Fødselsforberedelse - se her!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
27 svar
1 synes godt om
15. september 2012

Line&Mike

Hej de damer 

Jeg er jordemoderstuderende, og på onsdag skal jeg afholde fødselsforberedelse for et hold.

Jeg sidder nu og skal forberede mig, men jeg vil selvfølgelig gerne gøre det bedst muligt, så de fleste er tilfredse med min "undervisning". Jeg tænker blandt andet at komme ind omkring selve fødslen og dens faser, smertelindring og fødestillinger.

Så:

Kommende forældre: Hvad kunne i godt tænke jer at vide noget om til fødselsforberedelse? Måske noget i ikke sådan kan læse jer til?

Forældre: Hvad ville i ønske, at i havde fået noget at vide om til fødselsforberedelse?

Kom endelig med alle jeres gode råd! Vil i gerne have små gruppe-diskussioner, hvor i kan dele jeres meninger om fx smertelindring. Vil i gerne prøve de forskellige fødestillinger, eller er det nok med billeder af dem, så i kan prøve dem derhjemme eller vil i gerne se en film af en fødsel?

Var der noget, der blev fortalt, som i tænkte var overflødigt?
Var i trygge ved at sige noget højt for gruppen, eller hvad skulle der evt. til for at i turde gøre det? 

Hvis i lige har to minutter til at svare vil jeg blive RIGTIG glad!

På forhånd tusind tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Janni.

Min første tanke er: lad være med at trække selve fødslen i langdrag. Jeg var afsted til et foredrag hvor næsten halvdelen af foredraget var at forklare hvordan barnet kom igennem skeden. Overvejede faktisk at gå..

Gerne mere om forskellige fødsels stillinger. Det hørte vi intet om.

Anmeld

15. september 2012

modesty