Tage fri fra arbejde for bryllup - ville du? (Læs teksten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

FruStolpe

Frk.S skriver:

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Derfor denne afstemning, for at se om vi har ret i vores antagelser.
Uddyb gerne jeres svar, hvis det kræves.

Jeg har ikke fri den dag, men ville selvfølgelig spørge om fri

Men hvor ville jeg da blive ked af det hvis ikke jeg kunne få fri(har i tænkt på at ikke alle kan få fri??)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
FruStolpe skriver:

Men hvor ville jeg da blive ked af det hvis ikke jeg kunne få fri(har i tænkt på at ikke alle kan få fri??)

præcis, det er ligefrem ikke alle der kan få fri. Jeg arbejder fx. i et lille rejsebureau og en del af dem der sidder på kontor rejser også som rejseleder, og så er der ofte kun mig til kontoret. Og ja, uanset hvor lang tid det er planlagt før, ja så kan jeg ikke få fri.

Jeg ville blive meget ked af det, hvis fx,. min søster valgte sådan en dag og jeg ikke kunne få fri. Jeg ville ihverfald sikre mig at dem så betød mest for mig kunne få fri, ellers ville jeg vælge en anden dag. TS:  I kan jo altid selv tage fri om mandagen og så have 2 dages fri efter brylluppet. Og ligeledes fri fredag, så har i også 2 dage før. Gæsterne behøver jo ikke så mange fridage. Har endnu ikke hørt om steder, hvor det er billigere at holde fest en fredag end en lørdag.

Er i sikre på at præsten vil vie jer en fredag?

Anmeld

18. september 2012

LR85

Jeg ville umiddelbart gerne tage fri. 

Anmeld

18. september 2012

Nettemor

Hvis det var muligt for mig at tage fri og det er nogle jeg føler jeg er tæt på ville jeg klart gøre det. Meeen nok ikke for hende der grangran kusine Sofie som jeg med lidt god vilje ser en gang om året

Næste maj skal min veninde fra gym giftes. Hun er fra Kina men hende og hendes forældre bor i dk. Hendes kæreste er fra Irland og har en kæmpe familie. De vil ikke holde det i Irland for så føler de sig tvunget til et kæmpe bryllup og det ønsker de ikke. Og for at holde det på mere neutral grund bliver det holdt i Rom Derfor skal vi til Rom (hvis vi kan få det til at hænge sammen økonomisk) Og så tager vi et par ekstra fridage og tager derned et par dage i forvejen og får lidt ferie ud af det

Anmeld

18. september 2012

Frk.S

FruStolpe skriver:

Vi har da selvfølgelig overvejet, at det ikke er alle der kan få fri.

Men det kan jo også være tilfældet for folk der normalt arbejder en lørdag fx. 

Anmeld

18. september 2012

Frk.S

præcis, det er ligefrem ikke alle der kan få fri. Jeg arbejder fx. i et lille rejsebureau og en del af dem der sidder på kontor rejser også som rejseleder, og så er der ofte kun mig til kontoret. Og ja, uanset hvor lang tid det er planlagt før, ja så kan jeg ikke få fri.

Jeg ville blive meget ked af det, hvis fx,. min søster valgte sådan en dag og jeg ikke kunne få fri. Jeg ville ihverfald sikre mig at dem så betød mest for mig kunne få fri, ellers ville jeg vælge en anden dag. TS:  I kan jo altid selv tage fri om mandagen og så have 2 dages fri efter brylluppet. Og ligeledes fri fredag, så har i også 2 dage før. Gæsterne behøver jo ikke så mange fridage. Har endnu ikke hørt om steder, hvor det er billigere at holde fest en fredag end en lørdag.

Er i sikre på at præsten vil vie jer en fredag?

Jamen der hvor vi regner med at holde festen ER der økonomisk fordel ved at holde det en fredag. Og også et af de andre steder vi har kigget på, var der penge at spare ved at holde det en fredag.

Vi har tjekket op med vores nærmeste familie (søskende med familie) og forældre - og de ser det ikke som et problem nogen af dem.

Præsten har vi spurgt - og det er heller ikke et problem.

Anmeld

18. september 2012

Frk.S

Nettemor skriver:

Hvis det var muligt for mig at tage fri og det er nogle jeg føler jeg er tæt på ville jeg klart gøre det. Meeen nok ikke for hende der grangran kusine Sofie som jeg med lidt god vilje ser en gang om året

Næste maj skal min veninde fra gym giftes. Hun er fra Kina men hende og hendes forældre bor i dk. Hendes kæreste er fra Irland og har en kæmpe familie. De vil ikke holde det i Irland for så føler de sig tvunget til et kæmpe bryllup og det ønsker de ikke. Og for at holde det på mere neutral grund bliver det holdt i Rom Derfor skal vi til Rom (hvis vi kan få det til at hænge sammen økonomisk) Og så tager vi et par ekstra fridage og tager derned et par dage i forvejen og får lidt ferie ud af det

He he, nej forståeligt nok.

Meeen nu inviterer vi heller ikke nogen gran-gran noget - kun fætre/kusiner og onkler/fastre/mostre + selvfølgelig nærmeste familie.

Anmeld

18. september 2012

Nettemor

Frk.S skriver:

He he, nej forståeligt nok.

Meeen nu inviterer vi heller ikke nogen gran-gran noget - kun fætre/kusiner og onkler/fastre/mostre + selvfølgelig nærmeste familie.

Hehe nej det tænkte jeg heller ikke Det var også mere tænkt som et eksempel

Anmeld

18. september 2012

Pige2009

Frk.S skriver:

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Jeg har normalt fri, men ville da også tage fri, hvis jeg blev inviteret til bryllup

Anmeld

18. september 2012

Plysbjørnen

Frk.S skriver:

min første indskydelse er at sige ja jeg ville bede fri hvis jeg ikke havde det i forvejen... Men igen jeg vil nok mene det kommer nok an på dem der inviterer... Det skal enten være familie, eller en meget meget nær veninde/ven før jeg ville overveje det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.