Tauf skriver:
Godmorgen piger
Jeg læser tit her inde eller høre andre steder at folk brokker sig over læger og sygehuse.
Jeg ved ikke om jeg bare altid er heldig eller hvad det er. Men her hjemme syntes jeg aldrig vi er blevet dårligt behandlet af en vagtlæge eller at de har været træls på sygehuset.
Nå vi har haft ringet til vagtlægen har de med det samme sagt at vi skulle komme ind og blive kigget på. Og er altid blevet behandlet pænt på sygehuset.
Jeg ved ikke om det er fordi at jeg ser positivt på det og godt ved at de kan ha travlt på sygehuset. Så hvis jeg ikke er ved at dø ja så kommer jeg ikke i første række.
Her da jeg var indlagt i weekend kom der først en læge efter en time og hun var der i 2min og så skulle hun skynde sig videre. Hun kom så igen ca en time senere og igen kun få min. Men kunne hurtig se det var blindtarmen den var gal med. Så hun snakkede kørt med mig og fik de oplysninger hun skulle ha og så gik hun igen. Maks 5min.
Jeg tror ud fra hvad jeg høre ude fra og læser her inde, så var der mange der ville blive sure.
Men det har jeg bare svært ved at blive for de passer jo bare deres arbejde og der var travlt. Jeg var jo ikke ved at dø, havde ondt men det fik jeg lidt smertestillende mod mens jeg vente..
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, måske bare sige tak til det danske sygehus væsen. I er altid søde og rare:-):-)

Skønt med en positiv historie...
Jeg arbejder selv på en akutafdeling, og her er der altid travlt..
Jeg er lægesekretær og arbejder tæt sammen med både sygeplejersker og læger.
I bund og grund tror jeg der er noget galt med folks forventninger...
Selvfølgelig skal alle behandles ordentligt og korrekt. Men med det pres der er på sundhedsvæsnet, så skal det gå hurtigere og hurtigere... Det går ud over patienterne.. og det går også ud over de ansatte.
Patienterne forventer mere og mere.. og ikke mindst patienternes pårørende. Alle vil til først. Alle er vigtigst.
Jeg er lykkelig over at vi har det sundhedsvæsen vi har. Ja, der er brodne kar alle steder.. det er nu engang mennesker...
Synes bare vi skal være glade for at der er mennesker som vil tage en uddannelse der varer mange år(på SU!) og som synes mavetarm-kirurgi eller neurologi er superspændende...hatten af for dem.
Jeg synes vi skal være glade for at der er mennesker der har et job, hvor de dagligt skal rense væskende sår, tørre urin op, suge slim op fra halsen, vaske patienter, lægge kateter, blive overfaldet, blive skældt ud...alt sammen med et smil...
De er alle mennesker.. og de (og VI) kan lave fejl...
Hip hurra for vores sundhedsvæsen..
D.