Vi uden at tøve valgt dagpleje til vores søn. Og han er bestemt ikke et sensitivt barn
Jeg synes personligt en vuggestue er ALT for voldsom for så små børn. Forstået på den måde at der er SÅ mange børn og støjniveauet er meget højt. Det enkelte barn bliver i mine øjn ikke set nær så meget som i en dp. (jeg har selv arbejdet i en vs) Jeg kan godt se det er en fordel at barnet altid kommer det samme sted hen men for min søns vedkommende er det INTET problem at han kommer i gæstedp. Tværtimod! Det er sundt for ham at komme ud og møde andre mennesker og blive kastet ud i noget nyt.
Mht det at det i en dp ikke er på neutral grund - der er jeg HELT uenig! Jeg er godt med på at det er hjemme i dps private hjem men mit barn bliver ikke passetanderledes af den grun! Tværtimod! Jeg synes det ved en dp er en blid god overgang fra hjemmet og ud i institutionslivet da de i en dp jo også be, hysøger andre dper og kommer i legestue en gang om ugen.
I en vs synes jeg det foregår meget på samlebånd. Forstået på den måde at når der skal spises , skiftes ble mv så har hver pædagog deres funktion (i hvert faldeder hvor jeg var) og barnet skifter hænder mange gange i løbet af en dag. Jeg er kun blevet bekræftet i at dp er det rigtige (for os) efter jeg har arbejdet i envs. Det er så hjemligt
Anmeld