ikke gider morgenmad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

mortilnoahogmelina

Nu ved jeg ikk lige hvor gammel din dreng er

Men min er næsten 21 måneder , og han har faktisk ikk ville spise morgenmad de sidste 2-3 måneder , i starten prøvede jeg os alverden , men det hjalp på ingen måde ..

Nu er jeg nåede der til hvor han max spiser en eller 2 kiks , drikker rigtig meget til morgen , og så kommer han i Dp , der får de så en bolle kl 9 ca , nogne gange spiser han den andre gange gør han ikk .. Men jeg kan ikk tvinge mad i den lille dreng , han spiser fint til middag og os til aften ..

Måske vi bare har børn der ikk har behov for så meget mad , han sover fint om natten og trives i bedste velgående , ved ikk hvad jeg ellers skulle gøre mere nu ..

Han spiser dog lidt i weekenderne hvis vi alle sammen sidder sammen ved bordet , dette er bare ikk tilfældet i hverdagene , da far møder kl 6,30 og er kørt omkring kl 5 ..

Anmeld

17. september 2012

serinasmor

Spiser du selv morgenmad ? ... for gør du ikke forstår jeg måske godt hvorfor han ikke gør så er det jo ikke normalt at gøre

Ellers kan du prøve med fx cornflakes og andre af den slags morgenmadsprodukter .... serina vil allerhelst have dem i en kop og så drikkelse ved siden af ...

Anmeld

17. september 2012

2721

Mortil2tiloktober skriver:

Nu ved jeg ikk lige hvor gammel din dreng er

Men min er næsten 21 måneder , og han har faktisk ikk ville spise morgenmad de sidste 2-3 måneder , i starten prøvede jeg os alverden , men det hjalp på ingen måde ..

Nu er jeg nåede der til hvor han max spiser en eller 2 kiks , drikker rigtig meget til morgen , og så kommer han i Dp , der får de så en bolle kl 9 ca , nogne gange spiser han den andre gange gør han ikk .. Men jeg kan ikk tvinge mad i den lille dreng , han spiser fint til middag og os til aften ..

Måske vi bare har børn der ikk har behov for så meget mad , han sover fint om natten og trives i bedste velgående , ved ikk hvad jeg ellers skulle gøre mere nu ..

Han spiser dog lidt i weekenderne hvis vi alle sammen sidder sammen ved bordet , dette er bare ikk tilfældet i hverdagene , da far møder kl 6,30 og er kørt omkring kl 5 ..

Han er 27 mdr og vi spiser alle måltider sammen
Hmm jamen han trives også, jeg synes bare det er usundt, men det er måske bare mig

Anmeld

17. september 2012

2721

serinasmor skriver:

Spiser du selv morgenmad ? ... for gør du ikke forstår jeg måske godt hvorfor han ikke gør så er det jo ikke normalt at gøre

Ellers kan du prøve med fx cornflakes og andre af den slags morgenmadsprodukter .... serina vil allerhelst have dem i en kop og så drikkelse ved siden af ...

Ja, det gør jeg og jeg sidder altid ved bordet
Cornflakes er prøvet, han gad det en gang, på samme måde som din datter
Men ellers ikke.

Anmeld

17. september 2012

mortilnoahogmelina

Bøllemyr skriver:

Han er 27 mdr og vi spiser alle måltider sammen
Hmm jamen han trives også, jeg synes bare det er usundt, men det er måske bare mig

Jeg spiser os med vores søn om morgene , men han gider bare stadig ikk spise ..

Og ja jeg giver dig ret i at det selvfølgelig ikk er sundt , men tror du ikk det bare er en periode .. jeg håber og tror at det er ..

Anmeld

17. september 2012

2721

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg spiser os med vores søn om morgene , men han gider bare stadig ikk spise ..

Og ja jeg giver dig ret i at det selvfølgelig ikk er sundt , men tror du ikk det bare er en periode .. jeg håber og tror at det er ..

Tja, nu har det jo stået på i 1 år, så
Synes det er langtid

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Hvis barnet trives og er velfungerende så er der ikke noget at bekymre sig om, børn regulerer selv deres appetit - det fik vi at vide da Elias var omkring 1 år mener jeg på børneafdelingen i Horsens. Man kan tvinge hesten til truget, men ikke tvinge den til at drikke! Vores er heller ikke verdens bedste spiser, dog spiser han morgenmad - men det skifter virkelig hvad han indtager og det må vi herhjemme bare lære at leve med. Det er generne. Bum. Men det er ikke nemt ikke at bekymre sig. 

Anmeld

17. september 2012

mortilnoahogmelina

Bøllemyr skriver:

Tja, nu har det jo stået på i 1 år, så
Synes det er langtid

Ja okay , så længe har det ikk stået på her ..

Så har jeg ik flere gode råd ..

Anmeld

17. september 2012

serinasmor

Bøllemyr skriver:

Ja, det gør jeg og jeg sidder altid ved bordet
Cornflakes er prøvet, han gad det en gang, på samme måde som din datter
Men ellers ikke.

Hmmm ... hvor gammel er det nu han er ? ... har du prøvet at spørge hvad han vil have til morgenmad fx når i er nede at handle ... eller er hans sprog ikke til det endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.