Du Har for travlt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.769 visninger
32 svar
0 synes godt om
17. september 2012

gædde/gitte

en sætning som jeg efterhånden har hørt såååååå mange gange at der er fare for at jeg bliver direkte modbydelig.....

Nu er næsten alt familie sat ind i at vi prøver at få fyldt børneværelserne op.

De ved vi er igang med udredning, fordi vi på 4 år ikke har ramt plet endnu....

ALLIGEVEL så får jeg ofte den der sætning "I er også altid så forjaget... Du tænker for meget over det og det kommer nok"

4 år..... hvornår skal man så begynde at søge svar?? om 10 år?....jeg er 28.... min far er den eneste(har lige taget kontakt efter 15 år adskillelse) der forstår mig og siger "du bliver ikke yngere, husk det...så kom I, igang"

MEN...Det er som om, at fordi man er kvinde, så ER MAN AUTOMATISK HYSTERISK SKRUK, fordi man godt kunne tænke sig børn....... folk tror simpelthen ikke på at hvis jeg slappede mere af så ville jeg skulle henligges i koma.

jeg har aldrig været skruk og bliver det ikke før jeg bliver gravid, for før kan jeg overhovede ikke forholde mig til det. Sådan er jeg med ALT.

Jeg sukker ikke når jeg ser gravide maver (de kan dog godt gøre mig lidt jaloux lige i øjeblikket) og himler ikke op når jeg ser en baby.

Jeg arbejder til tider meget, men jeg har sgu da også fri.... laver intet i hverdagen af stressende ting. På de 4 år har jeg da også været doven og arbejdsløs i 3 mrd. - det var stressende.

Jeg snakker ikke om pb hver dag, men har da brokket mig over min læges manglende håndtering af prøver, opfølgning osv.

Er træt af at folk sætter mig i den bås......... min bedste veninde er dog mere nervøs for om jeg overhoved er seriøs omkring det. Fordi jeg virker "kold" ... men jeg glæder mig da!- men der skal da lige være noget at glæde sig til først. snyder lidt indimellem og tænker på inretning af værelse, tøj... barnevogne.... Ting jeg kan se og forholde mig til .... er det virkelig så slemt?

Er begyndt at holde opdateringer på "projektet" for mig selv, for gud nåde og trøst hvis jeg skulle komme til at snakke om det, for så stresser jeg jo mig selv........ ihhhh..............

I er de eneste jeg har delt alt med  I fatter ligesom hvad det drejer sig om.

og TAK FOR DET.

Ps. Manden er stolt af at have "OL- svømmere"

pps. alle prøver er taget  håber jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Jupiter

Jeg kan godt forstå dig - alle folk er altid så bedrevidende, og det er nu ikke kun med gravidtet.

Du skal ikke lægge bånd på dig selv, tal om det du har lyst til og brug for, og så må omgangskredsen acceptere at sådan takler du det, og du har brug for at de støtter og ikke peger fingre.

Anmeld

17. september 2012

Kay

det er bare det værste folk kan sige... og det kommer med garanti fra folk der ikke aner hvordan det er!!!  har selv skældt et familie medlem ud fordi jeg bare ikke kunne holde til flere kommentare...

Anmeld

17. september 2012

gædde/gitte

Jupiter skriver:

Jeg kan godt forstå dig - alle folk er altid så bedrevidende, og det er nu ikke kun med gravidtet.

Du skal ikke lægge bånd på dig selv, tal om det du har lyst til og brug for, og så må omgangskredsen acceptere at sådan takler du det, og du har brug for at de støtter og ikke peger fingre.

tak

jamen det er jo utroligt at folk der overhoved ikke kender mig, som forstår...... men alle andre har en forventning om hvordan jeg er.

Jeg veksler imellem at føle jeg skal virke skruk og jeg skal holde kæft, alt efter hvem jeg er sammen med....

