Overvejer du at blive ægdonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.806 visninger
28 svar
0 synes godt om
16. september 2012

Anonym trådstarter

Først og fremmest en stor og oprigtig tak til alle jer der vælger at donere nogle af jeres æg til andre barnløse par. I er fantastiske! Min mand og jeg har selv fået en datter vha. ægdonation for flere år siden, og er den kvinde der valgte at donere sine æg evigt taknemmelige. Det er virkeligt stort at gøre noget sådant for andre!

Vi sidder med et stort ønske om at give vores datter en lillesøster eller lillebror og vores eneste mulighed for at opnå en graviditet er vha. ægdonation.

D. 1/10-12 er lovgivningen ændret således at krydsdonation er blevet tilladt. d.v.s at man kan selv medbringe en ægdonor til fertilitetsklinikken. Ægdonoren donerer sine æg til en fælles pulje og til gengæld får det par der medbringer donoren så lov til at modtage æg fra puljen. Donationen er altså stadig 100 % anonym. Har man ikke mulighed for selv at medbringe en ægdonor er ventetiden på æg meget lang.

Så sidder du derude og gerne vil donere æg, eller kender nogle som vil, vil vi være dig meget taknemmelig hvis du vil overveje at tage kontakt til os.

kh. Calle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Først og fremmest en stor og oprigtig tak til alle jer der vælger at donere nogle af jeres æg til andre barnløse par. I er fantastiske! Min mand og jeg har selv fået en datter vha. ægdonation for flere år siden, og er den kvinde der valgte at donere sine æg evigt taknemmelige. Det er virkeligt stort at gøre noget sådant for andre!

Vi sidder med et stort ønske om at give vores datter en lillesøster eller lillebror og vores eneste mulighed for at opnå en graviditet er vha. ægdonation.

D. 1/10-12 er lovgivningen ændret således at krydsdonation er blevet tilladt. d.v.s at man kan selv medbringe en ægdonor til fertilitetsklinikken. Ægdonoren donerer sine æg til en fælles pulje og til gengæld får det par der medbringer donoren så lov til at modtage æg fra puljen. Donationen er altså stadig 100 % anonym. Har man ikke mulighed for selv at medbringe en ægdonor er ventetiden på æg meget lang.

Så sidder du derude og gerne vil donere æg, eller kender nogle som vil, vil vi være dig meget taknemmelig hvis du vil overveje at tage kontakt til os.

kh. Calle

Måske det er et dumt spørgsmål, men hvordan kan man være anonym, hvis modtageren selv medbringer sin donor? 

Anmeld

16. september 2012

LRJ

nu har jeg godt nok doneret 4 gange før, men har desværre lovet en anden at hun var den første der skulle have æg af mig når det blev lovligt, ellers ville jeg gerne

for at i finder en

Anmeld

16. september 2012

L&V

M (: skriver:

Måske det er et dumt spørgsmål, men hvordan kan man være anonym, hvis modtageren selv medbringer sin donor? 

Som jeg forstår det så får man ikke ægene fra den person man har med men nærmest bytter sin donor

Til Ts når jeg engang selv er færdig med at bruge mine ku jeg godt finde på det ja

Anmeld

16. september 2012

M (:

Månsson skriver:

Som jeg forstår det så får man ikke ægene fra den person man har med men nærmest bytter sin donor

Til Ts når jeg engang selv er færdig med at bruge mine ku jeg godt finde på det ja

Årh okay, smart! 

Anmeld

16. september 2012

come2

Jeg synes virkelig det er stort af dem der donere deres æg 

Anmeld

16. september 2012

Anonym trådstarter

Ingen dumme spørgsmål her .

I det man donerer til en fælles pulje ved kun lægerne hvis æg der doneres til hvem. D.v.s. at medbringer vi en donor er det ikke denne donors æg vi vil modtage, vi vil modtage æg fra en anden dodnor som et andet par har medbragt. Dermed ved man stadig ikke hvem man har fået æg fra. Det vil selvfølgelig være kendt at man har valgt at donere sine æg, men man ved ikke selv hvem der får æggene. Og de der modtager æggene ved ikke hvem de er fra.

Ja det er lidt indviklet at forklare, men håber det lykkedes

Anmeld

16. september 2012

Faith

Lone H. skriver:

nu har jeg godt nok doneret 4 gange før, men har desværre lovet en anden at hun var den første der skulle have æg af mig når det blev lovligt, ellers ville jeg gerne

for at i finder en

Fantastisk at der findes kvinder som dig!

Anmeld

16. september 2012

LRJ

Faith skriver:

Fantastisk at der findes kvinder som dig!

Anmeld

16. september 2012

Wimmie

Anonym skriver:

kh. Calle

Jeg overvejer det kraftigt. Var selv i fertilitetsbehandling og havde mange fine æg - selve behandlingen og ægudtagningen var naturligvis ikke super sjovt men heller ikke så slemt igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.