Tak til sundhedsvæsenet:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

Skouboe

Jeg tror at du har ret i at ofte handler det også om folks indstilling. Jeg er selv "professionel" patient pga. min sclerose og i den forbindelse har jeg en blandet pose oplevelser - dog overvejende positive.

Vagtlægerne synes jeg ofte er en lille smule fortravlede, men som regel søde og rare - jeg har ikke haft noget at klage over der.

Til gengæld var min far syg sidste år og fik en helt igennem horribel behandling og var kastebold mellem 4 forskellige sygehuse. Desværre endte forløbet med at han døde - slået ihjel af et hospitalsvæsen, der ikke formåede at tale sammen, nægtede at lytte til de pårørende (endsige læse i journalen) og på ingen måde ville tage ansvar for noget som helst. Vi er efterfølgende både af flere forskellige læger samt patientkontoret for reion midtjylland blevet opfordret til at klage over både forløbet og samt over Herning Sygehus der groft fejlbehandlede ham 2 gange og direkte forårsagede hans død.

Det har vi så gjort, så nu må vi se hvad patientombuddet vender tilbage med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

MorDk

Tauf skriver:

Men er det ikke sådan i alle fag der er nogen som ikke burde være der?

Du må gerne passe mig:-):-):-)

Jo der er brådne kar i alle fag! Sådan er det! Det kan man ikke undgå!

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

Skouboe skriver:

Jeg tror at du har ret i at ofte handler det også om folks indstilling. Jeg er selv "professionel" patient pga. min sclerose og i den forbindelse har jeg en blandet pose oplevelser - dog overvejende positive.

Vagtlægerne synes jeg ofte er en lille smule fortravlede, men som regel søde og rare - jeg har ikke haft noget at klage over der.

Til gengæld var min far syg sidste år og fik en helt igennem horribel behandling og var kastebold mellem 4 forskellige sygehuse. Desværre endte forløbet med at han døde - slået ihjel af et hospitalsvæsen, der ikke formåede at tale sammen, nægtede at lytte til de pårørende (endsige læse i journalen) og på ingen måde ville tage ansvar for noget som helst. Vi er efterfølgende både af flere forskellige læger samt patientkontoret for reion midtjylland blevet opfordret til at klage over både forløbet og samt over Herning Sygehus der groft fejlbehandlede ham 2 gange og direkte forårsagede hans død.

Det har vi så gjort, så nu må vi se hvad patientombuddet vender tilbage med.

Det er jeg virkelig ked af..

Jeg ved jo godt at der sker noget som er HELT forfærdelig. Men jeg høre tit folk brokke sig over de små ting.

Min mor er en gang blevet glemt 2 dage i streg til en undersøgelse hvor hun skal være fastet. Men i stedet for at brokke sig helt vildt ja så tog hun det som en hurtig slankekur :-) Hun havde heller ikke spurgt om det snart var hendes tur. For hun troede jo bare der var kommet noget vigtigere ind.
Men det er nok der fra jeg har det med at ta det stille og roligt :-)

Anmeld

17. september 2012

Tabula Rasa

Jeg synes det er et fint indlæg, men når det er sagt synes jeg det er farligt at få det til at lyde som om, at har man haft dårlige oplevelser, så skyldes det ens indstilling og forventninger. For ligesom der er stride og ukompetente kassedamer, findes der i dén grad ukompetente og ligegyldige læger og sygeplejersker. Desværre! Uanset hvor travlt man har, bør man i det mindste kunne være venlig, ellers er det måske ikke det rette job: Hvis ikke man formår begrebet empati. Jeg har selv haft adskillige negative oplevelser. Fx da vores barn var spæd, og kastede op hver gang hun havde spist. Hun havde feber, og lavede af flere gange på puslebordet kvælningslyde og blev blå om læberne. Hvad gjorde vagtlægen? GRINEDE af mig!!! Da jeg ringede! RIGTIG hånligt! Og ja, hvis jeg ikke kunne gengive den der kvælningslyd så var det vel ikke så alvorligt. Ring til egen læge efter weekenden. Vi endte faktisk på Skejby til sidst. Og der synes jeg bestemt ikke hverken mine forventninger eller min indstilling fejlede noget, for jeg var sød og venlig og forklarede alt.

Eller da jeg fik konstateret en svær depression hos min gamle læge. Lige indenfor det område har jeg selv viden og erfaring, og læger er bare ALT for hurtige til at udskrive antidepressiver uden overhovedet at lytte til patienten. Jeg havde været inde hos lægen i MAX 5 minutter, så havde hun afgjort jeg skulle have en meget høj dosis antidepressiv medicin. Uden overhovedet at tage sig tid til at lytte hvad jeg fortalte om årsagerne bag min tilstand osv. Ud af vagten med mig! Jeg endte med ikke at tage medicinen, synes grundlaget var for svagt. Gudskelov.

