pylremor eller bare realistisk???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

ESV

Anonym skriver:

det er jo osse det jeg mener

min mand og svigerforældre(det andet par) fik presset mig til at sende min datter på ferie hos dem... jeg holdte på max 4 dage, men det endte med 6 dage

jeg var grædefærdig hver aften og vores datter var meget angst for at vi skulle forlade hende efterfølgende...

det er bare hårdt at få at vide at man er åndsvag og at man skal give slip... min datter er kun lige fyldt 2 år..

Altså jeg ville sætte min fod ned.
Dit barn er altså kun 2 hun har behov for tryghed og for at vide hun kan regne med sine forældre.
Min datter er også 2 (bliver dog 3 om 2 måneder) og bliver ALDRIG passet ude mere end 1 overnatning.

Jeg har engang hørt at antallet af overnatningers et barn kan "klare" ude er det antal år barnet er. I jeres tilfælde vil det sige max 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Glad Giraf

ESV skriver:

Altså jeg ville sætte min fod ned.
Dit barn er altså kun 2 hun har behov for tryghed og for at vide hun kan regne med sine forældre.
Min datter er også 2 (bliver dog 3 om 2 måneder) og bliver ALDRIG passet ude mere end 1 overnatning.

Jeg har engang hørt at antallet af overnatningers et barn kan "klare" ude er det antal år barnet er. I jeres tilfælde vil det sige max 2.

Skulle til at skrive det samme...
En overnatning pr år barnet er... Den med seks dage holder bare ikke, så må du sætte foden ned og sige fra...

Om ikk andet må farmor opbygge et forhold til din datter inden, og hvis hun før er blevet angst skal i da passe endnu mere på...

Kan din mand slet ikke se at der kunne være en problem i det?

Anmeld

15. september 2012

Kløver

aldrig i livet !!!!

Ja så er jeg også pylremor, min den ældste er knap 20 mdr, og han ville ikke få lov at komme med, trods han er meget tæt med sine bedster, i grundreglen, kan barnet være væk fra sine forældre, det antal dage barnet er år, dvs 0 år- 0 dage, 1 år 1 dag, 2 år 2 dage osv

hvorfor er det også pludselig så vigtigt at få jeres datter med, hvis hun vil vise frem kan hun da få et billede med

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. september 2012

Anonym trådstarter

Nina1988 skriver:

Skulle til at skrive det samme...
En overnatning pr år barnet er... Den med seks dage holder bare ikke, så må du sætte foden ned og sige fra...

Om ikk andet må farmor opbygge et forhold til din datter inden, og hvis hun før er blevet angst skal i da passe endnu mere på...

Kan din mand slet ikke se at der kunne være en problem i det?

nej min mand kan ikke se noget problem.. men han har osse et moderkompleks der vil noget

hans mor kan intet gøre galt ifølge ham...

selvom hun gav afkald på ham da han var 1 år og efterfølgende svigtede ham helt enormt...

hun har svigtet ham så enormt, og alligevel beskytter han hende med næb og klør og hun kan intet gøre forkert... 

Anmeld

15. september 2012

Finemoar<3

Aldrig i livet om sådan en farmor skulle passe min datter! Sikke dog en skod kommentar om at hun bedre kan lide drenge

Min mand's farmor er over de 80, og hun får heller ikke lov til at passe Finemusen alene - ikke engang 5 timer..

Igår sagde min svigermor at når vores datter kan snakke, så vil hun have hende i 14 dage - havde kun en kommentar til hende - "Det kommer aldrig til at ske!!!!!"

Dit barn, DINE regler - ingen skal tage din datter med så langt væk uden at du deltager - og slet ikke en person som ikke har et forhold til jeres pige!!

Anmeld

15. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes ik hun ska afsted på sådan en lang tur, i så mange dage. Men det er ud fra at hun kun er 2 år!

