Vi valgte VS fordi:
- Det er flere voksne så det er ikke bare en som står alene, om der sker noget.
- Stedet er lagt til rette for de små både ude og inde på en helt anden måde end et normalt tilpasset hjem.
- Flere børn = større chance for at der er nogen man trives sammen med.
- Et andet professionelt niveau, ikke bare på uddannelse, men også på ting som f eks rygning. I tillæg vil en voksen som gør uacceptable ting (som f eks at sætte sig ned og drikke kaffe og læse et blad i stedet for at være til stede med børnene) blive opdaget med det samme.
- Flere voksne=flere kompetancer at trække på. F eks en som er god til at lave kreative ting inde, en som elsker friluftliv, en som synger meget med børnene osv osv osv. I tillæg er der også mulighed for (som i vores) at der både er mænd og kvinder blandt de voksne. Det regner vi som en meget stor fordel.
- Og så har "vores" VS et virkelig godt rygte. Vi snakkede med flere, som havde sine børn der, før vi bestemte os endeligt. Dem vi snakkede med, som havde sine børn hos nogle af de lokale DP'er var ikke fornøjet - men det kan jo være meget forskelligt alt efter, hvor man bor.
Jeg siger ikke, at DP ikke kan være et fantastisk sted, og jeg er sikker på, at det supert for rigtig mange børn. Jeg tror, det er meget vigtigt at undersøge de lokale forhold, før man bestemmer sig, for der er både gode og dårlige DP'er og VS'er.
Anmeld