Og nu er min mand fandme også begyndt   og jeg kan høre de ting han siger, er noget han må ha et andet sted fra, for han ved INTET om baby-skrukføleser...... for han er pludselig begyndt at sige "jeg tror det kommer lige pludselig" hvor til jeg sagde "Hvis det var normalt at der gik 4 år og lægen mente der ikke var grundlag for en henvisning, så fik vi den ikke."  så sagde han" nåååå.... ja men vi er nok for stresset"  jeg måtte så minde ham om at det var ham der stressede i den her familie(på jobbet) og ham der havde udstyr der virkede, så jeg ville udtale mig, når jeg var ordentligt undersøgt........... Jeg gider ikke forsøge 4 år mere, for så at få at vide at vi skal ha hjælp.......

suuuuk............... jeg vil jo bare gerne ha ren besked.... positiv som negativ..........

Anmeld

17. september 2012

gædde/gitte

Kay skriver:

det er bare det værste folk kan sige... og det kommer med garanti fra folk der ikke aner hvordan det er!!!  har selv skældt et familie medlem ud fordi jeg bare ikke kunne holde til flere kommentare...

ja præcis...... sad og fortalt 2 mænd i familien det.

a: det kommer ... jeg skulle også kæmpe.

Mig: .... jeg har ikke være på p-piller i ca 4 år.

a: åhhhh det er jeg ked af...

B blander sig: I passer nok ikke sammen.

så..........blev jeg da lige tavs................ og så mente min mand vi skulle hjem........klogt træk........

Anmeld

17. september 2012

Kay

gædde skriver:

ja præcis...... sad og fortalt 2 mænd i familien det.

a: det kommer ... jeg skulle også kæmpe.

Mig: .... jeg har ikke være på p-piller i ca 4 år.

a: åhhhh det er jeg ked af...

B blander sig: I passer nok ikke sammen.

så..........blev jeg da lige tavs................ og så mente min mand vi skulle hjem........klogt træk........

ej men forhelvede folk tænker sig bare ikke om!!

inden jeg blev gravid og inden jobbet viste vi var igang.... valgte jeg at være åben omkring at jeg har pco og at jeg slet ikke havde ægløsning og derfor ikke kunne få børn ( i følge lægerne) hvor til hn svarede at hun ikke mente folk der ikke selv kan få børn skal havde hjælp da der sikkert er en grund til det og at de nok ik er gode forældre  

Anmeld

17. september 2012

gædde/gitte

Kay skriver:

inden jeg blev gravid og inden jobbet viste vi var igang.... valgte jeg at være åben omkring at jeg har pco og at jeg slet ikke havde ægløsning og derfor ikke kunne få børn ( i følge lægerne) hvor til hn svarede at hun ikke mente folk der ikke selv kan få børn skal havde hjælp da der sikkert er en grund til det og at de nok ik er gode forældre  

ja..... fandme en ondskabsfuld umelding du fik der!

som min veninde sagde" nå ja... men hvad så med de pædofile, der godt kan få børn- har de fortjent dem??"  bum......... så er der ro

må indrømme jeg er lidt nede i dag.....

Ringede til lægen (IGEN) og selv sekretæren sagde "rolig nu, I skal nok komme igang de kan jo alt muligt i dag"

jamen jeg er da rolig! MEN der sker jo ikke noget så længe de ikke har styr på det. De vidste ikke engang at de havde fået svar på min mands sædprøve- det kunne jeg jo så oplyse dem om at de havde!.......... ved godt jeg skal skifte læge........ men venter til de har sendt den henvisning..... OG jeg ringer og tjekker at det er blevet gjort på fredag, gør jeg!

Anmeld

17. september 2012

Kay

gædde skriver:

ja..... fandme en ondskabsfuld umelding du fik der!

som min veninde sagde" nå ja... men hvad så med de pædofile, der godt kan få børn- har de fortjent dem??"  bum......... så er der ro

må indrømme jeg er lidt nede i dag.....

Ringede til lægen (IGEN) og selv sekretæren sagde "rolig nu, I skal nok komme igang de kan jo alt muligt i dag"

jamen jeg er da rolig! MEN der sker jo ikke noget så længe de ikke har styr på det. De vidste ikke engang at de havde fået svar på min mands sædprøve- det kunne jeg jo så oplyse dem om at de havde!.......... ved godt jeg skal skifte læge........ men venter til de har sendt den henvisning..... OG jeg ringer og tjekker at det er blevet gjort på fredag, gør jeg!

uhhh er det ik september der er fri læge hus valgs måned??? hvor man gratisk kan skifte lægehus??? mener jeg....

lorte læger er der nok af her i verden

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

gædde skriver:

en sætning som jeg efterhånden har hørt såååååå mange gange at der er fare for at jeg bliver direkte modbydelig.....

