Tage fri fra arbejde for bryllup - ville du? (Læs teksten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du tage fri for at komme til bryllup (Læs teksten)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.092 visninger
33 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Frk.S

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Derfor denne afstemning, for at se om vi har ret i vores antagelser.
Uddyb gerne jeres svar, hvis det kræves.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

SaNiNa

Jeg har ikke automatisk fri og det kommer også an på hvem det var som skulle giftes nogen vi stod meget nær så ville jeg nok men er det længere ud er det altså ikke sikkert da det nogle gange kan være svært i mit fag at få fri.

Hvorfor ikke lægge det om lørdagen så har de fleste jo fri

Anmeld

17. september 2012

AdamsMor

Jeg har fri, men hvis jeg ikke havde og jeg blev inviteret til bryllupsfest, ville jeg selvfølgelig tage fri!

Anmeld

17. september 2012

Amagerpigen82

Frk.S skriver:

Jeg har lagt denne i OEF, fordi jeg tænker der måske er flere der ser den så (håber det er ok).

Min kæreste og jeg snakker om at blive gift fredag d. 10. maj 2013 (dagen efter Kr. Himmelfarts dag).

Det er jo ikke officielt en fridag, men vi mener at der er rigtig mange der HAR fri den dag (os selv inkl.). Desuden håber og mener vi, at såfremt folk ikke har fri den dag, så vil de gerne tage fri for at komme til et bryllup. (Datoen bliver selvfølgelig meldt ud i god tid, så de har muligheden for at spørge fri i god tid). 

Derfor denne afstemning, for at se om vi har ret i vores antagelser.
Uddyb gerne jeres svar, hvis det kræves.

Jeg har ikke fri. Hvis det var nogle, der var tæt på mig ville jeg tage fri, - men det kan være svært og kræver en del goodwill hos min arbejdsplads at få fri den dag da alle jo gerne vil have fri her. Og nogle skal jo på arbejde.

Så afhængigt af hvor mange I vil invitere ville jeg også foreslå en fridag

Anmeld

17. september 2012

klmf

Hvis det var nogen meget, meget tæt på os, så ville jeg prøve om jeg kunne få fri. Men er ikke sikker på jeg ville sætte himmel og jord i bevægelse for det, det er svært nok at bytte weekender, når man skal noget - og så skal man jo altid betale tilbage og ender med 3 arbejdsweekender i træk Så for mig, vil der være en 'regning' at betale, så det skal være nogen meget tæt på, for at jeg ville det. Og vil altså ikke bruge en feriedag på det... Og ville nok have det lidt sådan, at når man vælger en fredag må man også acceptere at der vil være flere, der ikke kan.

Anmeld

17. september 2012

henh01

jeg ville tage fri. Netop af den årsag at bliver jeg inviteret til bryllup går jeg ud fra det er hos nogle mennesker der betyder noget for os Man inviterer jo ikke hvem som helst med til sit bryllup. Desværre er mit arb ikke altid sådan lige til at få fri fra, men jeg ville gøre et ihærdigt forsøg.

Anmeld

17. september 2012

Kay

jeg har arbejdet det meste af mit arbejds liv på jobs der også indbefattede weekend og hellig dage så for mig er det helt naturligt at skulle tage fri/bytte vagt for at komme med til den slags ting... og SELVFØLGELIG vil jeg da gøre alt for at få fri når jeg bliver inviteret til bryllup

Anmeld

17. september 2012

Frk.S

Tak for jeres svar indtil videre.

Skal måske lige nævne, at vores allernærmeste familie (forældre og søskende) har vi tænkt os at "cleare" det med inden vi sætter datoen helt fast. Her regner vi ikke umiddelbart med at det bliver et problem.

Derudover er det fætre, kusiner, mostre, fastre og onkler, som vi har en del med at gøre samt meget tætte venner der bliver inviteret.

Der er flere grunde til, at vi overvejer fredagen - både at vi synes det er en fordel at man har fri dagen før OG to dage efter. Men ikke mindst fordi der er en økonmisk fordel i forhold til feststedet. Vi har store familier, så det er med at spare hvor man kan, når man gerne vil have mange mennesker med.

Anmeld

17. september 2012

klmf

Frk.S skriver:

Tak for jeres svar indtil videre.

Skal måske lige nævne, at vores allernærmeste familie (forældre og søskende) har vi tænkt os at "cleare" det med inden vi sætter datoen helt fast. Her regner vi ikke umiddelbart med at det bliver et problem.

Derudover er det fætre, kusiner, mostre, fastre og onkler, som vi har en del med at gøre samt meget tætte venner der bliver inviteret.

Der er flere grunde til, at vi overvejer fredagen - både at vi synes det er en fordel at man har fri dagen før OG to dage efter. Men ikke mindst fordi der er en økonmisk fordel i forhold til feststedet. Vi har store familier, så det er med at spare hvor man kan, når man gerne vil have mange mennesker med.

Når I tager den helt tætte famiulie med på råd og giver dem mulighed for at planlægge i ekstra god tid, så synes jeg sagtens I kan. Der kan selvfølgelig være afbud, men det kan der jo også hvis det er en lørdag, hvis folk er invi til noget andet. Så go for it siger jeg

Anmeld

17. september 2012

Frk.S

lotchen skriver:

Når I tager den helt tætte famiulie med på råd og giver dem mulighed for at planlægge i ekstra god tid, så synes jeg sagtens I kan. Der kan selvfølgelig være afbud, men det kan der jo også hvis det er en lørdag, hvis folk er invi til noget andet. Så go for it siger jeg

Det er jo det.

Og som andre også skriver, så er der jo også nogen der arbejder weekend og helligdage i forvejen (bl.a. min søster) og ved dem kunne det jo lige så godt være en lørdag, at de ville blive nødt til at spørge fri / bytte vagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.