Tak til sundhedsvæsenet:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Miin'Baby'Mus

Tauf skriver:

Det med din arm er de jo NØD til. Tro mig de ved godt det gør ondt. Men du vil også gerne ha den fikset ikke??

Ked af at høre med din morfar men godt han har det godt
Men igen så er jeg bare typen som vælger og se lyst på det og tænker at den blodprop har været svært at se. Så derfor kunne de ikke finde ud af det..

Da jeg havde min første SA ringe jeg også til vagtlægen fordi det bløde. Han sagde at når jeg ikke var længere henne så skulle vi ikke tænke på det, der var mange som godt kunne bløde i starten. Havde en veninde der havde blødt i starten og hun har en dejlig dreng..
Det var så en SA, men jeg kan ikke blive sur på lægen for han kunne jo lige så godt ha ret. Og jeg havde jo kun blødt kort.

Måske jeg også bare er for sød:-)

Ja ja jeg ved godt de er nødt til at vende min arm, men jeg var 7 år og hun havde slet ikke børne-tække, hun tog bogstaveligt talt bare min arm og vendte og drejede den istedet for at jeg måske selv kunne hjælpe lidt til så det ikke gjorde ligeså ondt - selv min mor sad og var paf over det.

Svært at se at min morfar havde en blodprop? Tjoh, men så burde de da lave en scanning, det gjorde de først efter 14 dage og det er ret sent syntes vi alligevel. I de 14 dage han var der, inden scanningen der, var deres eneste løsning at give ham antibiotika - uden at de vidste hvad de gav ham det for 

Min søster har også lige haft galdesten og hendes læge var ligeså inkompetent, der gik laaang tid før hun kom til en scanning og den henvisning han lavede kunne sygehuset egentligt ikke bruge fordi der stod ikke hvorfor hun skulle scannes, så der skulle hun så vente i endnu længere tid.

Selvfølgelig er der nogen søde læger - det er jo slet ikke det  men hold da op hvor er der altså også mange der slet ikke ved hvad de laver (eller sådan føler jeg det da i hvert fald).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Lusi

Tauf skriver:

Godmorgen piger

Jeg læser tit her inde eller høre andre steder at folk brokker sig over læger og sygehuse.

Jeg ved ikke om jeg bare altid er heldig eller hvad det er. Men her hjemme syntes jeg aldrig vi er blevet dårligt behandlet af en vagtlæge eller at de har været træls på sygehuset.
Nå vi har haft ringet til vagtlægen har de med det samme sagt at vi skulle komme ind og blive kigget på. Og er altid blevet behandlet pænt på sygehuset.

Jeg ved ikke om det er fordi at jeg ser positivt på det og godt ved at de kan ha travlt på sygehuset. Så hvis jeg ikke er ved at dø ja så kommer jeg ikke i første række.

Her da jeg var indlagt i weekend kom der først en læge efter en time og hun var der i 2min og så skulle hun skynde sig videre. Hun kom så igen ca en time senere og igen kun få min. Men kunne hurtig se det var blindtarmen den var gal med. Så hun snakkede kørt med mig og fik de oplysninger hun skulle ha og så gik hun igen. Maks 5min.

Jeg tror ud fra hvad jeg høre ude fra og læser her inde, så var der mange der ville blive sure.
Men det har jeg bare svært ved at blive for de passer jo bare deres arbejde og der var travlt. Jeg var jo ikke ved at dø, havde ondt men det fik jeg lidt smertestillende mod mens jeg vente..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, måske bare sige tak til det danske sygehus væsen. I er altid søde og rare:-):-)

Jeg må også være en af de heldige og jeg har desværre tit værst indlagt..
Jo jeg har oplevet ventetid, men jeg er nok også en af dem, der ser sådan på det, at nogle nok har det værre end mig og de har travlt
Jeg har fået to kejsersnit nu og meget kan gå galt, men begge gange er gået rigtig fint og mine ar, kan man næsten ik se. Havde oven i købet begge gange samme fødselslæge (oven i købet kongelig)