Så jo - Jeg har også haft positive oplevelser af fantastiske fagfolk, fx min vidunderlige jordemoder. Men det betyder ikke, at der ikke også findes nogle MEGET brodne kar, og at de findes er på ingen måde patientens skyld

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

Tauf skriver:

Godmorgen piger

Jeg læser tit her inde eller høre andre steder at folk brokker sig over læger og sygehuse.

Jeg ved ikke om jeg bare altid er heldig eller hvad det er. Men her hjemme syntes jeg aldrig vi er blevet dårligt behandlet af en vagtlæge eller at de har været træls på sygehuset.
Nå vi har haft ringet til vagtlægen har de med det samme sagt at vi skulle komme ind og blive kigget på. Og er altid blevet behandlet pænt på sygehuset.

Jeg ved ikke om det er fordi at jeg ser positivt på det og godt ved at de kan ha travlt på sygehuset. Så hvis jeg ikke er ved at dø ja så kommer jeg ikke i første række.

Her da jeg var indlagt i weekend kom der først en læge efter en time og hun var der i 2min og så skulle hun skynde sig videre. Hun kom så igen ca en time senere og igen kun få min. Men kunne hurtig se det var blindtarmen den var gal med. Så hun snakkede kørt med mig og fik de oplysninger hun skulle ha og så gik hun igen. Maks 5min.

Jeg tror ud fra hvad jeg høre ude fra og læser her inde, så var der mange der ville blive sure.
Men det har jeg bare svært ved at blive for de passer jo bare deres arbejde og der var travlt. Jeg var jo ikke ved at dø, havde ondt men det fik jeg lidt smertestillende mod mens jeg vente..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, måske bare sige tak til det danske sygehus væsen. I er altid søde og rare:-):-)

Jeg har heller aldrig haft dårlige oplevelser!

Jeg er blevet undersøgt og opereret for endo og er kun blevet taget seriøst og blevet taget godt af!

Min far fik kræft for nogle år siden og det var bare ikke andet end søde mennesker deroppe, min bror og jeg fik lov til at komme med ind og se, at de gav ham stråler og de forklarede det hele selvom de jo også skulle passe deres job, så gjorde de det til en rigitg god oplevelse for os!

Og alt det her fertilitetsbehandling der har de bare været fantastiske!

Så jeg har heller ikke en finger at sætte på det danske sundhedssystenm

God du har fået det bedre og kan komme hjem!

Anmeld

17. september 2012

Ciss

Vi er jo nødt til at stole på vores læger, og at vi får den hjælp, vi har brug for. De gange, hvor så lægerne gør fejl/fejlvurderinger, så er det ikke bare de direkte konsekvenser som længere sygdomsforløb, ekstra smerter mm som bliver resultatet. I tillæg så bliver man urolig, fordi en del af det trygge grundlag bliver trukket væk under fødderne på en. Pludselig ser man, at man ikke altid kan stole på det alligevel. Vi er vokset op med, at vi har ret til behandling, når vi har brug for det. Det ligger i rygmarven. Så føles det meget ilde, de gange hvor systemet så svigter, for vi har jo stolet på, at det skulle være der, og gribe os ved behov.

Desværre findes der folk i systemet, som ikke burde være der. I tillæg er der folk, som - på trods af at de ellers gør det godt - kommer til at gøre fejl, som får store konsekvenser for dem, det rammer.

Jeg har altid været lidt som TS og taget det roligt, tilgivet osv. Men jeg mærker, at det er noget andet, nu når jeg har børn. Min ældste datter var ofte indlagt, da hun var lille, og vi har truffet mange fantastiske mennesker, som virkelig gjorde alt for at hjælpe hende og os. Men vi mødte naturligvis også en og anden skovl. De findes. Og det er der, det bliver frustrerende. Når man oplever, at man ikke kan stole på den person, som burde vide bedst. Det er på en måde et dobbelt svigt.

Men på trods af en og anden person, som måske hellere skulle have valgt en anden uddannelse, så er jeg dybt taknemmelig for, at vi lever i et land, hvor vi har et så godt sundhedsvæsen, som vi faktisk har. Jeg betaler min skat med glæde.

til alle i sundhedsvæsnet som hver dag gør en fantastisk indsats på sit arbejde!

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

Ciss skriver:

Vi er jo nødt til at stole på vores læger, og at vi får den hjælp, vi har brug for. De gange, hvor så lægerne gør fejl/fejlvurderinger, så er det ikke bare de direkte konsekvenser som længere sygdomsforløb, ekstra smerter mm som bliver resultatet. I tillæg så bliver man urolig, fordi en del af det trygge grundlag bliver trukket væk under fødderne på en. Pludselig ser man, at man ikke altid kan stole på det alligevel. Vi er vokset op med, at vi har ret til behandling, når vi har brug for det. Det ligger i rygmarven. Så føles det meget ilde, de gange hvor systemet så svigter, for vi har jo stolet på, at det skulle være der, og gribe os ved behov.

Desværre findes der folk i systemet, som ikke burde være der. I tillæg er der folk, som - på trods af at de ellers gør det godt - kommer til at gøre fejl, som får store konsekvenser for dem, det rammer.

