Tage fri fra arbejde for bryllup - ville du? (Læs teksten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
henh01 skriver:

jeg ville tage fri. Netop af den årsag at bliver jeg inviteret til bryllup går jeg ud fra det er hos nogle mennesker der betyder noget for os Man inviterer jo ikke hvem som helst med til sit bryllup. Desværre er mit arb ikke altid sådan lige til at få fri fra, men jeg ville gøre et ihærdigt forsøg.

Lige det jeg ville ha skrevet! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Mor til Ella

Frk.S skriver:

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Derfor denne afstemning, for at se om vi har ret i vores antagelser.
Uddyb gerne jeres svar, hvis det kræves.

For mig ville det være en dag der var umulig at tage fri på.

Men ellers ville jeg da for det meste gøre hvad jeg kan for at komme

Forstår godt ideen med datoen, men da det er en "normal" arbejdsdag må man være forberedt på afbud.

Anmeld

17. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har allerede fri den dag, men hvis det ikke var tilfældet, ville jeg sætte himmel og jord i bevægelse for at få det - og med glæde bruge en feriedag, uanset, om parret var tæt på mig eller ej. 

Hvis DE har lyst til, at jeg skal være med, vil jeg opfatte det som en meget stor gestus at blive inviteret - bryllupper er de vigtigste fester, der findes, og dem kan man ikke få for mange af! 

Anmeld

17. september 2012

Frk.S

Mor til Ella skriver:

For mig ville det være en dag der var umulig at tage fri på.

Men ellers ville jeg da for det meste gøre hvad jeg kan for at komme

Forstår godt ideen med datoen, men da det er en "normal" arbejdsdag må man være forberedt på afbud.

Må jeg spørge hvad dit job er, siden det er umuligt for dig at tage fri? Ok, hvis du ikke vi svare.

Selvfølgelig er vi forberedt på, at der kan komme afbud. Men det kan der jo ogå på en lørdag - der er også nogen der arbejder der. Men det er derfor jeg lige ville vejre stemningen - om folk generelt synes det er helt vanvitigt at invitere til sådan noget en fredag.

Anmeld

17. september 2012

Nemesis

Har som regl fri..og ville tage fri til et bryllup hvis det var nødvendigt.

Er det i kirken eller på rådhuset??

:-) Sisse

Anmeld

17. september 2012

Frk.S

Mor og meget mere skriver:

Jeg har allerede fri den dag, men hvis det ikke var tilfældet, ville jeg sætte himmel og jord i bevægelse for at få det - og med glæde bruge en feriedag, uanset, om parret var tæt på mig eller ej. 

Hvis DE har lyst til, at jeg skal være med, vil jeg opfatte det som en meget stor gestus at blive inviteret - bryllupper er de vigtigste fester, der findes, og dem kan man ikke få for mange af! 

Det er præcis den holdning vi håber (og tror) at i hvert fald de fleste af dem vi inviterer har.

Anmeld

17. september 2012

Frk.S

Nemesis skriver:

Har som regl fri..og ville tage fri til et bryllup hvis det var nødvendigt.

Er det i kirken eller på rådhuset??

:-) Sisse

Det er i kirken. 

Anmeld

17. september 2012

Mor til Ella

Frk.S skriver:

Må jeg spørge hvad dit job er, siden det er umuligt for dig at tage fri? Ok, hvis du ikke vi svare.

Selvfølgelig er vi forberedt på, at der kan komme afbud. Men det kan der jo ogå på en lørdag - der er også nogen der arbejder der. Men det er derfor jeg lige ville vejre stemningen - om folk generelt synes det er helt vanvitigt at invitere til sådan noget en fredag.

Jeg er frisør og maj er altid travl, bland andet fordi folk ofte skal noget den nævnte dag, så vil de gerne have ordnet hår

Ja men lørdag ligge bryllup som regl mellem 13 og 16 så der ville jeg jo så have fri

Anmeld

17. september 2012

FrkZier

Frk.S skriver:

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Derfor denne afstemning, for at se om vi har ret i vores antagelser.
Uddyb gerne jeres svar, hvis det kræves.

hvis jeg er vigtig nok i en persons liv til de vil have mig med til deres bryllup - ville jeg uden at tøve prøve at få fri fra arbejde

Anmeld

17. september 2012

hesøth

Vi blev gift på rådhuset en hel almindelig fredag. Vi holdt et lille bryllup for nærmeste familie og venner, der alle tog fri for at fejre os .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.