Til gengæld ville jeg foreslå at hun ku komme på overnatning hos farmor, men kun en enkelt nat. For er også delvis enig med din mand, de ska jo være sammen, for at få et forhold til hinanden! Vh stine

Anmeld

15. september 2012

Clisolka

Jeg ville ikke sende hende afsted! Så må jeg også være en pylremor 

Jeg syntes 4 dage er alt for lang tid, når ikke hun kender farmor så godt 

Anmeld

15. september 2012

MortilElias2010

min datter er 2 år og har aldrig rigtig haft noget forhold til sin farmor.. hun er blevet passet af hende 1 gang da hun var 8 mdr, og der var det faktisk hendes fastre og ikke famor, fandt i ud af...

når farmor er på besøg, snakker hun slet ikke med min datter, og min datter opsøger hende ikke. farmor siger selv at hun ikke har noget forhold til vores datter da hun ikke så godt kan lide piger, men hellere drenge

hun skulle se efter vores datter 2 timer for et par mdr siden og det endte med at vores datter blev så ulykkelig at vi måtte hente hende...

nu har hun så ringet at hun vil have vores datter med til kbh( 100 km fra os) ind til en veninde, et sted vores datter aldrig har været og mennesker hun aldrig har set før. hun vil have hende i 4 dage...

jeg vil ikke have hun kommer afsted, da hun bliver dybt ulykkelig og garanteret ikke vil sætte sig ind i bilen når de skal køre..

min mand mener jeg er dybt åndsvag og at hun bare skal afsted, som han siger" når vi ikke er der, så skal det hele nok gå"... jeg kan bare ikke få mig selv til at sige ja, skal lige siges at vi ser farmor en gang hveranden måned ca, og hver gang har hende og min datter ingen kontakt..

hvad ville i gøre???

Jeg ville ikke! Kort og godt! Får en dårlig fornemmelse af beretningen om din mands mor og især med den efterfølgende beretning om at hun ikke kunne varetage ham og har svigtet groft! og så ville jeg ikke sende hende afsted i 4 dage så langt væk. Basta. Det lyder ikke for mig holdbart. Jeg tænker din mand forsøger på alle måder at få hans mor til at elske ham og så tækkes han hende for måske en dag at han så ville kunne mærke hendes kærlighed som hun aldrig har haft og mærkelig udtalelse hun giver, med drenge og piger. Når hun ikke engang magtede at tage vare på den dreng hun selv havde! Nej din datter r ikke rejse afsted med hende! 

Vil dog sige at Elias på snart 3 år fra tid til anden har været på miniferie hos farmor og farfar i op til 4-5 dage uden problemer men de vil ham også så rigtig meget gerne at han har deres fulde fokus og sjove og trygge oplevelser med dem hver eneste dag sammen med dem. Så går ikke efter max 1 overnatning pr. år. Men ikke dermed sagt der ikke er noget om det ved andre børn. Vi har bare ikke oplevet noget med ham efterfølgende som kunne vække bekymring for hans trivsel! 

Anmeld

15. september 2012

Elgaard73

Du er bestemt IKKE en pylremor. Jeg ville heller aldrig sende min søn afsted med sådan en farmor. Bare hendes udtalelse om at hun bedre kan lide drenge...??? WTF... Hun må være et meget indskrænket menneske... Og din mands kommentar om at du er dybt åndsvag, fordi du vil din datter det bedste... Puha, den var ikke gået her...Det ville have inkasseret et los i bagdelen... Det kan godt ske at han prøver at tækkes sin mor og higer efter hendes accept, men det skal da aldrig nogensinde blive på jeres datter's bekostning. Eller din, for den sags skyld... Kram herfra..

Anmeld

15. september 2012

SussieThyssen

Aldrig i livet ville jeg sende hende afsted...no way.

Du er IKKE en pylremor, så enkelt er det...du er en omsorgsfuld mor, og naturligvis sender man ikke sin toårige 4 dage med et menneske, som hun ikke er vant til at omgåes, så kan hun være nok så meget farmor.

Og hvorfor vil konen pludselig slæbe dit barn 4 dage afsted, når hun ellers klart har meldt ud at hun ikke bryder sig om hende pga. kønnet?
Det skulle vel ikke være fordi hun bare vil bruge hende til at vise sig frem, som den åhh så gode farmor??

Så nej!! Jeg ville sætte hælene i og sige STOP!

Iøvrigt var mine ungers farmor stort set nøjagtig lige sådan, men den blev der ikke noget af.

men husk lige, at din mand nok vil have lidt sværere ved at forstå det...det er jo hans mor, så her må du nok holde dig til de rent pædagogiske argumenter.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.