Nu er næsten alt familie sat ind i at vi prøver at få fyldt børneværelserne op.

De ved vi er igang med udredning, fordi vi på 4 år ikke har ramt plet endnu....

ALLIGEVEL så får jeg ofte den der sætning "I er også altid så forjaget... Du tænker for meget over det og det kommer nok"

4 år..... hvornår skal man så begynde at søge svar?? om 10 år?....jeg er 28.... min far er den eneste(har lige taget kontakt efter 15 år adskillelse) der forstår mig og siger "du bliver ikke yngere, husk det...så kom I, igang"

MEN...Det er som om, at fordi man er kvinde, så ER MAN AUTOMATISK HYSTERISK SKRUK, fordi man godt kunne tænke sig børn....... folk tror simpelthen ikke på at hvis jeg slappede mere af så ville jeg skulle henligges i koma.

jeg har aldrig været skruk og bliver det ikke før jeg bliver gravid, for før kan jeg overhovede ikke forholde mig til det. Sådan er jeg med ALT.

Jeg sukker ikke når jeg ser gravide maver (de kan dog godt gøre mig lidt jaloux lige i øjeblikket) og himler ikke op når jeg ser en baby.

Jeg arbejder til tider meget, men jeg har sgu da også fri.... laver intet i hverdagen af stressende ting. På de 4 år har jeg da også været doven og arbejdsløs i 3 mrd. - det var stressende.

Jeg snakker ikke om pb hver dag, men har da brokket mig over min læges manglende håndtering af prøver, opfølgning osv.

Er træt af at folk sætter mig i den bås......... min bedste veninde er dog mere nervøs for om jeg overhoved er seriøs omkring det. Fordi jeg virker "kold" ... men jeg glæder mig da!- men der skal da lige være noget at glæde sig til først. snyder lidt indimellem og tænker på inretning af værelse, tøj... barnevogne.... Ting jeg kan se og forholde mig til .... er det virkelig så slemt?

Er begyndt at holde opdateringer på "projektet" for mig selv, for gud nåde og trøst hvis jeg skulle komme til at snakke om det, for så stresser jeg jo mig selv........ ihhhh..............

I er de eneste jeg har delt alt med  I fatter ligesom hvad det drejer sig om.

og TAK FOR DET.

Ps. Manden er stolt af at have "OL- svømmere"

pps. alle prøver er taget  håber jeg

Åhh hvor er folk bare nogle idioter! Jeg kan forstå at man får at vide, hvis man har prøvet i 4 måneder, at man nok lige skal slappe lidt af og se hvad der sker, men fandme ikke i 4 år!!! Hvad bilder folk sig egentlig ind?

Det er helt sikkert nogle der ikke har prøvet i lang tid, der siger sådan nogle tåbelige ting, og tænk engang at man vil være bekendt at sige, at så er det nok fordi l ikke passer sammen! Hvis man tænker det, så hold kæft!

Jeg håber snart der er styr på alle prøver, så l kan komme ordentligt i gang!

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

Kay skriver:

Åhh sådan en rådden kommentar har jeg også engang fået! Hvad er det lige, der får mennsker til at sige sådan noget? Kan jeg ikke være en god mor fordi jeg har en lortesygdom? Det er jo ikke fordi jeg ikke ville kunne tage mig af et barn, eller ville vidregive en ganske forfærdtelig lidelse som ville smadre barnet liv for altid!

Hvor er folk bare ubetænksomme nogle gange! Og sjovt nok sjældent dem, der selv skal kæmpe!

Jeg har en veninde der er i behandling. Hun har haft et rigtig træls forløb, og var ved at være godt kørt ned! Hun tog til læge, kommer ikke ind til sin normale læge, men en ret gravid læge, som sidder og fortæller hende, at sådan et projekt jo ikke skal fylde hele ens liv! Helt ærlig, hvad regner sådan en læge lige med? At det bare er det fedeste at gå rundt i en konstant venten på at noget sker...

Nå så fik jeg også lige lidt afløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.