Lægevagter har vi heller aldrig haft problemer med, frygten ligger i mig, med alle de ting man har hørt, og frygter at møde en ligegyldig en, når det drejer sig om vores børn, men er heldigvis ik sket endnu

Men går til kontrol med min sukkersyge, på et sygehus og der har jeg søgt væk fra nu. Jeg synes ik jeg får noget som helst ud af det og skal tage fri, to dage, fordi jeg også skal ha taget en blodprøve først. På riget lavede de den bare samme dag og fik svaret 6 min. Efter. På Køge tager det så 14 dage!
Ærgeligt de ik bare kan få den maskine til det
Nå men er ik sikkert min læge MÅ lave den henvisning til mig, så jeg kan komme til Gentofte, hvor de skulle være Danmarks bedste diabetes læger

Anmeld

17. september 2012

Lady Marion <3

MorDk skriver:

Fint skrevet! Og ja der findes også søde og dygtige læger/sygeplejerske/assistenter/hjælper m.m

Selvom jeg arb. inde for sundhedssketoren så kan jeg stadig skrive under på at MANGE slet ikke burde arbejde i det fag! OMG! De har ingen empati what so ever!!!  Det kan godt være man har travlt mm. og er presset MEN det er mennesker man har med at gøre. Jeg har altis gjort MEGET ud af at bevare roen, give mig tid og være til stede for den ældre/patienten! Jeg prioterer min tid og giver mig tid. Og så er jeg ligeglad med om chefen dunker mig oven i hovedet! JEG har hjertet med ellers kan jeg ikke gå på arbejde...

åhhhh yes ,, Er selv i gang med assistent uddannelsen og er nu i den somatiske praktik   Hold nu op !!!!!  Der er så mange som slet ikke er gode til at arbejde med mennesker , de er kolde og kyniske  Heldigvis er flertallet nogle søde omsorgsfulde mennesker men for søren hvor de dovne trætte negative plejere fylder meget på en afd.

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Er enig med dig Tauf! 

Har kun oplevet een vagtlæge jeg blev nødt til at diskutere med kort da jeg kom med en udenlandsk hjemløs, jeg havde fundet Sct. Hans aften, sovende i modsatte vejside, beruset og med betændelse i et nyopereret sår, som var ved at gå op - det var uden aftale, så det har også noget at sige, men vi ventede troligt på at alle patienter kom igennem og fem minutter i lukketid beder han os så om at tage hjem fordi han lukker og jeg blev simpelthen så arrig over at han end ikke ville bare lige kigge på hans mave hvor såret var og tiden gik.. og han siger så at vi jo kom uden aftale (vi havde forsøgt at finde et herberg/et sømandshjem/ et sted hor han kunne overnatte inden da og inden vi opdagede hvor betændt hans sår var - men der fandtes INTET i vores landsdel, og det nærmeste lå 40min væk og var lukket, politiet ville ikke hjælpe og hospitalet åbnede først kl. 8 næste morgen!) vi fandt ham omkring kl. 16-17 og da han ville lukke var kl. 22. Og så sagde jeg til ham at de fem minutter han havde brugt på at diskutere med os kunne han have brugt på denne ukendte fremmede og så tog han ham ind og vi fulgte med og fortalte det vi nu vidste om ham og hans sår og lægen endte med at indrømme at det var godt vi kom for det kunne om muligt have kostet ham hans liv! 

og så kan det være jeg er forudindtaget fordi mine forældre er læger, men de får simpelthen så mange tilkendegivelser om hvor fantastiske de er i deres arbejde og det varmer mit hjerte - særligt når man hører om de inkompetente der render rundt og ikke gør deres arbejde. (Det gælder også for en del pædagoger!) 

Og bortset fra en læge i mit lægehus, har jeg kun godt at sige! Især den læge jeg og min søn har nu og den min egen mand har! 

Siger bare THUMBS UP til dem og tænk sig vi ikke skal have rede penge med for at blive behandlet, som f.eks i USA. 