Jeg har altid været lidt som TS og taget det roligt, tilgivet osv. Men jeg mærker, at det er noget andet, nu når jeg har børn. Min ældste datter var ofte indlagt, da hun var lille, og vi har truffet mange fantastiske mennesker, som virkelig gjorde alt for at hjælpe hende og os. Men vi mødte naturligvis også en og anden skovl. De findes. Og det er der, det bliver frustrerende. Når man oplever, at man ikke kan stole på den person, som burde vide bedst. Det er på en måde et dobbelt svigt.

Men på trods af en og anden person, som måske hellere skulle have valgt en anden uddannelse, så er jeg dybt taknemmelig for, at vi lever i et land, hvor vi har et så godt sundhedsvæsen, som vi faktisk har. Jeg betaler min skat med glæde.

til alle i sundhedsvæsnet som hver dag gør en fantastisk indsats på sit arbejde!

Jeg siger jo heller ikke at de ikke er der dem som ikke burde være det. Det ved jeg godt. Men jeg har måske bare været heldig og aldrig mødt dem:-)

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

tarkoflen skriver:

Jeg har heller aldrig haft dårlige oplevelser!

Jeg er blevet undersøgt og opereret for endo og er kun blevet taget seriøst og blevet taget godt af!

Min far fik kræft for nogle år siden og det var bare ikke andet end søde mennesker deroppe, min bror og jeg fik lov til at komme med ind og se, at de gav ham stråler og de forklarede det hele selvom de jo også skulle passe deres job, så gjorde de det til en rigitg god oplevelse for os!

Og alt det her fertilitetsbehandling der har de bare været fantastiske!

Så jeg har heller ikke en finger at sætte på det danske sundhedssystenm

God du har fået det bedre og kan komme hjem!

Dejligt at vi er flere:-)

Jeg er kommet hjem så det er dejligt :-)

Anmeld

17. september 2012

Carina:-)

Tror altså ts startindlæg handler mere om at vi skal være glade for at vi har et sundhedsvæsen .

End om hvor vidt der er dårlige læger eller ej.

For lige som der er rådne pædagoger,dpmødre,skolelærer osv osv er der self. også dårlige læger.

Men det ændre jo ikke på at vi bor i et land hvor vi kvit og frit kan gå til læge,blive behandlet osv uden at skænke en tanke hvad det koster.

Der er mange der gerne ville bytte med os.

Og har man en skod læge må man jo handle og tag ansvar.ligeså vel som man vel også gør noget hvis ens barn ikke trives i inst.

Desuden så kunne mange fejl og dårlige oplevelser forhindres hvis nedskæringerne stoppede.

Hvis sygeplejeskerne og lægerne skal sidde og bruge tid på omsorg,ja så når de ikke alle patienterne,og så brokker de ´sig over ventetiden...

Det er ligesom i inst og skolerne,det er rå nødvendighed at pleje så mange som muligt for ,for så få penge som muligt.

Har en veninde der er sygeplejeske,og har været det i 20 år-

Og som hun sagde ,så havde hun aldrig valgt det fag hvis hun havde vidst hvordan det ville blive .

For førhen havde hun tid til hver enkelte patient,nu skal hun nå 3 gange så meget og alle forventer den samme service som for 8 år siden .

Tiderne har ændret sig,*mimre* og det bliver vi alle nødt til at acceptere.

Anmeld

17. september 2012

MyLove E

Carina:-) skriver:

Tror altså ts startindlæg handler mere om at vi skal være glade for at vi har et sundhedsvæsen .

End om hvor vidt der er dårlige læger eller ej.

For lige som der er rådne pædagoger,dpmødre,skolelærer osv osv er der self. også dårlige læger.

Men det ændre jo ikke på at vi bor i et land hvor vi kvit og frit kan gå til læge,blive behandlet osv uden at skænke en tanke hvad det koster.

Der er mange der gerne ville bytte med os.

Og har man en skod læge må man jo handle og tag ansvar.ligeså vel som man vel også gør noget hvis ens barn ikke trives i inst.

Desuden så kunne mange fejl og dårlige oplevelser forhindres hvis nedskæringerne stoppede.

Hvis sygeplejeskerne og lægerne skal sidde og bruge tid på omsorg,ja så når de ikke alle patienterne,og så brokker de ´sig over ventetiden...

Det er ligesom i inst og skolerne,det er rå nødvendighed at pleje så mange som muligt for ,for så få penge som muligt.

Har en veninde der er sygeplejeske,og har været det i 20 år-

Og som hun sagde ,så havde hun aldrig valgt det fag hvis hun havde vidst hvordan det ville blive .

For førhen havde hun tid til hver enkelte patient,nu skal hun nå 3 gange så meget og alle forventer den samme service som for 8 år siden .

Tiderne har ændret sig,*mimre* og det bliver vi alle nødt til at acceptere.

Præcis det jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.