Vuggestue kontra Dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

Faith

Vi har valgt dagpleje fordi vi har 2 for tidligt fødte og 1 der er sensitiv.

Jeg synes det er meget vigtigt at der er tid til hvert enkelt barn, og det synes jeg ikke der er i en vuggestue. Min veninde arbejder i en vuggestue og de er 3 pædagoger til 26 børn. Det vil jeg ikke udsætte mine børn for.

Udover det er min mindste søn meget støjfølsom og jeg tror ikke han vil kunne magte den larm der naturligvis vil være i en vuggestue.

Er klar over at mit syn på vuggestue kontra dagpleje er meget sort hvidt. Men jeg kan ærlig talt ikke se nogen fordele ved vuggestue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

babymus77

Jeg gik i børnehave i en lille inst.og de to pædagoger jeg havde, er der endnu!!!  De selvsamme pædagoger, er nu i deres vuggestue, hvor mIn mellemste søn gik, og hvor Julius også er skrevet op til!!!! Det mest perfekte sted !!! Fast personale, hvilket bevidner om et godt arbejdsmiljø , som giver gode og veltilfredse personaler, som så smitter af på deres arb med børnene:-) ikke mange børn på hver stue,... Og så er de meget udenfor hvilket jeg godt kan lide for mine børn :-))   Så er klart til vuggestue fremfor dagpleje!!! Ville ikke føle nok opsyn!! 

Anmeld

15. september 2012

Elutka

Så det er faktisk spørgsmål om tillid til personen/institutionen som passer barnet.

Man kan se på barnet om det trives

Anmeld

15. september 2012

nusenjo88

Vi uden at tøve valgt dagpleje til vores søn. Og han er bestemt ikke et sensitivt barn Jeg synes personligt en vuggestue er ALT for voldsom for så små børn. Forstået på den måde at der er SÅ mange børn og støjniveauet er meget højt. Det enkelte barn bliver i mine øjn ikke set nær så meget som i en dp. (jeg har selv arbejdet i en vs) Jeg kan godt se det er en fordel at barnet altid kommer det samme sted hen men for min søns vedkommende er det INTET problem at han kommer i gæstedp. Tværtimod! Det er sundt for ham at komme ud og møde andre mennesker og blive kastet ud i noget nyt. 

Mht det at det i en dp ikke er på neutral grund - der er jeg HELT uenig! Jeg er godt med på at det er hjemme i dps private hjem men mit barn bliver ikke passetanderledes af den grun! Tværtimod! Jeg synes det ved en dp er en blid god overgang fra hjemmet og ud i institutionslivet da de i en dp jo også be, hysøger andre dper og kommer i legestue en gang om ugen.

I en vs synes jeg det foregår meget på samlebånd. Forstået på den måde at når der skal spises , skiftes ble mv så har hver pædagog deres funktion (i hvert faldeder hvor jeg var) og barnet skifter hænder mange gange i løbet af en dag. Jeg er kun blevet bekræftet i at dp er det rigtige (for os) efter jeg har arbejdet i envs. Det er så hjemligt

Anmeld

15. september 2012

nusenjo88

hov.

hjemligt, hyggeligt og stille og roligt i en dp men børnene får stadig mulighed for at lege sammen med flere børn og i og med de går i legestue en gang om ugen lærer de jo også nogle børn at kende som de kommer til at gå i bh med senere hen 

Det var i hvert falde min mening

Anmeld

15. september 2012

Faith

nusenjo88 skriver:

Vi uden at tøve valgt dagpleje til vores søn. Og han er bestemt ikke et sensitivt barn Jeg synes personligt en vuggestue er ALT for voldsom for så små børn. Forstået på den måde at der er SÅ mange børn og støjniveauet er meget højt. Det enkelte barn bliver i mine øjn ikke set nær så meget som i en dp. (jeg har selv arbejdet i en vs) Jeg kan godt se det er en fordel at barnet altid kommer det samme sted hen men for min søns vedkommende er det INTET problem at han kommer i gæstedp. Tværtimod! Det er sundt for ham at komme ud og møde andre mennesker og blive kastet ud i noget nyt. 

Mht det at det i en dp ikke er på neutral grund - der er jeg HELT uenig! Jeg er godt med på at det er hjemme i dps private hjem men mit barn bliver ikke passetanderledes af den grun! Tværtimod! Jeg synes det ved en dp er en blid god overgang fra hjemmet og ud i institutionslivet da de i en dp jo også be, hysøger andre dper og kommer i legestue en gang om ugen.

I en vs synes jeg det foregår meget på samlebånd. Forstået på den måde at når der skal spises , skiftes ble mv så har hver pædagog deres funktion (i hvert faldeder hvor jeg var) og barnet skifter hænder mange gange i løbet af en dag. Jeg er kun blevet bekræftet i at dp er det rigtige (for os) efter jeg har arbejdet i envs. Det er så hjemligt

Anmeld

15. september 2012

Elutka

I dagplejen oplever børnene meget nære venskaber (næsten som søskende)

Anmeld

15. september 2012

twinboys

Elutka skriver:

Hvad vægter I højest når I skal vælge hvilket sted Jeres Guldklumper skal passes?

Privat Dagpleje....

www.dagplejen-naturboern.dk

Anmeld

15. september 2012

Faith

Elutka skriver:

Meget!

Eneste ulempe ved dagpleje jeg umiddelbart kan se, er at det bliver et større kulturchok for dem den dag de skal starte i børnehave. Pludselig går de fra at være en lille gruppe på 5 til et meget større antal børn.

Anmeld

15. september 2012

Ciss

Elutka skriver:

Det kan de fint gøre i VS også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.