Anmeld

17. september 2012

maryjane

Dejligt du har haft gode oplevelser. Mine har desværre været knap så gode og er blevet sendt hjem fra lægevagten mange gange med vilde smerter fordi jeg havde mange gladesten der ikke kunne passere. Jeg havde smerter konstant i flere uger og de ville ikke gøre noget til trods for de selv havde skannet mig for galesten lidt før det gik helt galt, og vidste der var mange(her havde de bare ikke sat sig fast endnu). De sagde jeg bare skulle tage piller og så gå til kiropraktor. De tog mig først ind da jeg var ved at få gulsot, men det vagtlægen sagde var bare:" hvad vil du have vi skal gøre? Indlægge dig eller hvad?"

Jeg har fuld forståelse for at der er folk der har brug for akut hjælp mer end mig, men alle de forgæves ture til lægevagteb i tude og utide hvor man vrider sig og tuder foran dem kunne jeg godt have været foruden når de ikke gad undersøge mig. Men i det mindste kunne de godt se det var helt forkert bagefter. Beklager stavefejl da det er skrevet fra tlf. Bare lidt af min erfaring er glad for der også sker gode ting. Og god bedring 

Anmeld

17. september 2012

FrkDitte

Tauf skriver:

Godmorgen piger

Jeg læser tit her inde eller høre andre steder at folk brokker sig over læger og sygehuse.

Jeg ved ikke om jeg bare altid er heldig eller hvad det er. Men her hjemme syntes jeg aldrig vi er blevet dårligt behandlet af en vagtlæge eller at de har været træls på sygehuset.
Nå vi har haft ringet til vagtlægen har de med det samme sagt at vi skulle komme ind og blive kigget på. Og er altid blevet behandlet pænt på sygehuset.

Jeg ved ikke om det er fordi at jeg ser positivt på det og godt ved at de kan ha travlt på sygehuset. Så hvis jeg ikke er ved at dø ja så kommer jeg ikke i første række.

Her da jeg var indlagt i weekend kom der først en læge efter en time og hun var der i 2min og så skulle hun skynde sig videre. Hun kom så igen ca en time senere og igen kun få min. Men kunne hurtig se det var blindtarmen den var gal med. Så hun snakkede kørt med mig og fik de oplysninger hun skulle ha og så gik hun igen. Maks 5min.

Jeg tror ud fra hvad jeg høre ude fra og læser her inde, så var der mange der ville blive sure.
Men det har jeg bare svært ved at blive for de passer jo bare deres arbejde og der var travlt. Jeg var jo ikke ved at dø, havde ondt men det fik jeg lidt smertestillende mod mens jeg vente..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, måske bare sige tak til det danske sygehus væsen. I er altid søde og rare:-):-)

Skønt med en positiv historie...

Jeg arbejder selv på en akutafdeling, og her er der altid travlt..

Jeg er lægesekretær og arbejder tæt sammen med både sygeplejersker og læger. 

I bund og grund tror jeg der er noget galt med folks forventninger...

Selvfølgelig skal alle behandles ordentligt og korrekt. Men med det pres der er på sundhedsvæsnet, så skal det gå hurtigere og hurtigere... Det går ud over patienterne.. og det går også ud over de ansatte. 

Patienterne forventer mere og mere.. og ikke mindst patienternes pårørende. Alle vil til først. Alle er vigtigst.

Jeg er lykkelig over at vi har det sundhedsvæsen vi har. Ja, der er  brodne kar alle steder.. det er nu engang mennesker... 

Synes bare vi skal være glade for at der er mennesker som vil tage en uddannelse der varer mange år(på SU!) og som synes mavetarm-kirurgi eller neurologi er superspændende...hatten af for dem. 

Jeg synes vi skal være glade for at der er mennesker der har et job, hvor de dagligt skal rense væskende sår, tørre urin op, suge slim op fra halsen, vaske patienter, lægge kateter, blive overfaldet, blive skældt ud...alt sammen med et smil...

De er alle mennesker.. og de (og VI) kan lave fejl... 

Hip hurra for vores sundhedsvæsen..

D.

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

FrkDitte skriver:

Selvfølgelig skal alle behandles ordentligt og korrekt. Men med det pres der er på sundhedsvæsnet, så skal det gå hurtigere og hurtigere... Det går ud over patienterne.. og det går også ud over de ansatte. 

Patienterne forventer mere og mere.. og ikke mindst patienternes pårørende. Alle vil til først. Alle er vigtigst.

Jeg er lykkelig over at vi har det sundhedsvæsen vi har. Ja, der er  brodne kar alle steder.. det er nu engang mennesker... 

Synes bare vi skal være glade for at der er mennesker som vil tage en uddannelse der varer mange år(på SU!) og som synes mavetarm-kirurgi eller neurologi er superspændende...hatten af for dem. 

Jeg synes vi skal være glade for at der er mennesker der har et job, hvor de dagligt skal rense væskende sår, tørre urin op, suge slim op fra halsen, vaske patienter, lægge kateter, blive overfaldet, blive skældt ud...alt sammen med et smil...

D.

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

FrkDitte skriver:

D.

Anmeld

17. september 2012

Frk. Himmelblå

Tauf skriver:

Kan ikke lade være med at tænke "Jamen så er du da dagens høvding."

SELVFØLGELIG er masser i det danske sundhedssystem super dygtige personer med høj faglighed og menneskelig indlevelsesevne, MEN der er dæleme mange, som ikke er, og vi har da brug for at råbe op omkring det, da det kan være fatalt for andre mennesker. Patienter kan miste både helbred og liv, hvis ikke standarden holdes høj...

Jeg synes ikke, jeg læser meget "brok" om emnet her på siden. Jeg synes derimod ofte, jeg læser om mødre og småbørn, der burde have været behandlet bedre. Og ofte ikke er blevet taget alvorligt nok i tide.

Læger, sygeplejersker, reddere m.fl. gør et vigtigt stykke arbejde. Og de forventer da selvfølgelig at blive mødt med kritik kontinuerligt. Det bør de blive. Det er vigtigt for serviceniveau og faglighed. Især i et samfund, hvor deres arbejdspladser for de flestes vedkommende finansieres over skattebilletten.

Så ros, hvor ros er berettiget. Og råb op, hvor der bør råbes op!

(Jeg gør begge dele! Ofte!)

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

Frk. Himmelblå skriver:

Kan ikke lade være med at tænke "Jamen så er du da dagens høvding."

SELVFØLGELIG er masser i det danske sundhedssystem super dygtige personer med høj faglighed og menneskelig indlevelsesevne, MEN der er dæleme mange, som ikke er, og vi har da brug for at råbe op omkring det, da det kan være fatalt for andre mennesker. Patienter kan miste både helbred og liv, hvis ikke standarden holdes høj...

Jeg synes ikke, jeg læser meget "brok" om emnet her på siden. Jeg synes derimod ofte, jeg læser om mødre og småbørn, der burde have været behandlet bedre. Og ofte ikke er blevet taget alvorligt nok i tide.

Læger, sygeplejersker, reddere m.fl. gør et vigtigt stykke arbejde. Og de forventer da selvfølgelig at blive mødt med kritik kontinuerligt. Det bør de blive. Det er vigtigt for serviceniveau og faglighed. Især i et samfund, hvor deres arbejdspladser for de flestes vedkommende finansieres over skattebilletten.

Så ros, hvor ros er berettiget. Og råb op, hvor der bør råbes op!

(Jeg gør begge dele! Ofte!)

Dagens høvdingen??

Selvfølgelig skal man klage som en tidligere skriver at hendes far døde pga store gentagende fejl.. Det er jo ikke det jeg siger..

Men at man skal vente lidt det skal nok gå. Syntes bare at der er mange der er " mig mig selv og mig"!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.